Cum se vede viitorul de la Geneva. Partea I: Porsche 918 Spyder Concept

Geneva este în mod tradiţional salonul unde sunt prezentate cele mai multe concepte, iar anul acesta au fost aduse câteva studii de design foarte interesante. Diferite între ele ca stil, concepţie sau scop în sine, aceste maşini de vis pot rămâne doar exponate foarte scumpe, pot intra în producţie sau pot dona diferite soluţii tehnice sau estetice către maşinile de serie. Însă toate au un lucru în comun: fascinaţia pe care o exercită asupra privitorilor. Vă prezint conceptele mele preferate prezentate anul acesta de la Geneva. Azi,

1. Porsche 918 Spyder Concept
Dacă Toyota Prius este „talpa” hibridelor, despre acest Porsche s-ar putea spune că este la capătul lanţului trofic al categoriei. Deşi nu o arată deloc, 918 Spyder este un hibrid. Dispune de un motor V8 de 3,4 litri amplasat central (derivat din cel al modelului de curse RS Spyder), care dezvoltă peste 500 CP, la care se adaugă două motoare electrice, amplasate pe puntea faţă şi pe cea spate, care produc împreună 218 CP. În total, 718 CP! Maşina atinge o viteză maximă de 320 km/h şi este mai rapidă pe Nurburgring Nordschleife decât Porsche Carrera GT!

Consumă doar 3 litri/100 km

Cu adevărat şocant este însă altceva. Deşi accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,2 secunde, consumul mediu al lui Porsche 918 Spyder este de 3 litri/100 km! Emisiile de CO2 sunt şi ele incredibil de mici: 70g/km. Cum e posibil aşa ceva şi de ce nu se fabrică deja astfel de maşini? Păi… tehnologia costă încă foarte mult. Porsche 918 Spyder dispune de o baterie litiu-ion care poate fi încărcată la reţea, dar se încarcă şi cu energia rezultată la frânare.

Şi nu e tot: 918 Spyder poate rula în 4 moduri diferite. În E-Drive, maşina foloseşte doar puterea electrică, având o autonomie de 25 km. În modul Hybrid, se folosesc atât motoarele electrice cât şi cel pe benzină, cu accent pe economie, în Sport Hybrid accentul e pus pe sportivitate, iar în Race Hybrid lucrurile sunt duse la extrem: maximum de performanţă, existând chiar şi un buton care dă un plus de putere (E-Boost), în genul KERS din Formula 1. Nu că ar mai fi nevoie de aşa-ceva.

Dacă pentru tehnologia aceasta trebuie să mai aşteptăm câţiva ani, designul lui 918 Spyder nu este science-fiction, putând fi folosit oricând pentru un super-Porsche. Nu m-ar deranja deloc dacă aşa ar arăta urmaşul lui Carrera GT…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Cum se vede viitorul de la Geneva. Partea I: Porsche 918 Spyder Concept”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.