Chinezii de la Geely au pus mana pe Volvo

După Jaguar și Land Rover, achiziționate de indienii de la Tata, o altă marcă europeană de prestigiu este cumpărată de un constructor asiatic. Volvo a fost vândută de Ford Motor Company către grupul chinez Zhejiang Geely Holding Group, contra unei sume de 1,8 miliarde dolari.

Deși pare o sumă mare, pentru Ford bilanțul este negativ, americanii cheltuind 6,45 miliarde dolari în 1999 pentru achiziționarea Volvo. Nevoia mare de lichidități a împins Ford să cedeze toate acțiunile Volvo chinezilor de la Geely, companie care există doar din 1986. Iar începutul activității acesteia este legat de producția de frigidere… Zhejiang Geely Holding Group s-a angajat să păstreze cele două uzine Volvo, din Belgia și Suedia, dar a anunțat că va deschide în viitor unități de producție în China, cea mai mare piață auto a lumii.

Chinezii au promis că vor păstra intact brand-ul Volvo și că marca suedeză va rămâne una premium, de elită. Rămâne de văzut însă cum vor fi capabili cei de la Geely să creeze noi motoare și noi tehnologii competitive pe segmentul pe care operează Volvo. Cert e că prin această achiziție Geely și-a rezolvat intrarea pe piața europeană, lucru pe care îl încearcă de câțiva ani. Se va folosi de rețeaua de distribuție a Volvo pentru a-și vinde mașinile în Europa.

Asta, bineînțeles, dacă mașinile sale vor trece testele de siguranță EuroNCAP. Sincer, am văzut un Geely precum cel din poză în Buzău și m-a luat groaza. Era lucrat execrabil, parcă făcut într-un garaj de nişte tinichigii amatori. Prin comparaţie, primele maşini coreene apărute în România puteau fi considerate de lux. Înclin să cred că Volvo nu va avea mai nimic de câştigat cu Geely. Dimpotrivă.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Chinezii de la Geely au pus mana pe Volvo”

  1. nu stiu ce va iesi din volvo, unele dintre cele mai sigure masini, ajuns pe mana celor de la geely, cu zero stele de siguranta… nu e deloc imbucuratoare tranzactia, decat probabil pt. chinezi, care vor mai fura putin din tehonologie; am vazut un crash test cu geely, zici ca-s masini de carton, atat de fragile sunt; imi place(a) volvo, pe locul 2, in topul preferintelor mele auto

  2. Mda… pacat de aceasta marca de top care a adus multe inovatii segmentului auto mondial. A picat pe mana chinezilor si sper sa nu strice si ceea ce au preluat, nici vorba de inventii si inovatii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.