Dacia Dokker si Dokker VAN, noile utilitare bazate pe Lodgy

Dacia a dezvăluit azi gama Dokker, din care vor face parte două utilitare produse pe platforma monovolumului Lodgy la uzina din Maroc. Dokker este versiunea cu locuri, în genul lui Renault Kangoo, iar Dokker VAN este versiunea de marfă (un fel de Kangoo Express). Dokker și Dokker Van sunt primele modele cu uși culisante produse vreodată de Dacia.

Spre deosebire de Lodgy, care poate transporta până la 7 pasageri, Dokker are 5 locuri. Poate dispune de una sau două uși laterale culisante, iar constructorul spune că oferă un „portbagaj generos și o modularitate intuitivă”. Dokker VAN se adresează cu precădere întreprinzătorilor, oferind un volum de încărcare „la cel mai bun nivel din segment”, potrivit comunicatului de presă.

O altă deosebire față de Lodgy este designul, care este chiar reușit, la ambele versiuni. O scăpare se poate remarca însă la nivelul mânerelor portierelor. Dacă cele de la ușile din față provin de la Lodgy, cele de la ușile culisante sunt luate de la Kangoo, iar diferența dintre ele este foarte clară. Deh, low-cost…

Dacă vă întrebați de la ce vine numele Dokker, Dacia s-a inspirat de la cuvântul englezesc „dockworker”, adică muncitor care încarcă și descarcă marfa în port. O aluzie clară la capacitatea mare de încărcare a celor două modele.

Dokker și Dokker VAN vor fi lansate în România în a doua jumătate a acestui an. Nici un detaliu despre prețuri deocamdată, însă este clar că vor ambele modele vor fi sensibil mai ieftine decât Lodgy.

PS: În condițiile astea, Logan Van devine cam inutil, nu?

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Dacia Dokker si Dokker VAN, noile utilitare bazate pe Lodgy”

  1. Din cate observ in ultimul timp Dacia isi face din ce in ce mai mult loc pe piata Europeana si nu numai. Avem cu ce ne mandri insa sa nu uitam ca o buna mare parte din realizari o au grupul francez Renault fara de care nu am fi ajuns unde suntem azi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.