Cine este noul rege al soselelor?!

coperta
Dacă anul acesta tot s-a transformat Geneva în raiul supercar-urilor, m-am gândit că ne-am putea delecta cu o comparație. Nu de alta, dar brusc avem probleme în alegerea bolidului visurilor.

Adică, pentru joacă mă duc la Porsche GT3, pentru activități mai serioase ar merge de minune un Rolls-Royce Wraith sau un Aston Rapide S, în timp ce pe litoral pletele (pe care nu le am) ar flutura în vânt la bordul unui Chevy Stingray Convertible. Însă, creme de la creme, cireașa de pe tort sau orice altă sintagmă ați găsi trebuie să meargă la unul dintre cele trei noi staruri mondiale: Veneno, LaFerrari sau P1.

Și să nu-mi spuneți că Bugatti încă e cel mai tare și mai mare din parcare că nu merge: e prea german tehnologic (cât de nobil e un W16?!), e prea cuminte dacă nu meșterești la cheie, te oprești, dai înapoi trei metri, bagi a treia și faci cu ochiul ca să eliberezi cei 1001 CP. Și prea extravagant la modul epatant și prea voit sofisticat ca să te distrezi bine cu el. Și gata, atât despre Veyron.

Deci, revenim la problema noastră – Lambo, Ferrari sau McLaren? Practic, fără drept de apel, ele reprezintă ce este mai bun tehnologic în anul de grație 2013. Adică și un extraterestru cu 1000 de ani mai avansat ca noi s-ar îndrăgosti la prima flacără de eșapament și la primul urlet de V12.

Toate costă peste 1 milion de euro

Dar care e mai bun? Și, fiindcă sunt sigur că deja ați citit tot ce se poate despre cele trei, o să fiu mai degrabă succint și punctual. Așadar, să începem cu prețul și exclusivitatea, unde evident câștigă Lamborghini Veneno, produs în trei exemplare (cel de la Geneva este prototipul) pentru suma de 3 milioane de euro (fără taxe!), în timp ce McLaren P1 va fi livrat în 375 de exemplare pentru minimum 866.000 de lire sterline, iar LaFerrari va costa 1,3 milioane de euro și va fi produs în 499 de bucăți.

Să trecem acum la design exterior și interior, cu tot cu specificațiile tehnice aferente. De departe cel mai extravagant și mai “țipător” este Veneno, cu un design de prototip de curse și o eficiență aerodinamică pe măsură. Ceva mai temperat este P1, care pare cu adevărat un supercar al secolului acesta (nu al viitorului ca modelul Lambo) și apelează la subterfugii din Formula 1 – sistemul Drag Reduction System (DRS) – care odată activat reduce rezistența la înaintare cu 23% prin modificarea unghiului eleronului. Iar Ferrari plusează în stilul Pagani Huayra cu o aerodinamică complexă și mai ales, activă.

În ceea ce privește interiorul, Lambo și McLaren-ul arată pur funcționale, iar Ferrari plusează și cu atmosfera distinsă. Așadar, după umila mea părere, aici iese în față LaFerrari, dar marja este evident, infimă.

750, 916 sau 960 CP?

Specificațiile tehnice sunt acum în sfârșit complet cunoscute la toate trei și este ușor de făcut o paralelă: modelele italiene au la bază nobilele V12, iar englezii sunt mai teribiliști cu un V8 dublu-turbo. În ordine ascendentă, Veneno oferă 750 CP (6,5 litri V12, 1450 kg), P1 livrează combinat 916 CP (3,8 litri V8, propulsor electric) și LaFerrari tot combinat 963 CP (6,3 litri V12, propulsor electric).

Cifrele sunt și ele grăitoare: Veneno ajunge la 100 km/h în 2,8 secunde (ajutat de tracțiunea integrală), P1 și LaFerrari sunt poziționați sub pragul magic de 3 secunde. Lambo nu a oferit date și despre accelerațiile 0-200 km/h și 0-300 km/h, unde câștigător iese LaFerrari cu sub 7 secunde și 15 secunde, respectiv sub 7 și sub 17 la P1. Viteza maximă este de 350 km/h limitată la P1, peste 350 la Ferrari și 355 km/h la Veneno. Nici un câștigător clar la acest capitol…

Pe viitor rămâne însă de văzut factorul subiectiv, al experiențelor din spatele volanului – aici anticipez că bătălia se dă între LaFerrari și P1, căci prea puțini muritori vor ajunge la volanul unui Veneno…

5 comentarii la “Cine este noul rege al soselelor?!”

  1. Cred ca e aproape imposibil sa te hotaresti la una dintre ele si cred caar fi cel mai greu de realizat top

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *