Cygnet, primul Aston Martin… japonez

astonmartin_cygnet1Vă vine să credeţi că Aston Martin va avea în gamă un model de oraş? Bazat pe Toyota iQ? Una din cele mai exclusiviste mărci din lume, recunoscută pentru coupe-urile şi cabrioletele sale rasate, a luat o Toyota iQ, a rebranduit-o şi aşa a apărut modelul Cygnet. Care deocamdată, zice Aston Martin, este doar un concept.

Practic, după cum o demonstrează şi fotografiile, exact aşa va arăta maşina de serie, care va fi lansată în 2010 în Europa. Cygnet are elementele de identificare ale mărcii, cum ar fi grila distinctă a radiatorului, aerisirile de pe capotă sau „branhiile” situate pe aripi, însă în cazul acestui mini-automobil ele se potrivesc „ca nuca-n perete”.

În schimb, interiorul e demn de un Aston Martin: pielea neagră şi roşie îmbracă tot habitaclul, care respiră lux şi opulenţă, chiar dacă la bază e acelaşi ca la Toyota iQ. Britanicii nu au oferit date tehnice sau preţuri, însă logic ar fi ca Cygnet să aibă sub capotă cel mai puternic motor de la iQ (cel pe benzină de 98 cai-putere) iar preţul să fie, să zicem, dublu faţă de microcar-ul japonez.

Aston Martin Cygnet va fi disponibil iniţial doar clienţilor mărcii, care au deja în garaj un DB9, un V8 Vantage, un DBS sau un Rapide, dar brusc simt nevoia să aibă şi o Toyota iQ. Sigur că da… De fapt, asta e doar explicaţia oficială, pentru că în realitate mişcarea e foarte simplă: Cygnet, prin emisiile sale de noxe foarte reduse, va scădea media noxelor pentru întreaga gamă Aston Martin.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *