Cel mai tare PoRsche Cayman vine la Los Angeles

Acum câteva zile Porsche anunţa că va aduce la Salonul Auto de la Los Angeles un nou model cu motor central. Mulţi s-au aprins şi au sperat că este vorba de versiunea de serie a lui 918 Spyder când, de fapt, nu e decât o nouă versiune a coupe-ului Cayman. Asta înţeleg cei de la Porsche prin „model nou”.

Cayman R mai stoarce 10 CP din motorul boxer de 3,4 litri, ajungând la o putere maximă de 330 CP, în timp ce greutatea scade cu 55 kg. Cayman R opreşte acul cântarului la 1.295 kg, iar performanţele de care este capabil sunt 282 km/h viteză maximă şi o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 5 secunde fix. Dacă se optează pentru transmisia cu dublu ambreiaj PDK, acceleraţia coboară la 4,9 s, în timp ce pachetul Sport Chrono mai rade două zecimi, până la 4,7 s.

Probabil că vă veţi întreba, ca şi mine, de ce doar 10 CP în plus? Ei bine, Porsche mai are în gamă un oarecare model 911, iar un Cayman prea rapid ar cam fura din clienţii de 911. Mai ales că este mai ieftin, iar motorul amplasat central îi oferă caracteristici dinamice pe care nu puţini le-au descris ca fiind peste cele ale lui 911, al cărui motor este amplasat posterior. De asta Porsche trebuie să dozeze „cu pipeta” caii-putere pe care îi oferă lui Cayman.

În rest, Cayman R are o gardă la sol coborâtă cu 20 mm şi un eleron posterior fix. Modelul se diferenţiază de celelalte versiuni Cayman şi prin jantele speciale de 19 ţoli, conturul negru al farurilor, carcasele negre ale oglinzilor retrovizoare şi sticker-ul negru „Porsche” de deasupra pragurilor. Startul vânzărilor va avea loc în februarie 2011, la un preţ de pornire de 69.830 euro (în Germania).

Bonus, primul video oficial cu Porsche Cayman R:

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.