De la 1 august rovinieta va fi platita doar electronic

indicator_rovinieteGuvernanţii noştri au rezolvat şi ultima problemă care ne stătea pe suflet: au anunţat că de la 1 august 2010 rovinieta nu va mai fi eliberată sub forma acelui abţibild care nu mai putea fi dezlipit de pe parbriz, tariful urmând a fi achitat printr-un sistem informatic. Nu vă gândiţi la Star Trek sau la alte nebunii, ideea e simplă: rovinietele se vor putea achiziţiona prin intermediul unui site internet, iar maşinile ale căror proprietari nu au plătit taxa vor fi depistate în trafic de către camerele de supraveghere.

Wow! Să le mulţumim pentru acest progres incredibil! Scopul, bineînţeles, este unul nobil, în folosul cetăţeanului: „Acest sistem este util pentru conducătorii auto, pentru că nu vor mai fi oprite şi controlate toate vehiculele în scopul verificării achitării tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale. Vor fi oprite numai acele vehicule pentru care există suspiciunea că deţinătorii nu au achitat acest tarif„, se arată în proiect.

De la 1 august 2010, tarifele anuale pentru rovinietă vor fi următoarele: 28 euro pentru autoturisme, 96 euro pentru autovehiculele de marfă sub 3,5 tone, 320 de euro pentru cele între 3,5 şi 7,5 tone, 560 euro pentru camioanele între 7,5 şi 12 tone, precum şi pentru vehiculele de pasageri cu peste 23 de locuri şi 720 euro pentru camioanele cu masă de peste 12 tone.

Şi acum distracţia: şoferii prinşi fără rovinietă vor plăti între 250 şi 500 de lei pentru autoturisme, între 750 şi 1.200 de lei pentru vehiculele cu masa maximă de 3,5 tone şi până la 4.500 de lei pentru cele mai grele camioane. Totodată, li se va reţine certificatul de înmatriculare până vor face dovada plăţii rovinietei.

Aşadar noi, şoferii, trebuie să plătim rovinieta chiar dacă mergem prin gropi şi ne rupem maşinile. Dar pe cei de la transporturi şi drumuri cine îi amendează pentru bătaia de joc de pe şosele? Când vor fi şoferii despăgubiţi pentru pagubele produse maşinilor din cauza drumurilor proaste? Când… va zbura porcul?

Sursa: Automarket

Foto: www.scalaholding.ro

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.