Dacia ne arata monovolumul Lodgy, deocamdata in echipament de curse

Da, Dacia vrea să meargă la curse cu un monovolum! Precedentul a fost creat cu Duster Ice, care a debutat tot ca maşină de curse pe gheaţă, după care a trecut la lucruri mai serioase – adică Pikes Peak. Acum nu vă entuziasmați prea tare, mașina de serie nu va arăta exact ca în poze.

Ce vedem în fotografii e versiunea de curse a lui Lodgy – apropo, numele ăsta va fi obiect de bășcălie în țările anglofone, pentru că seamănă cu „dodgy” (în argoul britanic acest cuvânt desemnează un lucru care nu e de încredere). Francezii spun însă că Lodgy vine de la „lodging”, care înseamnă locuinţă, găzduire, aluzie la spaţiul interior generos al maşinii. Sincer, parcă Popster suna mai bine.

Revenind la maşină, Dacia Lodgy Glace va concura la Trophee Andros începând cu weekend-ul 3-4 decembrie la Val Thorens. Două maşini vor fi aruncate în luptă de Dacia, piloţii desemnaţi fiind Alain Prost, Nicolas Prost (fiul campionului) şi Evens Stievenart. Mult mai important este însă modelul de serie prefigurat de acest bolid de curse.

Monovolumul Dacia Lodgy va fi produs în Maroc începând de anul viitor, premiera maşinii urmând să aibă loc la Salonul Auto de la Geneva din martie. Dacă facem abstracţie de modificările făcute din raţiuni de competiţie, avem în faţă o imagine destul de clară asupra aspectului versiunii de serie. Eliminaţi aripile evazate, adăugaţi câţiva centimetri buni la garda la sol, adăugaţi mult mai mulţi la ampatament şi alţii la înălţimea caroseriei şi cam asta este maşina.

Mie îmi place ce văd, partea frontală arată chiar bine, cu faruri care amintesc oarecum de cele de pe Toyota RAV4 (a doua generaţie), profilul este decent, iar spatele neaşteptat de arătos. Maşina va avea două versiuni, cu cinci sau şapte locuri, iar preţul va pleca de la mai puţin de 13.000 euro. Versiunile cele mai scumpe, cu dotări complete şi motorizări de top se vor situa în jurul a 18.000 euro.

Bineînţeles, motorul de pe Lodgy Glace nu are nici o legătură cu cele de serie, fiind vorba de un V6 de 3 litri şi 355 CP. Pentru cei mai curioşi, aveţi mai jos datele complete ale maşinii de curse.

CARACTERISTICI TEHNICE DACIA  LODGY «GLACE»

ŞASIU

Tip: tubular din oţel
Suspensii : triunghiulare duble suprapuse, resort-amortizor Öhlins reglabil

MOTOR
Tip : VQ 30 de provenienţă Renault Nissan, V6 24 supape
Amplasare : central spate
Cilindree (cm3) : 2.987
Alezaj x cursă (mm) : 93 x 73.3
Putere maximă kW (CP) : 257 (355)
Regim putere maximă (rot/min) : 7.500
Cuplu maxim Nm: 360
Regim cuplu maxim (rot/min) : 5.500

TRANSMISIE
Tip : patru roţi motrice şi directoare
Cutie de viteze: secvenţială SADEV 6 trepte
Diferenţial: faţă şi spate cu alunecare limitată

FRÂNE
Faţă : discuri din oţel Ø 300 mm
Spate : discuri din oţel Ø 265 mm
Etrieri : Beringer cu 4 pistoane

ROŢI
Jante : 5.5’’ x 16’’ din magneziu
Anvelope : Continental Ice Racing Contact 3

DIMENSIUNI / MASE
Lungime : 4.001 mm
Lăţime : 1.900 mm
Ecartament Faţă/Spate: 1.690 mm
Ampatament: 2.500 mm
Masă: 950 Kg
Capacitate rezervor de carburant : 25 litri

DIRECŢIE

Tip: 4 roţi directoare
Asistenţă hidraulică
Direcţie spate reglabilă

PARTENERI & SPONSORI
Eurodatacar
Renault Sport Technologies
Sodemo
Tork Engineering

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Dacia ne arata monovolumul Lodgy, deocamdata in echipament de curse”

  1. Incredibila batalie de la „Dacia”
    La Cupa „Dacia”, batalia pentru victorie este incredibila. Dupa prima zi, Raul Badiu avea un avans de peste 12 secunde in fata lui Bogdan Barbu si era marele favorit. Dar, brasoveanul s-a dezlantuit pe primele trei speciale ale zilei, iar acum Badiu mai are in fata doar 6 zecimi de secunda. Probail ca ultima „bucla” va fi de-a dreptul incendiara pentru cei doi.
    Bobofan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *