Da, Dacia vrea să meargă la curse cu un monovolum! Precedentul a fost creat cu Duster Ice, care a debutat tot ca maşină de curse pe gheaţă, după care a trecut la lucruri mai serioase – adică Pikes Peak. Acum nu vă entuziasmați prea tare, mașina de serie nu va arăta exact ca în poze.
Ce vedem în fotografii e versiunea de curse a lui Lodgy – apropo, numele ăsta va fi obiect de bășcălie în țările anglofone, pentru că seamănă cu „dodgy” (în argoul britanic acest cuvânt desemnează un lucru care nu e de încredere). Francezii spun însă că Lodgy vine de la „lodging”, care înseamnă locuinţă, găzduire, aluzie la spaţiul interior generos al maşinii. Sincer, parcă Popster suna mai bine.
Revenind la maşină, Dacia Lodgy Glace va concura la Trophee Andros începând cu weekend-ul 3-4 decembrie la Val Thorens. Două maşini vor fi aruncate în luptă de Dacia, piloţii desemnaţi fiind Alain Prost, Nicolas Prost (fiul campionului) şi Evens Stievenart. Mult mai important este însă modelul de serie prefigurat de acest bolid de curse.
Monovolumul Dacia Lodgy va fi produs în Maroc începând de anul viitor, premiera maşinii urmând să aibă loc la Salonul Auto de la Geneva din martie. Dacă facem abstracţie de modificările făcute din raţiuni de competiţie, avem în faţă o imagine destul de clară asupra aspectului versiunii de serie. Eliminaţi aripile evazate, adăugaţi câţiva centimetri buni la garda la sol, adăugaţi mult mai mulţi la ampatament şi alţii la înălţimea caroseriei şi cam asta este maşina.
Mie îmi place ce văd, partea frontală arată chiar bine, cu faruri care amintesc oarecum de cele de pe Toyota RAV4 (a doua generaţie), profilul este decent, iar spatele neaşteptat de arătos. Maşina va avea două versiuni, cu cinci sau şapte locuri, iar preţul va pleca de la mai puţin de 13.000 euro. Versiunile cele mai scumpe, cu dotări complete şi motorizări de top se vor situa în jurul a 18.000 euro.
Bineînţeles, motorul de pe Lodgy Glace nu are nici o legătură cu cele de serie, fiind vorba de un V6 de 3 litri şi 355 CP. Pentru cei mai curioşi, aveţi mai jos datele complete ale maşinii de curse.
CARACTERISTICI TEHNICE DACIA LODGY «GLACE»
ŞASIU
Tip: tubular din oţel
Suspensii : triunghiulare duble suprapuse, resort-amortizor Öhlins reglabil
MOTOR
Tip : VQ 30 de provenienţă Renault Nissan, V6 24 supape
Amplasare : central spate
Cilindree (cm3) : 2.987
Alezaj x cursă (mm) : 93 x 73.3
Putere maximă kW (CP) : 257 (355)
Regim putere maximă (rot/min) : 7.500
Cuplu maxim Nm: 360
Regim cuplu maxim (rot/min) : 5.500
TRANSMISIE
Tip : patru roţi motrice şi directoare
Cutie de viteze: secvenţială SADEV 6 trepte
Diferenţial: faţă şi spate cu alunecare limitată
FRÂNE
Faţă : discuri din oţel Ø 300 mm
Spate : discuri din oţel Ø 265 mm
Etrieri : Beringer cu 4 pistoane
ROŢI
Jante : 5.5’’ x 16’’ din magneziu
Anvelope : Continental Ice Racing Contact 3
DIMENSIUNI / MASE
Lungime : 4.001 mm
Lăţime : 1.900 mm
Ecartament Faţă/Spate: 1.690 mm
Ampatament: 2.500 mm
Masă: 950 Kg
Capacitate rezervor de carburant : 25 litri
DIRECŢIE
Tip: 4 roţi directoare
Asistenţă hidraulică
Direcţie spate reglabilă
PARTENERI & SPONSORI
Eurodatacar
Renault Sport Technologies
Sodemo
Tork Engineering
Incredibila batalie de la „Dacia”
La Cupa „Dacia”, batalia pentru victorie este incredibila. Dupa prima zi, Raul Badiu avea un avans de peste 12 secunde in fata lui Bogdan Barbu si era marele favorit. Dar, brasoveanul s-a dezlantuit pe primele trei speciale ale zilei, iar acum Badiu mai are in fata doar 6 zecimi de secunda. Probail ca ultima „bucla” va fi de-a dreptul incendiara pentru cei doi.
Bobofan