Cygnet, primul Aston Martin… japonez

astonmartin_cygnet1Vă vine să credeţi că Aston Martin va avea în gamă un model de oraş? Bazat pe Toyota iQ? Una din cele mai exclusiviste mărci din lume, recunoscută pentru coupe-urile şi cabrioletele sale rasate, a luat o Toyota iQ, a rebranduit-o şi aşa a apărut modelul Cygnet. Care deocamdată, zice Aston Martin, este doar un concept.

Practic, după cum o demonstrează şi fotografiile, exact aşa va arăta maşina de serie, care va fi lansată în 2010 în Europa. Cygnet are elementele de identificare ale mărcii, cum ar fi grila distinctă a radiatorului, aerisirile de pe capotă sau „branhiile” situate pe aripi, însă în cazul acestui mini-automobil ele se potrivesc „ca nuca-n perete”.

În schimb, interiorul e demn de un Aston Martin: pielea neagră şi roşie îmbracă tot habitaclul, care respiră lux şi opulenţă, chiar dacă la bază e acelaşi ca la Toyota iQ. Britanicii nu au oferit date tehnice sau preţuri, însă logic ar fi ca Cygnet să aibă sub capotă cel mai puternic motor de la iQ (cel pe benzină de 98 cai-putere) iar preţul să fie, să zicem, dublu faţă de microcar-ul japonez.

Aston Martin Cygnet va fi disponibil iniţial doar clienţilor mărcii, care au deja în garaj un DB9, un V8 Vantage, un DBS sau un Rapide, dar brusc simt nevoia să aibă şi o Toyota iQ. Sigur că da… De fapt, asta e doar explicaţia oficială, pentru că în realitate mişcarea e foarte simplă: Cygnet, prin emisiile sale de noxe foarte reduse, va scădea media noxelor pentru întreaga gamă Aston Martin.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.