Cel mai tare PoRsche Cayman vine la Los Angeles

Acum câteva zile Porsche anunţa că va aduce la Salonul Auto de la Los Angeles un nou model cu motor central. Mulţi s-au aprins şi au sperat că este vorba de versiunea de serie a lui 918 Spyder când, de fapt, nu e decât o nouă versiune a coupe-ului Cayman. Asta înţeleg cei de la Porsche prin „model nou”.

Cayman R mai stoarce 10 CP din motorul boxer de 3,4 litri, ajungând la o putere maximă de 330 CP, în timp ce greutatea scade cu 55 kg. Cayman R opreşte acul cântarului la 1.295 kg, iar performanţele de care este capabil sunt 282 km/h viteză maximă şi o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 5 secunde fix. Dacă se optează pentru transmisia cu dublu ambreiaj PDK, acceleraţia coboară la 4,9 s, în timp ce pachetul Sport Chrono mai rade două zecimi, până la 4,7 s.

Probabil că vă veţi întreba, ca şi mine, de ce doar 10 CP în plus? Ei bine, Porsche mai are în gamă un oarecare model 911, iar un Cayman prea rapid ar cam fura din clienţii de 911. Mai ales că este mai ieftin, iar motorul amplasat central îi oferă caracteristici dinamice pe care nu puţini le-au descris ca fiind peste cele ale lui 911, al cărui motor este amplasat posterior. De asta Porsche trebuie să dozeze „cu pipeta” caii-putere pe care îi oferă lui Cayman.

În rest, Cayman R are o gardă la sol coborâtă cu 20 mm şi un eleron posterior fix. Modelul se diferenţiază de celelalte versiuni Cayman şi prin jantele speciale de 19 ţoli, conturul negru al farurilor, carcasele negre ale oglinzilor retrovizoare şi sticker-ul negru „Porsche” de deasupra pragurilor. Startul vânzărilor va avea loc în februarie 2011, la un preţ de pornire de 69.830 euro (în Germania).

Bonus, primul video oficial cu Porsche Cayman R:

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *