Dealerii si angajatii sar in ajutorul Opel

sigla_opelÎn această perioadă de gravă criză economică, dealerii Opel şi angajaţii companiei aflate încă sub tutela General Motors vor să salveze marca de la faliment. Cum? Prin cumpărarea unui pachet de acţiuni care să le dea drept de veto în consiliul de administraţie. Cei 25.000 de angajaţi şi dealerii condiţionează însă tranzacţia de implicarea statului german, fără de care consideră că gestul ar fi inutil.

Liderul sindical Klaus Franz a declarat azi că asociaţia dealerilor germani ai Opel este dispusă să contribuie cu sute de milioane de euro pentru a menţine în viaţă compania. General Motors intenţionează să vândă o parte din acţiunile Opel pentru a asigura constructorului o suficientă independenţă, condiţie esenţială pentru obţinerea de ajutor de la statul german şi UE. Astfel, dacă pachetul minoritar de acţiuni al  Opel ar ajunge la uniunea dealerilor germani, compania ar putea primi 3,3 miliarde euro.

Şi dealerii europeni ai Opel, prin asociaţia Euroda, vor să urmeze exemplul colegilor lor germani şi să contribuie cu 150 euro pentru fiecare model vândut de Opel, pe o perioadă de trei ani. Având în vedere că estimările pentru 2009 sunt de 1,2 milioane de vehicule, banii n-ar fi deloc de neglijat. Dacă dealerii Opel din toate ţările europene ar contribui la această iniţiativă, s-ar strânge peste 400 milioane de euro. O decizie finală se va lua pe 15 mai.

Deşi Opel este al doilea brand ca mărime din portofoliul GM (după Chevrolet), nici un alt investitor nu s-a arătat interesat să injecteze capital în companie.

Sursa: Reuters

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.