Cel mai frumos model de la Salonul Auto de la Paris: Jaguar F-Type roadster

Nu cred că e cineva care nu a auzit de Jaguar E-Type, cel mai celebru model din istoria mărcii britanice și totodată o legendară mașină sport. Iată că a trebuit să treacă 38 de ani ca Jaguar să prezinte un succesor al lui E-Type, a cărui producție a încetat în 1974.

Căci ce altceva poate să fie F-Type dacă nu un demn urmaș al celei mai frumoase mașini construite vreodată, așa cum chiar Enzo Ferrari descria E-Type-ul la lansare? Spre meritul designerilor britanici conduși de Ian Callum, F-Type nu este însă doar o reinterpretare în stil retro a lui E-Type. Sigur, există aluzii la E-Type, cum ar fi capota bombată a motorului, aripile rotunjite deasupra roților spate sau spatele ascuțit cu stopuri subțiri. Însă F-Type este un automobil modern 100%.

Designul emană sportivitate și eleganță prin toți porii, iar proporțiile ating perfecțiunea. Pentru mine este clar cel mai frumos model prezentat la Paris. F-Type este primul Jaguar cu două locuri de la E-Type încoace, iar asta spune multe: F-Type se vrea a fi un model sport veritabil, nu un compromis între sport și confort precum seria XK. Deocamdată F-Type va fi lansat doar în versiune roadster, dar în 2013 va veni și coupe-ul, care va fi aproape identic cu conceptul C-X16.

Motorizări V6 și V8 cu puteri între 340 și 495 CP

Iată și argumentele. Caroseria și șasiul sunt realizate din aluminiu, pentru a se obține o raport ideal al maselor pe cele două punți și o masă proprie cât mai mică (cifrele exacte nu au fost comunicate). F-Type va avea trei motorizări: două versiuni ale motorului V6 de 3 litri de 340 CP (F-Type), respectiv 380 CP (F-Type S) și un V8 de 5 litri și 495 CP (F-Type V8 S).

Ultimul este și cel mai rapid: atinge 100 km/h cu start de pe loc în 4,3 secunde și o viteză maximă de 300 km/h, grație și cuplului maxim de 625 Nm. F-Type S ajunge de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde (275 km/h), iar modelul standard în 5,1 secunde (260 km/h). Pentru a opri repede și în siguranță de la astfel de viteze, F-Type este dotat cu un eleron care adaugă o apăsare aerodinamică de 120 kg.

Toate cele trei versiuni folosesc o cutie automată Quickshift cu 8 trepte, care poate fi comandată și manual de la selectorul de pe tunelul median sau de la padelele montate pe coloana de direcție. F-Type S dispune de un diferențial autoblocant mecanic, iar F-Type V8 S de unul electronic, pentru a maximiza tracțiunea pe viraje. Modelele S au de asemenea sistemul „Active exhaust”, care deschide supapele din sistemul de evacuare începând de la 3.000 rpm pentru a obține un sunet incitant (vezi video).

Interiorul este realizat în jurul șoferului, designul fiind influențat de cel al cockpit-urilor de avioane de vânătoare. La fel ca la acestea, butoanele sunt grupate după funcții.

Rămâne de văzut cât succes va avea Jaguar F-Type în fața unor nume consacrate precum Porsche 911 sau Mercedes SL, iar asta depinde de experiența pe care o va oferi celui de la volan. Un lucru e clar însă: arată mult mai bine decât oricare din concurenții săi direcți.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Cel mai frumos model de la Salonul Auto de la Paris: Jaguar F-Type roadster”

  1. Combinatia de sport cu elegant e geniala. Trebuie sa fii englez ca sa iti iasa, altfel nu cred ca poti reusi, cazi in vreuna din cele doua extreme.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.