Cum se vede viitorul de la Geneva. Partea I: Porsche 918 Spyder Concept

Geneva este în mod tradiţional salonul unde sunt prezentate cele mai multe concepte, iar anul acesta au fost aduse câteva studii de design foarte interesante. Diferite între ele ca stil, concepţie sau scop în sine, aceste maşini de vis pot rămâne doar exponate foarte scumpe, pot intra în producţie sau pot dona diferite soluţii tehnice sau estetice către maşinile de serie. Însă toate au un lucru în comun: fascinaţia pe care o exercită asupra privitorilor. Vă prezint conceptele mele preferate prezentate anul acesta de la Geneva. Azi,

1. Porsche 918 Spyder Concept
Dacă Toyota Prius este „talpa” hibridelor, despre acest Porsche s-ar putea spune că este la capătul lanţului trofic al categoriei. Deşi nu o arată deloc, 918 Spyder este un hibrid. Dispune de un motor V8 de 3,4 litri amplasat central (derivat din cel al modelului de curse RS Spyder), care dezvoltă peste 500 CP, la care se adaugă două motoare electrice, amplasate pe puntea faţă şi pe cea spate, care produc împreună 218 CP. În total, 718 CP! Maşina atinge o viteză maximă de 320 km/h şi este mai rapidă pe Nurburgring Nordschleife decât Porsche Carrera GT!

Consumă doar 3 litri/100 km

Cu adevărat şocant este însă altceva. Deşi accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,2 secunde, consumul mediu al lui Porsche 918 Spyder este de 3 litri/100 km! Emisiile de CO2 sunt şi ele incredibil de mici: 70g/km. Cum e posibil aşa ceva şi de ce nu se fabrică deja astfel de maşini? Păi… tehnologia costă încă foarte mult. Porsche 918 Spyder dispune de o baterie litiu-ion care poate fi încărcată la reţea, dar se încarcă şi cu energia rezultată la frânare.

Şi nu e tot: 918 Spyder poate rula în 4 moduri diferite. În E-Drive, maşina foloseşte doar puterea electrică, având o autonomie de 25 km. În modul Hybrid, se folosesc atât motoarele electrice cât şi cel pe benzină, cu accent pe economie, în Sport Hybrid accentul e pus pe sportivitate, iar în Race Hybrid lucrurile sunt duse la extrem: maximum de performanţă, existând chiar şi un buton care dă un plus de putere (E-Boost), în genul KERS din Formula 1. Nu că ar mai fi nevoie de aşa-ceva.

Dacă pentru tehnologia aceasta trebuie să mai aşteptăm câţiva ani, designul lui 918 Spyder nu este science-fiction, putând fi folosit oricând pentru un super-Porsche. Nu m-ar deranja deloc dacă aşa ar arăta urmaşul lui Carrera GT…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Cum se vede viitorul de la Geneva. Partea I: Porsche 918 Spyder Concept”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *