Citroen DS3 Racing, dovada ca francezii au nevoie de un om bun la departamentul preturi

Citroen a furnizat ieri informaţii şi un set de fotografii cu hot-hatch-ul DS3 Racing, care va fi fabricat în doar 1.000 de unităţi. Ediţia limitată a modelului de clasă mică francez a fost dezvoltată de Citroen Racing, aceeaşi divizie care se ocupă de implicarea mărcii în WRC.

Deci ar trebui să ne aşteptăm la lucruri serioase din partea micului DS3 Racing. Mic dar rău, sub capota acestuia aflându-se un motor turbo de 1,6 litri şi 202 cai-putere (275 Nm), derivat din cel al modelului DS3 Sport.

Nu numai motorul a fost modificat, maşina beneficiind şi de un şasiu mai sportiv, precum şi de un look adecvat. Sună simplu, dar nu e chiar aşa. Inginerii francezi au schimbat setările suspensiei, au montat noi amortizoare, au coborât garda la sol cu 15 mm şi au mărit ecartamentul faţă şi spate cu 30 mm, în beneficiul stabilităţii.

235 km/h, 0-100 km/h în 6,5 secunde

Totodată, ESP-ul a fost recalibrat pentru a-i lăsa pilotului mai mult spaţiu de „joacă”, iar sistemul de frânare a primit etrieri cu patru pistonaşe şi discuri mai mari. Astfel modificat, DS3 Racing este capabil de o viteză maximă de 235 km/h şi are nevoie de 6,5 secunde pentru a atinge 100 km/h cu start de pe loc.

Stilistic vorbind, DS3 Racing afişează un kit de caroserie mai agresiv, format din mai multe componente din fibră de carbon, cum ar fi difuzorul de aer din spate, spoilerul frontal, pragurile şi evazările din jurul roţilor. La interior se remarcă scaunele tip scoică, precum şi decoraţiile din fibră de carbon.

Va costa 29.990 euro în România!

DS3 Racing va fi comercializat în doar două combinaţii de culori: caroserie neagră cu plafon portocaliu sau caroserie albă cu plafon gri. Cam puţine opţiuni pentru o maşină care va avea un preţ de pornire de 29.990 euro (TVA inclus). Da, aţi citit bine. Cu 900 euro mai mult decât MINI John Cooper Works (211 CP, 29.096 euro) şi cu 10.000 euro mai mult decât etalonul hot-hatch-urilor de clasă mică, Renault Clio RS!

Nu ştiu cine ar prefera Citroen-ul lui MINI JCW. Ca să nu mai vorbim că poţi cumpăra un MINI Cooper S (184 CP) cu 23.681 euro. E adevărat, accelerează de la 0 la 100 km/h cu 0,5 secunde mai lent, însă e cu 6.300 euro mai ieftin. Care din cifrele astea vă reţin atenţia mai mult?

Foto: Citroen

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *