Dacia prezinta versiunea de curse a SUV-ului Duster inainte de lansarea masinii de serie

duster4Inedită ideea celor de la Dacia de a prezenta o versiune de curse a unui model nelansat încă. Vorbeam cu ceva timp în urmă aici despre faptul că Dacia va participa la „Trophee Andros”, o competiţie desfăşurată pe gheaţă, cu un automobil 4×4. Ei bine, acesta se numeşte Duster, exact ca SUV-ul care va fi lansat în 2010 (fapt confirmat de constructor).

Însă, în afara numelui, puţine lucruri leagă acest bolid de modelul de serie. Aşa cum o arată şi fotografiile, maşina seamănă izbitor la partea frontală şi la cea posterioară cu ceea ce am văzut în pozele spion ale noului SUV. Însă, în rest, Duster-ul cu care va concura Alain Prost pe gheaţă e cu totul altceva. În primul rând, maşina e „turtită”, pentru a avea un centru de greutate scăzut, dar şi scurtată, pentru un ampatament redus, din care derivă o manevrabilitate sporită. De aceea uşile din spate nu există. O particularitate a maşinii de curse Dacia este şi suprafaţa vitrată mai mare, necesară atunci când maşina stă foarte mult timp de-a latul pe viraje.

350 cai-putere. Pe o Dacie!

Duster Andros, să-i zicem, nu are numai tracţiune integrală, ci şi direcţie pe toate cele patru roţile (cum are Laguna Coupe, de exemplu). Iar la capitolul motorizare, bolidul dispune de un motor pe care SUV-ul nu-l va avea niciodată: un V6 pe benzină de 3,0 litri, de provenienţă Nissan, care dezvoltă 350 cai-putere şi un cuplu maxim de 360 Nm! Cum sună cifrele astea în aceeaşi propoziţie cu Dacia?

Distribuţia greutăţii este foarte importantă la un automobil de curse, aşa că motorul este amplasat în spatele postului de pilotaj. Duster Andros dispune şi de diferenţial cu alunecare limitată (LSD), indispensabil pentru pilotajul în condiţii extreme. Ce mai tura-vura, e suficient să spun că maşina este realizată de Renault Sport Technologies ca să înţelegeţi despre ce e vorba.

Acum, am şi eu două întrebări de pus oamenilor de la Dacia. Versiunea de serie a lui Duster va avea această grilă oribilă?

Iar a doua întrebare: când vă veţi implica serios şi în motorsportul românesc? Aveţi o tradiţie în cursele româneşti de care ar fi păcat să nu profitaţi.

Am lăsat la urmă, pentru fanii datelor tehnice, „radiografia” lui Duster.

Fisa tehnica a vehiculului de competitie Dacia Duster:

Sasiu
Tubular, din otel
Suspensii cu doua brate triunghiulare

Motor
VQ 30 al Aliantei Renault Nissan
Dispunere centrala in partea din spate
6 cilindri dispusi in V
24 de supape
Cilindree (cm³) : 2 987
Alezaj x cursa (mm) : 93 x 73.3
Putere maxima kW CEE (CP): 257 (350)
Regim putere maxima (rot/min) : 7 500
Cuplu maxim Nm CEE : 360
Regim cuplu maxim (rot/min) : 5 500

Transmisii
Cutie de viteze secventiala SADEV cu 6 rapoarte

Sistem de franare
Frane fata (ø in mm – tip) 260 – otel ventilat
Frane spate (ø in mm – tip) 265 – otel

Roti
5.5’’ x 16’’ magneziu
Pneuri Continental Racing Contact2

Dimensiuni / Mase
Lungime : 4 001 mm
Latime : 1 900 mm
Punte fata/spate : 1 690 mm
Ampatament : 2 500 mm
Greutate : 950 kg
Rezervor carburant (L) 25

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Dacia prezinta versiunea de curse a SUV-ului Duster inainte de lansarea masinii de serie”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.