Dacia este campioana low-cost si la cheltuielile cu publicitatea

Tot „răsfoind” netul am dat de un studiu foarte interesant, realizat de Kantar Media, parte a Kantar Group, una dintre cele mai mari reţele de cercetare şi consultanţă din lume. Respectivul studiu analizează cheltuielile de publicitate ale celor mai importante 20 branduri auto de pe piaţa franceză, calculând cât cheltuieşte un producător cu publicitatea pentru fiecare maşină vândută.

Calculele au fost făcute pe perioada ianuarie – septembrie 2010, iar rezultatele sunt interesante.

Cel mai puţin cheltuieşte „regina” low-cost, Dacia, cu 294 euro daţi pe publicitate la fiecare vehicul vândut. Nu mă miră deloc faptul că Dacia e cea mai „cumpătată” marcă la acest capitol, având în vedere şi preţurile reduse ale produselor sale. Aş fi însă foarte curios cât cheltuieşte Dacia în România pe publicitate. Poate am avea surprize…

La polul opus, cel mai mult cheltuieşte pe publicitate Honda, cu 3448 euro la fiecare maşină vândută. Enorm, dar şi preţurile automobilelor Honda sunt pe măsură. Mai jos aveţi clasamentul complet. Privindu-l cu atenţie, unele cifre chiar sar în ochi. Cum ar fi faptul că Mercedes şi Skoda, două branduri foarte diferite, cheltuie sume foarte apropiate pe publicitate (1786, respectiv 1667 euro per maşină vândută). Din perspectiva asta, zicala că „un Mercedes se vinde singur” are totuşi un pic de adevăr la bază.

Mai remarc aici că Audi cheltuieşte 1214 euro cu publicitatea/maşină vândută, cel mai puţin dintre mărcile premium, şi că BMW cheltuieşte cel mai mult, 2423 euro. Faptul că şi vinde cel mai mult dintre cei trei cred că are legătură şi cu publicitatea. În rest, asiaticii cheltuie cam cel mai mult dintre toţi, de la 2000 euro în sus pentru fiecare maşină vândută.

CLASAMENT CHELTUIELI PUBLICITATE/MAŞINĂ VÂNDUTĂ (FRANŢA):

1. Dacia 294 euro
2. Citroën 681 euro
3. Peugeot 732 euro
4. Renault 734 euro
5. Volkswagen 841 euro
6. Ford 874 euro
7. Audi 1214 euro
8. Fiat 1258 euro
9. Opel 1344 euro
10. Skoda 1677 euro
11. Mercedes-Benz 1786 euro
12. KIA 2060 euro
13. Nissan 2106 euro
14. SEAT 2139 euro
15. Chevrolet 2142 euro
16. Toyota 2222 euro
17. BMW 2423 euro
18. Alfa Romeo 2811 euro
19. Volvo 3131 euro
20. Honda 3448 euro

Foto: Dacia

Via | Leblogauto.com

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

3 comentarii la “Dacia este campioana low-cost si la cheltuielile cu publicitatea”

  1. Corect, cred ca e cea mai eficienta daca luam in calcul ponderea cheltuielilor de publicitate in pretul final al masinii si vanzarile inregistrate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *