Dacia trece la Euro 5 si renunta la motorul 1.4 MPI

Din luna noiembrie, toate motorizările prezente în gama Dacia respectă normele antipoluare Euro 5. În urma acestei schimbări, motorul pe benzină de 1,4 litri şi 75 cai-putere a dispărut din gamă, fiind înlocuit de propulsorul de 1,2 litri şi 75 cai-putere.

Peste acesta din urmă se va situa unitatea de 1,6 litri MPI cu opt supape, care a fost modificată pentru a satisface normele Euro 5, dar a pierdut 5 CP, având acum 85 CP.

Şi motoarele diesel au fost optimizate pentru Euro 5, astfel: versiunea 1.5 dCi de 70 CP are acum 75 CP, iar cea de 85 CP are 90 CP.

Citeşte articolul întreg pe Ziare.com

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Dacia trece la Euro 5 si renunta la motorul 1.4 MPI”

  1. Motorul de 1,2 litri e de conceptie mai noua, in schimb celelalte – benzinarul de 1,6 litri si diesel-urile de 1,5 litri – sunt aceleasi ca si pana acum, doar ca au fost modificate pentru a respecta normele Euro 5.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *