De pe strada: Dacia 1325 Liberta “zambetul lui Iliescu”

În seara asta, în timp ce ieşeam din parcarea Carrefour Băneasa, mi-a sărit în ochi o Dacie mai neobişnuită. Sunt sigur că mulţi dintre voi au auzit de modelul 1325 Liberta şi chiar l-au văzut în realitate, în ciuda faptului că puţine exemplare mai supravieţuiesc azi.

Ei bine, Dacia pe care am văzut-o în parcare era 1325 Liberta (asta şi scria pe portbagaj), însă avea mai multe repere de la celebra serie „zâmbetul lui Iliescu”: farurile, grila radiatorului, capota profilată şi mânerele portierelor, doar stopurile fiind de Nova. Ştiind că 1325 Liberta s-a produs până în 1996 în forma asta, iar facelift-ul denumit popular „zâmbetul lui Iliescu” a fost introdus în 1998 pentru toată gama Dacia de atunci (berlină, break şi papuc), înseamnă că această Liberta este opera unui meseriaş priceput.

Maşina arată ca şi cum aşa a ieşit din fabrică, autorul lucrării obţinând un rezultat excelent. Îi rog pe cei care ştiu mai multe amănunte despre maşina asta să ne lămurească şi pe noi ceilalţi.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

7 comentarii la „De pe strada: Dacia 1325 Liberta “zambetul lui Iliescu””

  1. Liberta nu sa facut cu botu de injectata „zambetu lu iliuta” stopurile,sunt de nova ca nu se mai gasesc de liberta se potrivesc cat de cat dar sunt mai scurte …usile la fel nu’s ale ei

  2. am avut o dacia 1325 liberta din 94,care nu era modelul „zambetu lu…..”.mare prostie am facut ca am vanduto:((.si la un pret de nimic de 5 mil.despre ea va spun ca interiorul este ca la orice dacie,motorul e de dacia 1400,e foarte rezistenta,foarte buna la zona de deal(a mea avea motorul antr-o conditie aproape ca nou nout),am atins cu ea viteza de 176km/h!!!!!,am facut cu ea transfagarasanu de 14 ori si o singura data am facut pana.alt ceva nu mai am ce sa va zic,doar ca daca aveti vreo data ocazia sa cumparati una chiar si antr-o situatie rea este foarte usor de reparat,cumparativa daca pretul e rezonabil sau daca vil permiteti!!!!!!sall.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.