Dacia introduce Duster GPL in Franta, de la 13.350 euro

Dacia-DusterDacia a lansat în Franța o versiune pe GPL a SUV-ului Duster pentru motorul de 1,6 litri și 105 CP, în versiunile de echipare Ambiance și Laureate. Prețurile lui Duster GPL 4×2 pleacă de la 13.350 euro pentru echiparea Ambiance și 14.350 euro pentru echiparea Laureate, fiind identice cu ale versiunilor pe benzină. Nu există Duster GPL și în versiune 4×4.

Atunci când rulează pe GPL, Dacia Duster 4×2 emite doar 146 grame CO2/km, comparativ cu 167 g/km când merge pe benzină. Consumul mediu de GPL este de 9,2 litri/100 km, iar de benzină de 7,2 litri/100 km. Avantajul vine evident din prețul litrului de GPL, care este de sub 1 euro în Franța (în România este circa 3,10 lei).

În mod GPL, Duster are o autonomie de aproape 1.000 de kilometri cu rezervorul plin (32 litri). Ca să-l umpli, te costă mai puțin de 30 de euro în Franța (în România același plin ar costa 99 lei la prețurile de azi). Așa cum era de așteptat, rezervorul de GPL este montat în locul roții de rezervă, iar pentru a suplini lipsa acesteia Dacia oferă un kit de reparație pană.

Trecerea de la modul benzină la cel GPL și invers se face de către șofer de la un comutator din bord. Foarte important, Dacia precizează că motorul este optimizat din fabrică pentru a funcționa pe GPL, iar garanția rămâne aceeași: 3 ani sau 100.000 km.

Dacia mai oferă în Franța modelul Sandero pe GPL, pentru motorul de 1,2 litri benzină. În România însă, Dacia oferă doar Logan GPL pentru același motor 1.2. Pe când Duster GPL și Sandero GPL și la noi?

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

3 comentarii la „Dacia introduce Duster GPL in Franta, de la 13.350 euro”

  1. Cred că e o soluţie viabilă, mai ales pentru vremurile de azi când preţurile benzinei au luat-o iar la deal cu vreo 20 bani în 2 săptămâni. Dar cum ai spus şi tu, noi am avea nevoie mai mult de această motorizare. Francezii îşi permit un motor pe benzină mai gurmand. Bine, asta nu înseamnă că şi trebuie să risipească banii în acest mod.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.