Dacia Logan sta prost cu fiabilitatea, spune TUV

Societatea Germană pentru Expertiză Tehnică (TÜV), echivalentul RAR-ului nostru, a dat publicităţii rezultatele celui mai nou raport anual referitor la fiabilitatea autoturismelor înmatriculate în Germania.

Acest studiu vizează maşinile cu o vechime minimă de 2 ani şi una maximă de 11 ani şi este realizat în urma analizei datelor provenite de la staţiile TÜV de inspecţie tehnică periodică de pe tot cuprinsul Germaniei. Anual, TÜV verifică circa 10 milioane de automobile, iar printre acestea s-a aflat în 2010 şi Dacia Logan, singurul model al mărcii româneşti prezent în acest top. Din păcate, poziţia ocupată nu este una care face cinste constructorului din Piteşti: la categoria maşinilor cu o vechime de 2-3 ani, Dacia Logan s-a clasat pe locul 123 din 128 de modele.

TÜV despre Logan: probleme la direcţie, pierderi de ulei, motoare zgomotoase

E adevărat, Dacia Logan a lăsat în urmă modele precum Peugeot 407, Volvo XC90 sau Kia Carnival, ultima fiind cea mai slabă la capitolul fiabilitate. TÜV a sesizat la Logan probleme la direcţie, pierderi de ulei, motoare prea zgomotoase sau faza lungă setată prost. Inginerii germani au penalizat în special variantele de bază, cele care nu au servodirecţie, airbag-uri laterale sau ESP. De altfel, lipsa ESP-ului e considerată cea mai mare problemă a Loganului.

Cu toate acestea, un chestionar online al J.D. Power Report realizat tot în acest an şi tot în Germania a arătat că modelele Dacia s-au situat pe locul al doilea, la egalitate cu BMW, în ceea ce priveşte satisfacţia faţă de autoturismul deţinut. Pe cine să crezi mai degrabă? Eu înclin totuşi către cei care verifică maşinile în faţa celor care fac sondaje.

La verificarea tehnică obligatorie din Germania, pică testul fiecare al nouălea Logan cu vechime mai mare de trei ani. Nu este însă o tragedie, având în vedere că „procentajul autoturismelor cu defecţiuni majore a crescut în Germania la 19,5%. Cu alte cuvinte, la verificarea tehnică nu trec testul 20 de maşini din 100″ (Klaus Brüggemann, membru TÜV). De aici rezultă totuşi că Dacia e peste medie la fiabilitate.

Concluzia TÜV este că, până la urmă, pe termen lung, “Dacia Logan e o maşină ieftină… şi atât”. Raportul TÜV este publicat de revista Auto Bild, care numeşte Logan-ul „Maşina ALDI a Renault-ului” – ALDI fiind un cunoscut lanţ de supermarket-uri cu preţuri mici din Germania.

Vedeţi aici câştigătorii şi pierzătorii raportului TÜV în 2010.

Sursa: Deutsche Welle

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Dacia Logan sta prost cu fiabilitatea, spune TUV”

  1. Nu stiu cum se face ca posesorii de Logan sunt multumiti, iar restul critica (de cele mai multe ori in necunostinta de cauza).
    Am avut 5 loganuri in familie si sunt multumit de ce am cumparat! La 50.000km n-am schimbat decat placutele de frana, in rest benzina si cheie…Nu-i cea mai tare masina, dar la capitolul fiabilitate si piese este splendid… (apropo : eu pentru asta l-am cumparat).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.