De pe strada: Dacia 1325 Liberta “zambetul lui Iliescu”

În seara asta, în timp ce ieşeam din parcarea Carrefour Băneasa, mi-a sărit în ochi o Dacie mai neobişnuită. Sunt sigur că mulţi dintre voi au auzit de modelul 1325 Liberta şi chiar l-au văzut în realitate, în ciuda faptului că puţine exemplare mai supravieţuiesc azi.

Ei bine, Dacia pe care am văzut-o în parcare era 1325 Liberta (asta şi scria pe portbagaj), însă avea mai multe repere de la celebra serie „zâmbetul lui Iliescu”: farurile, grila radiatorului, capota profilată şi mânerele portierelor, doar stopurile fiind de Nova. Ştiind că 1325 Liberta s-a produs până în 1996 în forma asta, iar facelift-ul denumit popular „zâmbetul lui Iliescu” a fost introdus în 1998 pentru toată gama Dacia de atunci (berlină, break şi papuc), înseamnă că această Liberta este opera unui meseriaş priceput.

Maşina arată ca şi cum aşa a ieşit din fabrică, autorul lucrării obţinând un rezultat excelent. Îi rog pe cei care ştiu mai multe amănunte despre maşina asta să ne lămurească şi pe noi ceilalţi.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

7 comentarii la “De pe strada: Dacia 1325 Liberta “zambetul lui Iliescu””

  1. Liberta nu sa facut cu botu de injectata „zambetu lu iliuta” stopurile,sunt de nova ca nu se mai gasesc de liberta se potrivesc cat de cat dar sunt mai scurte …usile la fel nu’s ale ei

  2. am avut o dacia 1325 liberta din 94,care nu era modelul „zambetu lu…..”.mare prostie am facut ca am vanduto:((.si la un pret de nimic de 5 mil.despre ea va spun ca interiorul este ca la orice dacie,motorul e de dacia 1400,e foarte rezistenta,foarte buna la zona de deal(a mea avea motorul antr-o conditie aproape ca nou nout),am atins cu ea viteza de 176km/h!!!!!,am facut cu ea transfagarasanu de 14 ori si o singura data am facut pana.alt ceva nu mai am ce sa va zic,doar ca daca aveti vreo data ocazia sa cumparati una chiar si antr-o situatie rea este foarte usor de reparat,cumparativa daca pretul e rezonabil sau daca vil permiteti!!!!!!sall.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *