Dacia trece la Euro 5 si renunta la motorul 1.4 MPI

Din luna noiembrie, toate motorizările prezente în gama Dacia respectă normele antipoluare Euro 5. În urma acestei schimbări, motorul pe benzină de 1,4 litri şi 75 cai-putere a dispărut din gamă, fiind înlocuit de propulsorul de 1,2 litri şi 75 cai-putere.

Peste acesta din urmă se va situa unitatea de 1,6 litri MPI cu opt supape, care a fost modificată pentru a satisface normele Euro 5, dar a pierdut 5 CP, având acum 85 CP.

Şi motoarele diesel au fost optimizate pentru Euro 5, astfel: versiunea 1.5 dCi de 70 CP are acum 75 CP, iar cea de 85 CP are 90 CP.

Citeşte articolul întreg pe Ziare.com

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Dacia trece la Euro 5 si renunta la motorul 1.4 MPI”

  1. Motorul de 1,2 litri e de conceptie mai noua, in schimb celelalte – benzinarul de 1,6 litri si diesel-urile de 1,5 litri – sunt aceleasi ca si pana acum, doar ca au fost modificate pentru a respecta normele Euro 5.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.