Cum se scrie un drive test in presa din Romania

E vorba de presa centrală, naţională, cum vreţi voi să-i spuneţi. „Testul” cu pricina a fost publicat în Pro Sport şi poate fi citit şi pe ediţia online a faimosului ziar. E vorba de un text despre noul Opel Astra căruia nu pot să mă abţin să îi fac o scurtă analiză.

Titlul „Astral de frumoasă” ne avertizează de la început cu ce avem de-a face. Autorul este fascinat de frumuseţea extraordinară a Opel-ului Astra şi a simţit nevoia să puncteze poetic această trăsătură încă din titlu. Apoi, ca un fin cunoscător al lumii auto, el face o încadrare spaţio-temporală a modelului compact german: „ProSport a testat ultimul model Astra, model care tinde să se bucure de acelaşi succes ca şi predecesoarele sale”. Tinde, da? Să nu care cumva să credeţi altceva.

„În continuare, cei de la Opel merg pe ideea de frumos şi bun”, continuă specialistul auto al Pro Sport. Cunosc cel puţin zece proprietari de Opel care l-ar contrazice. Unii chiar violent. Sărim peste consideraţiile critice în privinţa preţurilor noului Astra, probabil provocate autorului de inflexibilitatea dealer-ului în a-i oferi reducerea de preţ dorită şi continuăm cu căderea în extaz pe care o are acesta la vederea maşinii.

„Trebuie să o am”, spune el copleşit. „Din perspectiva unui bărbat este precum o femeie superbă, cu un fund senzaţional şi cu o faţă extrem de plăcută, iar liniile laterale ale caroseriei te provoacă să o atingi, să o încerci„, continuă autorul, care a găsit în noul Astra un pretext pentru a transmite cititorului fanteziile sale erotice primitive.

Fascinaţia lui pentru noul Astra creşte parcă în intensitate pe măsură ce descoperă maşina. „Tehnologie peste tot în jur, butoane şi leduri care te fac să te simţi cu adevărat într-o nouă generaţie de Astra. Învârţi uşor cheia gen briceag în contact şi te încântă silenţiozitatea motorului. Chiar dacă e pe benzină„. Această ultimă propoziţie monumentală dă măsura competenţei autorului în materie de maşini.

Totuşi, la proba de condus, motorul Astrei nu-l satisface pe deplin. „Mecanismul toarce bine, dar la drum lung îi găseşti o hibă motorului pe care l-ai lăudat mai devreme. E prea puturos! Mă aşteptam la mai mult de la un 1,6”. E clar, dorinţa autorului de viteză, de depăşiri fulgerătoare precedate de flash-uri repetate, de acaparare a benzii a doua de autostradă nu a fost satisfăcută de cei 115 cai-putere ai maşinii.

În final, autorul simte nevoia să vorbească şi despre suspensia reglabilă FlexRide, precum şi de configuraţia suspensiei spate. Numai că nu se mai oboseşte să creeze ca până acum, ci fură direct de pe site-ul 0-100.ro. Ceea ce nu e un capăt de ţară, geniilor li se iartă orice. Vă las plăcerea de a descoperi deosebirile şi asemănările dintre cele două paragrafe.

„Suspensia noii Astra dispune de o gaselnita interesanta pe spate – o legatura Watt (vezi video explicativ). Aceasta asigura o agilitate sporita pe viraje si un comportament mai ferm, dar nu elimina filtrarea usor galagioasa a denivelarilor tip muchie (cum sunt liniile de tramvai, de exemplu), asa cum o face o suspensie de tip multi link. Practic, la trecerea pe asa ceva vei auzi in masina o palmare a gropii mai puternica decat pe fata, dar nu deranjanta.” – textul de pe 0-100.ro.

„Bună găselniţă au reuşit cei de la Opel! Nemţi, ce naiba! Am aflat ulterior de suspensiile interesante de pe spate, aşa-numita legătură Watt. Aceasta asigură o agilitate sporită pe viraje şi un comportament mai ferm, dar nu elimină filtrarea uşor gălăgioasă a denivelărilor tip muchie, precum sunt liniile de tramvai, de exemplu, aşa cum o face o suspensie de tip multi link. Practic, la trecerea pe astfel de suprafeţe vei auzi în maşină o palmare a gropii mai puternică decât pe faţă, dar nu deranjantă.” – textul din Pro Sport.

PS: Muriţi, bă cocalarilor din presă!

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

18 comentarii la „Cum se scrie un drive test in presa din Romania”

  1. Asta cu Top 5 ziaristi auto m-a umplut de respect… Mai era unul care isi zicea Michael Schumacher al presei auto. Am ajuns pe lista de interzisi la Ford ca am facut misto de Kuga. Cand e vb de servit limbi la importatori, nu intru nici in Top 300 jurnalisti auto. Intr-o lume de curve ca presa auto, sa fii in Top 5 inseamna sa stii meserie cat Alina Plugaru.

  2. Prietene, se pare ca te-a afectat foarte tare postarea asta de nu te potolesti. Iti dau un sfat: ca sa nu te mai faci de minune pe viitor, ramai la fotbal sau la ce scriai tu inainte in ProSport si lasa-i pe altii care se pricep sa se ocupe de auto. Cat despre primii cinci jurnalisti din Romania, eu clar nu sunt printre ei, mai am mult pana acolo. Sa inteleg insa ca tu esti printre primii cinci? Poate in primii cinci care se reped la mancare dupa conferintele de presa 🙂
    PS: Cat despre „facelift usor”, e clar ca n-are rost sa-ti explic, limba romana mai are inca multe mistere pentru tine. Succes in descoperirea lor!

  3. @Mihai D. Hai ma, si tu esti un drive-test editor de ne dai pe spate cu alte tale idei gen facelift usor…intr-adevar sunt unii care cam asa fac, dar nu toti sunt asa.

    cert e ca in presa auto in Romania sunt o gramada da destepti, stiutori a toate, porci tafnosi, si cum greseste, unul jap in cap.

    Cert e ca Mihalascu e deocamdata nimeni fata de copistul de la ProSport, asta macar scrie la o publicatie de top. Mihalascu e o face mai slab decat asta si pe un site no name.

    Mihalascule nu-mi aduc aminte sa te fi considerat cineva vreodata printre primii cei mai buni 5 jurnalisti auto din Romania.

    Faci parte din marea masa a mediocritatii cu articole nu foarte deosebite si care nu transmit mare lucru.

    Rating time!

  4. Ziaristii de „auto” de la presa cotitiana centrala sau cea sportiva sunt cei mai mizerabili oameni pe care ii intalnesti la lansarile auto. Din fericire se cantoneaza mai mult la masa de catering si la iesire, unde importatorul ii da punguta cu cadoul (la care piscotarul intreaba „pot sa iau inca una pt fotograf, ca n-a putut sa ajunga azi saracul”). Doar sa nu ajungi sa mergi in coloana de masini in urma unuia de genul asta, pentru de regula conduce ca o cizma si este cu atat mai frustrat (ex: fatza de pietoni) cu cat conduce o masina noua.

  5. Bun, acum deja vorbesti pe limba ta. Te-ai autocaracterizat perfect, fortosule care pui baietii sa-i bata pe aia care te supara 🙂 Esti prea penibil ca sa putem dialoga asa ca nu o sa-ti mai apara nici un comentariu pe blogul asta. Inteleg, scriu foarte prost si stiu asta, dar tare sunt curios cum scrii tu, piscotarule. Asta daca nu esti chiar tu celebrul autor al drive-test-ului cu Astra, caz in care clar nu am cum sa ma compar cu tine. Astept cu nerabdare ziua cand se va curata presa de specimene din astea…

  6. Mai mare jurnalist cu vine chestia aia cu facelift usor la Laguna? Cum arata un facelift greu, poti spune?

    Du-te la furat si ia-te de mana cu tartanul de Nic Serbu.

    Ti-am citit un drive-test sa vad si eu ce mare branza scrii tu. Nimic special. Apuca-te de poezii sau de cap, jurnalismul de carton trebuie sa moara odata.

  7. Baietas, vezi, nu am folosit jigniri. Vrei poate sa dau cu tine de pamant atunci cand ti-e lumea mai draga. Acum insa o sa trec la actiune.

    Uite o sa vin la lansare la Auris HSD, la THE ARK, si o daca iti prind mutra acolo, o sa pun doi baieti sa-ti mute falcile din loc fara sa stii cine sunt eu.

    Pana una alta esti un mucos, un frustrat, din aceeasi generatie cu Bratu si alti jurnalisti facut la apelul bocancilor.

    Cocalar ti-e neamul tau, ratatule. Ne mai intalnim noi…

    Ai sa scrii presa auto de pe patul de spital. Acolo ai sa inveti deontologia gratis, natie de ratat.

  8. Prietene cocalar, fa-mi placerea si nu mai intra pe blogul asta. Sunt destule site-uri pentru tine unde te poti desfasura in voie. Ma bucur totusi ca ai inteles si tu ceva din articolul asta, mai exact finalul, care e scris pe limba ta. Hai pa

  9. prietene jurnalist, nu esti mai infipt in deonlogie ca si domnul de la ProSport dar cel putin, finalul tau e unul de cartier, de Ferentari si usa cortului.

    PS: Muriţi, bă cocalarilor din presă! Asta da final apoteotic. Fac pariu, te musti de limba si mori singur otravit.

    Nu esti mai presus ca acest jurnalist extrem de sexos. Si, de unde stii matale ca el s-a dus la Opel sa-i faca aia un discount? Pai nu face deja Opel disocunt de 15%, de la GM putere, pentru categoria numita jurnalisti?

    In fine, de tartani ca tine e plin nu doar Bucurestiul, ci si tara toata. Hai te-am lasat cu gandurile tale marunte, succesuri nebanuituri, mesterescule a toate bine facator!

  10. deci am ras cu lacrimi uneori ma si tavaleam.asta care a scris articolu` e tare comptent da nu stiu cat e de potent.(desi ne impartaseste fanteziile sale cu femeile ,,bune„de pe hustler dupa o bere rece si un mititel cu vecinu de la 2). punctul de maxim a fost atins la faza,, e silentioasa desi e pe benzina„ :)))))):)))))

  11. Multumesc pentru aprecieri si te mai astept pe aici, chiar si cu critici 🙂 Din pacate e plina presa de specimene de genul celui care a scris drive-testul din ProSport, in timp ce multi jurnalisti buni nu au de lucru. Dar mergem inainte…

  12. Din pacate sunt cazuri ca asta cu zecile. E-adevarat, „cartile din carti se fac”, dar chiar sa reproduci la modul asta mi se pare degradant.

    Oricum, felicitari pentru blog si pentru tipul de scriitura pe care-l abordezi. Am auzit multe despre tine, Romana stie 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.