Dacia Logan 1.5 dCi

logan11.jpgInaugurăm rubrica „Maşina ta”, în cadrul căreia cititorii vorbesc despre maşinile pe care le conduc zi de zi, cu maşina naţională, Dacia Logan. În continuare impresiile lui Ciprian Răican despre Loganul lui.

Model : Dacia Logan 1.5 dCi Laureate

An fabricaţie : 2006

Kilometri parcurşi : 28.000

Mă numesc Ciprian Răican, am 26 de ani şi sunt din Buzău. Încă de la început trebuie să precizez că nu am o situaţie materială strălucită. Totuşi, am avut o singură pretenţie, aceea de a-mi cumpăra o maşină nouă. Asta în ciuda faptului că, de ce să nu recunosc, m-au tentat şi autoturismele second-hand. Nu am optat însă pentru această variantă deoarece nu cunosc pe nimeni care să fi achiziţionat un astfel de autoturism şi apoi să nu fi avut probleme, fie mai uşoare (freon în instalaţia de aer condiţionat), fie mai grave (injectoare, direcţie, etc).

Bugetul în care trebuia să mă încadrez la vremea respectivă, toamna anului 2006, era de maxim 11.000 euro, aşa că am început să analizez ofertele care se încadrau în aceasta sumă şi am aplicat metoda eliminării. Prima la care m-am gândit a fost Fiat Albea – design neatrăgător, după părerea mea, înghesuită la interior, iar calitatea finisajelor lasă de dorit, apoi VW Polo – prea mică pentru mine (am 1.87 m şi 10% din tonă) şi cu un motoraş de jucărie în varianta pe care mi-o permiteam, precum şi Daewoo Nubira 2, care oferea destul de multe opţiuni, inclusiv instalatie GPL, dar cu motorizare şi design învechite. Au mai fost şi alte mărci pe care le-am luat în considerare, însă, dacă intru prea mult în amănunte risc să vă plictisesc.

În cele din urmă, dupa îndelungi calcule şi analize am optat pentru o Dacia Logan Laureate 1.5dci (65 CP). A fost singura maşină care, pentru aproximativ 9.500 euro, mi-a oferit confortul şi opţiunile minime pe care le doream. În primul rând un motor diesel economic (cel puţin la preţul de atunci al motorinei), un spaţiu de invidiat atât pentru pasagerii din faţă cât şi pentru cei din spate (când mă urc la volan mă simt ca-n sufragerie), ca să nu mai vorbesc de portbagaj (în care oricâte lucruri ai introduce tot mai ramâne loc), aer condiţionat, închidere centralizată, calculator de bord, ca să le amintesc pe cele mai importante.

logan1.jpg

Până acum nu mi-a creat nici o problemă, motorul trage bine pentru cei 65 CP, cutia de viteze mi se pare foarte reuşită, maşina făcând faţă cu brio pe serpentine şi la drum întins încărcată de cele mai multe ori cu 4 persoane şi bagaje ca la balamuc. Cel mai mic consum l-am realizat pe E85, ruta Bucureşti – Buzău (2 persoane la bord, fără bagaje, folosit la greu frâna de motor, fără demaraje puternice şi viteză aproximativ constantă de 100 km/h) şi a fost de 3,7 l/100km, iar viteza cea mai mare atinsă a fost de 170 km/h, probabil 150 reali pe A2. De asemenea, până în momentul de faţă, costurile de întreţinere mi se par ok, având în vedere faptul că nici prima revizie, la 10000 km şi nici cea de-a doua la 20000 nu au depăşit suma de 400 RON.

logan2.jpg

Dar să nu vă închipuiţi că dacă sunt posesor de Logan îmi propun doar să laud şi să ridic în slăvi maşina asta. Sunt şi unele lucruri care mă deranjează la ea, nişte minusuri pe care trebuie să le accepţi odată cu preţul scăzut :

la viteze ce depăşesc 120 km/h direcţia devine foarte sensibilă şi trebuie să strângi bine volanul, altfel rişti ca la orice schimbare de bandă sau depăşire să ieşi în decor;

stabilitatea e bună pentru un şofat în conformitate cu regulile rutiere, dar nu recomand abordarea de viraje în regim sportiv;

se simte lipsa cailor putere, mai ales cu maşina încarcată sau aerul condiţionat pornit, însă, din păcate, în 2006 când am cumpărat maşina nu exista versiunea diesel de 85 cp care mi se pare rezonabilă şi despre care am auzit numai de bine;

anvelopele all season Kormoran cu care a venit echipată şi care sunt pistol cu apă. La o frânare de urgenţă te duci sanie cu ele.

Însă, ceea ce trebuie să realizeze tot românul este faptul că maşina asta nu e una sport, cum cred unii, ci una de familie, în care încape şi căţelu’ şi purcelu’ şi nu se pretează pentru VTM sau F1. O altă mentalitate de care m-am lovit de foarte multe ori este aceea că dacă e Dacie e proastă. Părerea mea e că între o Dacie 1310 (am condus una vreo 3 ani) şi un Logan e diferenţă ca de la cer la pământ. Nu mai stai să sufli în jicler când iţi dă motoru-n nas, nu mai gâdili siguranţele când nu ţi se aprind farurile, nu mai dai ture în jurul ei să vezi dacă ai închis toate uşile, etc…

Cum spuneam mai sus, maşina nu mi-a făcut probleme. În schimb am câţiva vecini binevoitori care au ţinut morţiş să se semneze cu cheia pe ea. Le urez numai de bine…nu! Până acum am făcut aproximativ 28.000 km, dintre care mai mult de jumătate prin Bucureşti şi pot să spun că mă declar mulţumit de Loganul meu. Aştept cu interes comentariile voastre!

logan3.jpg

2 comentarii la “Dacia Logan 1.5 dCi”

  1. Si eu am avut 2 Logan MCV 1.5dci, 85CP si am fost foarte multumit de ele. am facut aproximativ cu fiecare 100.000km. De la off-road (extrem!!! :D) la drumuri de germania. Ireprosabil :). Parerea mea e ca este masina perfecta pentru ROMANIA. MCV-ul fiind foarte spatios si util.

  2. salut. din pacate nu am condus varianta pe motorina. Dar iti zic la mine cu motor de 1.6 la 87Cp (astia zic 90 dar nu are atita,…nu stiu ei sa tranforme din kilowatti) masina e lenta tare…Numai eu singur in masina si masina goala depasirle camioanelor mai lungi le face greu…si trebuie rerogradat intr-o treapta inferioara ca sa obtii ceva putere. Eu nu sint multumim deloc de ea si e destul de neingrijit facuta. Am scris si pe automod despre ea. 🙂 Pacat la banii astia…care dupa parerea mea sint multi…gasesti multe masini la mana a doua bune…chiar si noi…eu gasisem bora noua.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *