Dacia a vandut peste 153000 de vehicule in primul semestru din 2009

gamadaciaÎn primul semestru al anului curent Dacia a comercializat 153826 vehicule, cu 20,3% mai mult faţă de nivelul înregistrat în perioada ianuarie – iulie 2008, când fuseseră livrate 127 842 unităţi.

Pe piaţa din România, puternic afectată de criză, Dacia a vândut numai 23158 vehicule, din care 21542 autoturisme şi 1616 vehicule utilitare. Deşi marchează o scădere cu 49,5% faţă de primul semestru 2008, acest rezultat permite mărcii Dacia să îşi păstreze poziţia de lider detaşat pe piaţa internă. Cota de piaţă a Dacia, apropiată de 30%, se află în uşoară creştere faţă de perioada similară a anului trecut.

Dacia a fost, de altfel, singurul actor de pe piaţa auto din România care a utilizat integral cotele ce i-au fost alocate în cadrul programului de stimulare a înnoirii parcului auto naţional, iniţiat de Guvernul român.

De la începutul anului 2009, gama Dacia a cunoscut o serie de evoluţii importante, printre care lansarea unei noi motorizări pe benzină, 1.2 16V 75 CP, economică şi ecologică, pe modelele Sandero şi Logan berlină, şi prezentarea versiunii Sandero Stepway, disponibilă de curând pe piaţa din România. O altă evoluţie în gama Dacia o reprezintă introducerea versiunii Sandero GPL, destinată pentru început pieţelor externe.

La export, Dacia a vândut 130668 vehicule, cu 60,4% mai mult faţă de primul semestru din 2008. Cu 95667 unităţi înmatriculate, Europa Occidentală reprezintă prima destinaţie pentru exporturile Dacia. În plus, Dacia este marca auto cu cea mai rapidă creştere a vânzărilor pe piaţa vest europeană în primul semestru al anului 2009 (+99,8%).

Vânzări Dacia pe modele (Semestrul I 2009)

Model

România

Internaţional

Total

Sandero

4 142

64 354

68 496

Gama Logan

19 016

66 314

85 330

Total

23 158

130 668

153 826

Vânzări Dacia pe modele în România (Semestrul I 2009)

Model

Unităţi

Sandero

4 142

Logan berlină

13 990

Logan MCV

3 410

Logan VAN

718

Logan Pick-Up

898

Total

23 158

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *