Dacia ne arata monovolumul Lodgy, deocamdata in echipament de curse

Da, Dacia vrea să meargă la curse cu un monovolum! Precedentul a fost creat cu Duster Ice, care a debutat tot ca maşină de curse pe gheaţă, după care a trecut la lucruri mai serioase – adică Pikes Peak. Acum nu vă entuziasmați prea tare, mașina de serie nu va arăta exact ca în poze.

Ce vedem în fotografii e versiunea de curse a lui Lodgy – apropo, numele ăsta va fi obiect de bășcălie în țările anglofone, pentru că seamănă cu „dodgy” (în argoul britanic acest cuvânt desemnează un lucru care nu e de încredere). Francezii spun însă că Lodgy vine de la „lodging”, care înseamnă locuinţă, găzduire, aluzie la spaţiul interior generos al maşinii. Sincer, parcă Popster suna mai bine.

Revenind la maşină, Dacia Lodgy Glace va concura la Trophee Andros începând cu weekend-ul 3-4 decembrie la Val Thorens. Două maşini vor fi aruncate în luptă de Dacia, piloţii desemnaţi fiind Alain Prost, Nicolas Prost (fiul campionului) şi Evens Stievenart. Mult mai important este însă modelul de serie prefigurat de acest bolid de curse.

Monovolumul Dacia Lodgy va fi produs în Maroc începând de anul viitor, premiera maşinii urmând să aibă loc la Salonul Auto de la Geneva din martie. Dacă facem abstracţie de modificările făcute din raţiuni de competiţie, avem în faţă o imagine destul de clară asupra aspectului versiunii de serie. Eliminaţi aripile evazate, adăugaţi câţiva centimetri buni la garda la sol, adăugaţi mult mai mulţi la ampatament şi alţii la înălţimea caroseriei şi cam asta este maşina.

Mie îmi place ce văd, partea frontală arată chiar bine, cu faruri care amintesc oarecum de cele de pe Toyota RAV4 (a doua generaţie), profilul este decent, iar spatele neaşteptat de arătos. Maşina va avea două versiuni, cu cinci sau şapte locuri, iar preţul va pleca de la mai puţin de 13.000 euro. Versiunile cele mai scumpe, cu dotări complete şi motorizări de top se vor situa în jurul a 18.000 euro.

Bineînţeles, motorul de pe Lodgy Glace nu are nici o legătură cu cele de serie, fiind vorba de un V6 de 3 litri şi 355 CP. Pentru cei mai curioşi, aveţi mai jos datele complete ale maşinii de curse.

CARACTERISTICI TEHNICE DACIA  LODGY «GLACE»

ŞASIU

Tip: tubular din oţel
Suspensii : triunghiulare duble suprapuse, resort-amortizor Öhlins reglabil

MOTOR
Tip : VQ 30 de provenienţă Renault Nissan, V6 24 supape
Amplasare : central spate
Cilindree (cm3) : 2.987
Alezaj x cursă (mm) : 93 x 73.3
Putere maximă kW (CP) : 257 (355)
Regim putere maximă (rot/min) : 7.500
Cuplu maxim Nm: 360
Regim cuplu maxim (rot/min) : 5.500

TRANSMISIE
Tip : patru roţi motrice şi directoare
Cutie de viteze: secvenţială SADEV 6 trepte
Diferenţial: faţă şi spate cu alunecare limitată

FRÂNE
Faţă : discuri din oţel Ø 300 mm
Spate : discuri din oţel Ø 265 mm
Etrieri : Beringer cu 4 pistoane

ROŢI
Jante : 5.5’’ x 16’’ din magneziu
Anvelope : Continental Ice Racing Contact 3

DIMENSIUNI / MASE
Lungime : 4.001 mm
Lăţime : 1.900 mm
Ecartament Faţă/Spate: 1.690 mm
Ampatament: 2.500 mm
Masă: 950 Kg
Capacitate rezervor de carburant : 25 litri

DIRECŢIE

Tip: 4 roţi directoare
Asistenţă hidraulică
Direcţie spate reglabilă

PARTENERI & SPONSORI
Eurodatacar
Renault Sport Technologies
Sodemo
Tork Engineering

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Dacia ne arata monovolumul Lodgy, deocamdata in echipament de curse”

  1. Incredibila batalie de la „Dacia”
    La Cupa „Dacia”, batalia pentru victorie este incredibila. Dupa prima zi, Raul Badiu avea un avans de peste 12 secunde in fata lui Bogdan Barbu si era marele favorit. Dar, brasoveanul s-a dezlantuit pe primele trei speciale ale zilei, iar acum Badiu mai are in fata doar 6 zecimi de secunda. Probail ca ultima „bucla” va fi de-a dreptul incendiara pentru cei doi.
    Bobofan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.