Dacia SUV? Nu, un Sandero inaltat

stepwaydinamique8Mult-aşteptatul SUV de la Dacia e de fapt doar o versiune înălţată a hatchback-ului Sandero, care se vinde sub sigla Renault în America de Sud încă din octombrie 2008. Lansat ieri la Salonul Auto de la Barcelona pentru pieţele europene, Sandero Stepway este pentru Dacia ceea ce 207 SW Outdoor şi CrossPolo sunt pentru Peugeot şi Volkswagen: versiuni înălţate, cu un aspect mai robust, care amintesc de SUV-uri. Atenţie, doar amintesc, pentru că le lipseşte calitatea numărul unu a unui SUV: tracţiunea integrală.

Sandero cu muşchi”

Chiar dacă nu dispune de tracţiune integrală, exteriorul „musculos” al lui Sandero Stepway te poate induce în eroare: garda la sol e înălţată cu 20 mm, barele de protecţie faţă şi spate au ornamente cu aspect de crom satinat, iar barele de pavilion longitudinale sunt realizate dintr-o combinaţie de plastic negru şi crom satinat.

Mai mult, pasajele roţilor sunt îmbrăcate în plastic negru, iar farurile au primit un fond negru, pentru un plus de agresivitate. În plus, oglinzile, mânerele portierelor şi pragurile sunt evidenţiate prin acelaşi crom satinat.

Interior individualizat

La interior, tapiţeria neagră, cusăturile albe şi diferitele elemente de culoare gri, cum sunt faţada consolei centrale, conturul aeratoarelor, ornamentul din centrul volanului şi mânerele interioare creează o atmosferă elegantă şi dinamică în acelaşi timp. Inscripţia „Stepway” este prezentă pe portierele şi pragurile faţă, în timp ce un stripping decorativ este disponibil, ca accesoriu, pentru aripile din spate. Spaţiul interior şi volumul portbagajului sunt identice cu cele de la Sandero, fiind vorba de aceeaşi caroserie.

Aceleaşi motoare

În ceea ce priveşte motorizările, Sandero Stepway va dispune de binecunoscutele 1,6 litri pe benzină (90 CP) şi 1,5 litri pe motorină (70 CP). Primul consumă în medie 7,6 litri/100 km, cel de-al doilea 5,3 litri/100 km. Diesel-ul se laudă şi cu emisii de CO2 reduse: 140 g/km. Vânzările încep în septembrie, la un preţ ce urmează a fi anunţat. Dacia va oferi o garanţie de 3 ani sau 100.000 km.

P.S.: SUV-ul va veni în 2010.

Foto: Dacia

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Dacia SUV? Nu, un Sandero inaltat”

  1. De acord cu tine, insa nu Dacia a numit SUV modelul Sandero Stepway, ci presa generalista, in special televiziunile. Dacia a catalogat masina drept o versiune a hatchback-ului Sandero, ceea ce si este pana la urma.

  2. Mai… urata nu este. Este ca… Sandero. Este o Dacia. Nu ai cum sa vezi designul celor de la Alfa Romeo si tehnologiile de la Toyota pe o masina Dacia, care se adreseaza din principiu unui target mai… sarac 😀

    Dar nici sa ajungi sa numesti chestia aia … ca fiind un SUV. mi se pare mult prea exagerat sa jignesti termenul de SUV in halu’ asta. In momentul in care nu ai nici macar 4×4 pe el, nu-l numesti SUV.. ci … “Dacia Sandero Inaltat , pentru a nu lovi bordurile in parcare”

    In fine, aici sunt mai multe imagini si wallpapers cu Sandero Stepway :

    http://www.my-image-host.com/users.php?act=gallery&gal=13

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.