Dacia Duster, doar locul 7 la Car of the Year 2011! A castigat Nissan Leaf

Automobilul electric Nissan Leaf este Maşina Anului 2011 în Europa, competiţie la care a participat şi Dacia Duster. Din păcate, SUV-ul produs la Mioveni nu a reuşit decât un loc şapte, practic ultima poziţie dintre finaliste.

Dovadă că trendul „eco” este prea puternic pentru a mai fi ignorat, Leaf a primat în faţa automobilelor convenţionale, automobilul electric învingând Alfa Romeo Giulietta (locul secund) şi Opel Meriva (locul al treilea) în lupta pentru mult-râvnitul titlu. Probabil că pentru Duster a cântărit negativ faptul că este un SUV, fie el şi compact, căci aceste automobile sunt asociate automat cu poluarea în lumea occidentală.

Din păcate pentru Duster, absenţa unei versiuni eco şi-a spus cuvântul, majoritatea maşinilor concurente dispunând de astfel de versiuni sau măcar de echipamente start/stop sau de regenerare a energiei produse la frânare. E o realizare însă că Duster a pătruns între finaliste, să sperăm că în anii următori va avea mai mult succes.

Cât despre câştigătoare, apreciez că e mai mult un premiu de încurajare decât unul bazat pe merite deosebite. Nissan Leaf este primul automobil full-electric de serie care iese pe piaţă la un preţ rezonabil (faţă de o Tesla, cel puţin), însă este departe de a schimba din temelii lumea auto. Până când nu se va rezolva problema bateriilor (Leaf are o autonomie de numai 160 km, iar o încărcare completă a bateriilor durează opt ore), automobilele electrice vor rămâne doar nişte laboratoare pe roţi.

PS: Peste toate astea, mai arată şi ca un Peugeot nereuşit 🙂

Clasament final Car of the Year 2011:

1. NISSAN LEAF (257p)
2. Alfa Romeo Giulietta (248p)
3. Opel Meriva (244p)
4. Ford C-Max (224p)
5. Citroen C3/DS3 (175p)
6. Volvo S60/V60 (145p)
7. Dacia Duster (132p)

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

6 comentarii la “Dacia Duster, doar locul 7 la Car of the Year 2011! A castigat Nissan Leaf”

  1. Personal ma bucur foarte mult ca Nissan Leaf a fost aleasa masina anului 2011. La categoria automobilelor electrice Nissan este de departe in fruntea clasamentului cu Leaf. Un automobil electric de exceptie este si Tesla Roadster (din 2012 apare Model S) dar cu un pret pe masura.

    Mi se pare ca prea multa lume blameaza propulsia electrica! Ar trebui promovata! Este adevarat, este relativ scumpa si cu performante inferioare motoarelor termice. Totusi sa nu uitam ca in cazul motoarelor termice impactul asupra mediului se acumuleaza an de an. Pana la urma bula va pocni… ca orice alta bula…

  2. Eduard, iti dai seama ca la noi iesea Dacia pe primul loc, insa pe doi as fi pariat pe Alfa Giulietta, iar pe trei pe Opel Meriva. Am avut un sondaj pe site pe tema asta si exact asta a fost ordinea.

  3. Dupa mine, COTY e versiunea Eurovision-ului pentru lumea auto: are prea multa politica la mijloc si jocuri de culise. De unde si controversele ce se isca in fiecare an. Asta ca sa nu ne mai vaitam noi de concursurile de genul „Masina anului” din Romania…

  4. Asta arata inca o data cat de multa politica este in spatele COTY. Clasamentul locurilor 2-5 mi se pare corect, doar ca Leaf a fost propulsat artificial in frunte. Dupa Prius (COTY 2005), industria auto vrea sa pozeze din nou in mare iubitoare de energy saving & eco stuff. Duster – o minune ca a ajuns in finala oricum.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *