Din 2011 masinile de curse revin pe circuitul stradal din Bucuresti. Sau nu?

Aşa au anunţat azi la Bucureşti organizatorii Auto GP, un campionat internaţional de monoposturi care s-a numit în trecut Euro Formula 3000. Aceştia au primit aprobarea FIA şi au ajuns la un acord cu Consiliul General al Municipiului Bucureşti pentru a organiza o etapă în Capitală, pe data de 25 iulie 2011. Evenimentul se va numi Bucharest Grand Prix şi în cadrul acestuia s-ar putea să vedem şi un pilot român.

În cadrul Auto GP concurează monoposturi de 550 cai-putere, mai puternice decât cele de Formula 3 pe care bucureştenii au avut ocazia să le vadă la treabă în anii trecuţi. Practic, în afară de Formula 1 şi GP2, monoposturile din Auto GP sunt cele mai puternice din competiţiile europene de acest gen. Printre piloţii ajunşi celebri după ce au trecut prin Euro Formula 3000 se numără Felipe Massa şi Augusto Farfus (WTCC).

În prezent concurează în Auto GP piloţi precum Romain Grosjean şi Giorgio Pantano. Maşinile sunt toate egale, şasiul fiind furnizat de Lola (modelul B05/52). Motorul este un V8 de 3,4 litri care dezvoltă 550 cai-putere, iar greutatea monoposturilor este de 695 kg, cu tot cu pilot.

Totul mi se pare în regulă până aici, dar citind cine e promotorul român al evenimentului, faimosul Nic Şerbu, nu poţi să nu-ţi pui nişte mari semne de întrebare. Fost candidat la primăria Bucureştiului, fost patron al postului Atomic TV şi un om de afaceri pe care nimeni nu le prea cunoaşte, acesta are orice numai credibilitate nu. Citiţi aici şi aici ce perle a scos pe gură Şerbu la conferinţa de presă ca să vă convingeţi. Eu sper totuşi să se ţină cursa, cu sau fără acest Bernie Ecclestone al României.

Sursa: autogp.org

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Din 2011 masinile de curse revin pe circuitul stradal din Bucuresti. Sau nu?”

  1. Ma doare capul cand vad ca toti neavenitii comenteaza despre lucruri de care habar nu au.Am schimbat tactica,in loc sa-i conving,ii las asa cum sunt(de prosti)si-mi vad de treaba mea. ACEST EVENIMENT VA AVEA LOC IAR VOI VA VETI INGHITI TOATE ACESTE VORBE DE OCARA.SAC!

  2. Paolo Coloni (patronul AutoGP) este un personaj alunecos in lumea curselor. A fost dat in judecata de pilotul Andy Soucek pt ca i-a luat banii dati ca avans pt un volan in GP2, iar Coloni a numit in locul lui alt pilot. Beu Marinescu a avut de suferit cand a alergat pt echipa Coloni (numita Fisichella Motor Sport timp de 2 ani), la fel si Doru Seche tot in Formula BMW Europe – lucru care l-a facut pe Micky ‘Mitoman’ Alexandrescu (el insusi un neprihanit) sa afirme ca acest Coloni este un sarlatan/tzepar (nu mai stiu exact cum l-a numit).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.