Din 2011 masinile de curse revin pe circuitul stradal din Bucuresti. Sau nu?

Aşa au anunţat azi la Bucureşti organizatorii Auto GP, un campionat internaţional de monoposturi care s-a numit în trecut Euro Formula 3000. Aceştia au primit aprobarea FIA şi au ajuns la un acord cu Consiliul General al Municipiului Bucureşti pentru a organiza o etapă în Capitală, pe data de 25 iulie 2011. Evenimentul se va numi Bucharest Grand Prix şi în cadrul acestuia s-ar putea să vedem şi un pilot român.

În cadrul Auto GP concurează monoposturi de 550 cai-putere, mai puternice decât cele de Formula 3 pe care bucureştenii au avut ocazia să le vadă la treabă în anii trecuţi. Practic, în afară de Formula 1 şi GP2, monoposturile din Auto GP sunt cele mai puternice din competiţiile europene de acest gen. Printre piloţii ajunşi celebri după ce au trecut prin Euro Formula 3000 se numără Felipe Massa şi Augusto Farfus (WTCC).

În prezent concurează în Auto GP piloţi precum Romain Grosjean şi Giorgio Pantano. Maşinile sunt toate egale, şasiul fiind furnizat de Lola (modelul B05/52). Motorul este un V8 de 3,4 litri care dezvoltă 550 cai-putere, iar greutatea monoposturilor este de 695 kg, cu tot cu pilot.

Totul mi se pare în regulă până aici, dar citind cine e promotorul român al evenimentului, faimosul Nic Şerbu, nu poţi să nu-ţi pui nişte mari semne de întrebare. Fost candidat la primăria Bucureştiului, fost patron al postului Atomic TV şi un om de afaceri pe care nimeni nu le prea cunoaşte, acesta are orice numai credibilitate nu. Citiţi aici şi aici ce perle a scos pe gură Şerbu la conferinţa de presă ca să vă convingeţi. Eu sper totuşi să se ţină cursa, cu sau fără acest Bernie Ecclestone al României.

Sursa: autogp.org

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Din 2011 masinile de curse revin pe circuitul stradal din Bucuresti. Sau nu?”

  1. Ma doare capul cand vad ca toti neavenitii comenteaza despre lucruri de care habar nu au.Am schimbat tactica,in loc sa-i conving,ii las asa cum sunt(de prosti)si-mi vad de treaba mea. ACEST EVENIMENT VA AVEA LOC IAR VOI VA VETI INGHITI TOATE ACESTE VORBE DE OCARA.SAC!

  2. Paolo Coloni (patronul AutoGP) este un personaj alunecos in lumea curselor. A fost dat in judecata de pilotul Andy Soucek pt ca i-a luat banii dati ca avans pt un volan in GP2, iar Coloni a numit in locul lui alt pilot. Beu Marinescu a avut de suferit cand a alergat pt echipa Coloni (numita Fisichella Motor Sport timp de 2 ani), la fel si Doru Seche tot in Formula BMW Europe – lucru care l-a facut pe Micky ‘Mitoman’ Alexandrescu (el insusi un neprihanit) sa afirme ca acest Coloni este un sarlatan/tzepar (nu mai stiu exact cum l-a numit).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *