Dacia Lodgy, lansata oficial in Romania. Versiunea de baza costa 9500 euro, cea full-option sare de 16000 euro

De astăzi puteți vedea, „pipăi” și testa noul Lodgy, care a ajuns în showroom-urile Dacia din întreaga țară. Cel mai nou model Dacia are în România un preț de pornire de 9.500 de euro (inclusiv TVA), corespunzător versiunii Acces, dotată cu motorul pe benzină de 1,6 litri și 85 CP. Ce primiți de banii ăștia? Nu mare lucru.

3 echipări, 4 motoare

Lodgy este oferit cu trei niveluri de echipare – Acces, Ambiance și Laureate – și cu patru motorizări. În afară de binecunoscutul benzinar de 1,6 litri și 85 CP, mai este oferit un motor pe benzină, mult mai modern. Este vorba de propulsorul turbo de 1,2 litri cu injecție directă, care dezvoltă 115 CP. Pe lângă acestea, Lodgy poate fi comandat cu motorul diesel de 1,5 litri, oferit în două trepte de putere: 90 și 110 CP.

Echiparea Acces, fără „lodgycă”

Echiparea Acces putea fi numită mult mai sugestiv „Cheala” sau „Zero”. Nu sunt răutăcios, iată motivele: poate fi aleasă doar cu motorizarea 1.6 MPI, iar dotarea standard include doar ABS, airbaguri frontale/laterale pentru șofer/pasager și servodirecție. Vorbesc bineînțeles de dotările importante, nu de cele despre care se presupune că nu mai trebuie menționate, precum tetierele, centurile, jantele de oțel sau ștergătorul de lunetă, pe care Dacia încă le mai trece în echiparea standard. E drept că dacă nu ar face-o, rubrica dotări standard ar fi cam goală. Nici la opționale echiparea Acces nu îți dă prea multe de ales. Dacia oferă un singur echipament opțional, ASR-ESP, care costă 300 euro.

Ambiance, aer condiționat doar opțional

Pentru a beneficia de un echipament „de lux” precum aerul condiționat, trebuie musai să alegeți echiparea Ambiance (care pleacă de la 10.500 euro, cu motorul 1.6 MPI). Puteți alege și diesel-ul 1.5 dCi de 90 CP, însă prețul sare la 12.600 euro. La acestea se adaugă câte 500 de euro pentru versiunea cu 7 locuri. Chiar și la acest prețuri, aerul condiționat nu este oferit standard, ci costă 780 euro în plus!

Alte opționale la Ambiance sunt proiectoarele de ceață (100 euro), sistemul de navigație Media Nav (300 euro), ASR-ESP (300 euro) și pachetul Confort (150 euro), care include reglajul pe înălțime al scaunului șoferului, volanului și centurilor față. Dotările standard notabile oferite suplimentar față de echiparea Acces sunt computerul de bord, radio CD-ul cu Bluetooth și USB, geamurile electrice față, închiderea centralizată cu telecomandă și bancheta rabatabilă 1/3 – 2/3 (la Acces se rabatează cu totul).

Laureate, singurul nivel de echipare cu dotare standard decentă

În fine, în echiparea Laureate cu 5 locuri, Lodgy este oferit cu motorizările 1.6 MPI (11.500 euro), 1.2 TCe (13.100 euro), 1.5 dCi 90 CP (13.600 euro) și 1.5 dCi 110 CP (14.200 euro). În plus față de Ambiance, Laureate oferă în dotarea standard aer condiționat, geamuri electrice spate, proiectoare de ceață, pachetul Confort, mânerele uşilor și carcasele oglinzilor vopsite în culoarea caroseriei, precum și niște crom la exterior și interior. Lista de opționale de la Laureate conține jante de aluminiu pe 15″ (320 euro), ASR-ESP (300 euro), Media Nav (300 euro), scaune față încălzite (100 euro) și pachet Securite (350 euro). Acesta din urmă include cruise-control, senzori parcare spate și volan îmbrăcat în piele.

Un Lodgy bine echipat sare de 16.000 euro

Dacă tragem linie, un Lodgy Laureate full-option, cu 7 locuri și motorul 1.5 dCi 110 CP (singurul al cărui cuplu poate mișca cât de cât decent o mașină de gabaritul lui Lodgy), costă 16.070 euro (TVA inclus). E mult, e puțin? Doar piața va decide. Cert este că prețul de pornire de 9.500 de euro al echipării Acces este unul de reclamă, nu știu cine va cumpăra un monovolum cu un motor pe benzină de 85 CP, fără aer condiționat, radio sau închidere centralizată (nici una din aceste dotări nu e nici măcar opțională!), cu doar 5 locuri și o banchetă spate rabatabilă 1/1.

PS: Ce e mai bun decât un Lodgy de 9.500 de euro? Un Lodgy gratis :). În perioada 7 – 10 iunie, Dacia va organiza operațiunea „Porți Deschise” și concursul „Găsește plăcuța câștigătoare”, la finele căruia trei norocoși vor câștiga câte un Lodgy. Trebuie doar să intrați în posesia unuia din cele 300.000 de pliante care conțin plăcuțe de înmatriculare (se găsesc în showroom-urile Dacia și în presa națională), după care să verificați respectiva plăcuță în showroom. Dacia mai oferă și 100 de weekend-uri la volanul unui Lodgy. Până acum, pentru Lodgy s-au înregistrat 200 de comenzi din România.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

13 comentarii la “Dacia Lodgy, lansata oficial in Romania. Versiunea de baza costa 9500 euro, cea full-option sare de 16000 euro”

  1. 16.000 de euro pentru o Dacia…e enorm.
    siguranta nu (ceea ce este vital pentru o masina de familie), confort nu…am impresia ca si intretinerea e destul de scumpa.

  2. nfoCons – singura revista de teste comparative din Romania, iti pune la dispozitie top 10 al masinilor in functie de clasa din care fac parte. In cadrul
    aceluiasi Studiu, veti gasi topuri pe masini din alte clase precum Clasa limuzinelor, Clasa Cabrio, Clasa SUV-urilor, Clasa Pick-up-urile si Clasa Roadster.
    Testele sunt realizate in laboratoare acreditate din reteaua independenta de industrie din cadrul retelei International Consumer Research&Testing (I.C.R.T). Acestea sunt oferite spre informare de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania in cadrul Campaniei “o9atitudine!”, A.N.P.C.P.P.S. Romania fiind membra I.C.R.T.

    Clasa roadster
    BRAND Model Total
    1 MERCEDES SLK 200 BlueEFFICIENCY 3,89
    2 MERCEDES SL 350 Sportmotor 3,89
    3 MERCEDES SLK 280 3,84
    4 AUDI TT Roadster 2.0 TFSI 3,81
    5 BMW Z4 Roadster 2.0i 3,72
    6 MERCEDES SLK 350 3,68
    7 ALFA ROMEO Spider 2.4 JTDM 20V 3,65
    8 MERCEDES SLK 200 Kompressor 3,61
    9 PORSCHE Boxster S 3.4 3,56
    10 BMW Z4 sDrive35i 3,4

    Clasa limuzina
    BRAND Model Total
    1 BMW 520d touring 4,44
    2 AUDI A4 Avant 2.0 TDI 4,42
    3 BMW 520d touring 4,41
    4 MERCEDES E 220 CDI BlueEFFICIENCY T-Modell 4,38
    5 AUDI A4 Avant 2.0 TDI e 4,34
    6 MERCEDES E 200 CDI BlueEFFICIENCY T-Modell 4,34
    7 AUDI A6 Avant 2.0 TDI 4,31
    8 MERCEDES C 200 CDI BlueEFFICIENCY T-Modell 4,30
    9 BMW 320d touring EfficientDynamics Edition 4,30
    10 MERCEDES E 220 CDI BlueEFFICIENCY T-Modell 4,29

    Clasa cabrio
    BRAND Model Total
    1 AUDI A5 Cabriolet 2.0 TDI 4,23
    2 VW Golf Cabriolet 1.2 TSI BlueMotion Technology 4,07
    3 VW Eos 2.0 TDI BlueMotion Technology 4,07
    4 VW Eos 2.0 TDI 4,04
    5 BMW 120d Cabriolet 4,03
    6 FORD Focus Coupé-Cabriolet 2.0 TDCi DPF 3,97
    7 MERCEDES E 220 CDI BlueEFFICIENCY Cabriolet 3,96
    8 PEUGEOT 308 CC e-HDi FAP 110 STOP&START 3,93
    9 PEUGEOT 207 CC HDi FAP 110 3,93
    10 RENAULT Mégane Coupé-Cabriolet dCi 130 FAP 3,87

    Clasa SUV
    BRAND Model Total
    1 AUDI Q5 2.0 TDI 4,17
    2 MINI Cooper D Countryman 4,14
    3 AUDI Q5 hybrid 4,04
    4 AUDI Q3 2.0 TDI 4,02
    5 VW Tiguan 2.0 TDI BlueMotion Technology 4,01
    6 MERCEDES ML 250 BlueTEC 4,01
    7 BMW X5 3.0d 3,97
    8 PEUGEOT 3008 HDi FAP 150 3,97
    9 BMW X1 xDrive20d 3,95
    10 BMW X3 xDrive20d 3,93

    Clasa Pick-up
    BRAND Model Total
    1 VW Amarok DoubleCab 2.0 BiTDI 3,33
    2 MITSUBISHI L200 2.5 DI-D Double Cab 1,90
    3 NISSAN Navara Double Cab 2.5 dCi 1,88
    4 SSANGYONG Actyon Sports 200 Xdi 1,57
    5 TOYOTA Hilux 3.0 D-4D Double Cab 1,38
    6 FORD Ranger 2.5 TDCi Doppelkabine 1,20
    7 MAZDA BT-50 XL-Cab 1,17

  3. Nu mi se pare ok oa pret, tinand cont de ce ofera. Parca totusi, daca am 16 000 sa ii dau pe o masina, mi-as lua altceva decat o Dacie, fie ea si Lodgy full.

  4. In sfarsit ajunge si Dacia la un nivel acceptabil. Daca aveti o masina de vanzare adaugati aici: autoric.ro

  5. Masina pare ok pentru familie, faptul ca ai cum sa pui gps si toate cele la full e ok, insa design-ul, pentru mine cel putin lasa de dorit. daca interiorul este tot facut din plastic in mare parte, nu prea si-ar merita banii. Decat sa stau incomod cand conduc si sa dau un 16000 euro pe masina, mai bine dau un 20000 si imi iau altceva mai comod, din aceeasi clasa, dar la care sa ma simt ok la drum lung cu familia.

  6. Imi place designul masinii.Este ideala pentru familie,iar pretul este in regula,dupa pararea mea.

  7. Dacia Lodgy vine si cu o premiera, primul motor cu injectie directa pe benzina turbo supraalimentat. Acest motor este compromisul in ceea ce priveste consumul si performantele, intre 1.6 MPI si 1.5 dCi.

  8. Incep si romanii sa puna mai multe optiuni pe masina. Ca pret, varianta full, este ok. De ex Fiat Doblo full ajunge undeva la 24000, ceea ce mi se pare destul de mult pentru o masina din clasa asta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *