Dealerii si angajatii sar in ajutorul Opel

sigla_opelÎn această perioadă de gravă criză economică, dealerii Opel şi angajaţii companiei aflate încă sub tutela General Motors vor să salveze marca de la faliment. Cum? Prin cumpărarea unui pachet de acţiuni care să le dea drept de veto în consiliul de administraţie. Cei 25.000 de angajaţi şi dealerii condiţionează însă tranzacţia de implicarea statului german, fără de care consideră că gestul ar fi inutil.

Liderul sindical Klaus Franz a declarat azi că asociaţia dealerilor germani ai Opel este dispusă să contribuie cu sute de milioane de euro pentru a menţine în viaţă compania. General Motors intenţionează să vândă o parte din acţiunile Opel pentru a asigura constructorului o suficientă independenţă, condiţie esenţială pentru obţinerea de ajutor de la statul german şi UE. Astfel, dacă pachetul minoritar de acţiuni al  Opel ar ajunge la uniunea dealerilor germani, compania ar putea primi 3,3 miliarde euro.

Şi dealerii europeni ai Opel, prin asociaţia Euroda, vor să urmeze exemplul colegilor lor germani şi să contribuie cu 150 euro pentru fiecare model vândut de Opel, pe o perioadă de trei ani. Având în vedere că estimările pentru 2009 sunt de 1,2 milioane de vehicule, banii n-ar fi deloc de neglijat. Dacă dealerii Opel din toate ţările europene ar contribui la această iniţiativă, s-ar strânge peste 400 milioane de euro. O decizie finală se va lua pe 15 mai.

Deşi Opel este al doilea brand ca mărime din portofoliul GM (după Chevrolet), nici un alt investitor nu s-a arătat interesat să injecteze capital în companie.

Sursa: Reuters

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *