Dacia Duster de serie? O gluma buna…

duster_micDeşi extrem de futurist pentru o marcă precum Dacia, conceptul Duster i-a făcut pe mulţi să se gândească cum ar fi dacă promotorul maşinii low-cost ar veni cu un astfel de model pe piaţă. Cei de la revista britanică Autocar chiar dau ca sigură apariţia în 2010 a unui model de serie bazat pe Duster!

Întrebarea-cheie este cât la sută din designul, materialele folosite şi soluţiile interioare regăsite pe Duster vor exista şi pe versiunea de serie. Tind să cred că un 5% ar fi optimist. De ce doar atât? Păi o astfel de maşină ar fi foarte scumpă pentru clientela predilectă a mărcii. Iar Dacia nu îşi permite să facă un pariu atât de riscant. Mai ales în aceste vremuri tulburi. Şi chiar dacă ar ţinti un alt tip de client (tânăr, dinamic, non-conformist), volumele produse nu ar justifica o astfel de investiţie. Ca să nu mai spun că piaţa SUV-urilor compacte este atât de vastă încât îţi trebuie neapărat un atu major ca să reuşeşti. Iar pentru Dacia acesta ar fi preţul.

dacia_duster

Astfel, dacă acest viitor SUV va fi un Logan supraînălţat, cu un design proaspăt dar înrudit cu restul gamei şi folosind cât mai multe din componentele tehnice deja amortizate ale grupului Renault (vezi şi specialistul 4×4 Nissan), atunci situaţia s-ar schimba total. Acela este SUV-ul de care Dacia are nevoie. Şi cred că pe acela îl vom vedea anul viitor, la un preţ accesibil.

Iar cei de la Dacia nu fac decât să confirme acest lucru, prin declaraţia dată de Silviu Sepciu, responsabilul de PR al mărcii, celor de la Automarket: „E adevărat că Dacia SUV va fi lansat în 2010, asta se ştie deja. Însă acesta nu va avea legături stilistice cu Duster, care este un simplu concept. Dacia Duster nu prefigurează un model de serie, sau cel puţin nu în viitorul foarte apropiat„. Clar, da?

 

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.