Inedită ideea celor de la Dacia de a prezenta o versiune de curse a unui model nelansat încă. Vorbeam cu ceva timp în urmă aici despre faptul că Dacia va participa la „Trophee Andros”, o competiţie desfăşurată pe gheaţă, cu un automobil 4×4. Ei bine, acesta se numeşte Duster, exact ca SUV-ul care va fi lansat în 2010 (fapt confirmat de constructor).
Însă, în afara numelui, puţine lucruri leagă acest bolid de modelul de serie. Aşa cum o arată şi fotografiile, maşina seamănă izbitor la partea frontală şi la cea posterioară cu ceea ce am văzut în pozele spion ale noului SUV. Însă, în rest, Duster-ul cu care va concura Alain Prost pe gheaţă e cu totul altceva. În primul rând, maşina e „turtită”, pentru a avea un centru de greutate scăzut, dar şi scurtată, pentru un ampatament redus, din care derivă o manevrabilitate sporită. De aceea uşile din spate nu există. O particularitate a maşinii de curse Dacia este şi suprafaţa vitrată mai mare, necesară atunci când maşina stă foarte mult timp de-a latul pe viraje.
350 cai-putere. Pe o Dacie!
Duster Andros, să-i zicem, nu are numai tracţiune integrală, ci şi direcţie pe toate cele patru roţile (cum are Laguna Coupe, de exemplu). Iar la capitolul motorizare, bolidul dispune de un motor pe care SUV-ul nu-l va avea niciodată: un V6 pe benzină de 3,0 litri, de provenienţă Nissan, care dezvoltă 350 cai-putere şi un cuplu maxim de 360 Nm! Cum sună cifrele astea în aceeaşi propoziţie cu Dacia?
Distribuţia greutăţii este foarte importantă la un automobil de curse, aşa că motorul este amplasat în spatele postului de pilotaj. Duster Andros dispune şi de diferenţial cu alunecare limitată (LSD), indispensabil pentru pilotajul în condiţii extreme. Ce mai tura-vura, e suficient să spun că maşina este realizată de Renault Sport Technologies ca să înţelegeţi despre ce e vorba.
Acum, am şi eu două întrebări de pus oamenilor de la Dacia. Versiunea de serie a lui Duster va avea această grilă oribilă?
Iar a doua întrebare: când vă veţi implica serios şi în motorsportul românesc? Aveţi o tradiţie în cursele româneşti de care ar fi păcat să nu profitaţi.
Am lăsat la urmă, pentru fanii datelor tehnice, „radiografia” lui Duster.
Fisa tehnica a vehiculului de competitie Dacia Duster:
Sasiu
Tubular, din otel
Suspensii cu doua brate triunghiulare
Motor
VQ 30 al Aliantei Renault Nissan
Dispunere centrala in partea din spate
6 cilindri dispusi in V
24 de supape
Cilindree (cm³) : 2 987
Alezaj x cursa (mm) : 93 x 73.3
Putere maxima kW CEE (CP): 257 (350)
Regim putere maxima (rot/min) : 7 500
Cuplu maxim Nm CEE : 360
Regim cuplu maxim (rot/min) : 5 500
Transmisii
Cutie de viteze secventiala SADEV cu 6 rapoarte
Sistem de franare
Frane fata (ø in mm – tip) 260 – otel ventilat
Frane spate (ø in mm – tip) 265 – otel
Roti
5.5’’ x 16’’ magneziu
Pneuri Continental Racing Contact2
Dimensiuni / Mase
Lungime : 4 001 mm
Latime : 1 900 mm
Punte fata/spate : 1 690 mm
Ampatament : 2 500 mm
Greutate : 950 kg
Rezervor carburant (L) 25
Un comentariu la „Dacia prezinta versiunea de curse a SUV-ului Duster inainte de lansarea masinii de serie”