Drive test / Volkswagen Golf VI 2.0 TDI Comfortline: Mereu acelasi, dar mai bun

golfvi1Mă enervează cei care vorbesc despre Golf VI ca despre un model total nou. Fraţilor, e un facelift, într-adevăr mai pronunţat, dar tot facelift se numeşte. De aceea am vrut să văd cu ochii mei ce e cu maşina asta, mai ales că am un Golf V şi eram curios cât de mari sunt diferenţele. Iată ce am constatat.

Design: un facelift reuşit, dar tot o maşină banală

Trebuie să recunosc că Golf VI arată surprinzător de bine, pentru un facelift. De obicei restilizările sunt nereuşite, dar în cazul ăsta eu zic că Walter de Silva a făcut o treabă bună. Golf VI are un aer mai masculin, mai agresiv decât Golf V, care a fost criticat de unii că încearcă să fie prea „drăguţ”, prea pe placul femeilor, critică adresată mai ales părţii din spate. Singurul lucru care îmi displace la maşina asta sunt mânerele portierelor, urâte şi nepotrivite după părerea mea. Per total însă, designul este la fel de neîndrăzneţ şi de banal ca la toate Golf-urile, în afară de primul.

Interior: calitate şi finisări aproape premium

golfvi11Nu prea sunt multe de reproşat în ceea ce priveşte habitaclul. La plusuri trebuie menţionate calitatea superioară a materialelor şi a finisării faţă de Golf V, poziţia excelentă de condus şi ergonomia foarte bună. Dar astea nu sunt noutăţi la un Golf, poziţionarea comenzilor fiind aproape aceeaşi. Ce am observat că s-a schimbat este amplasarea comenzilor pentru geamurile electrice, butoanele urcând pe partea înclinată a mânerului uşii. Despre spaţiu interior sau despre portbagaj n-are nici un rost să vorbim, pentru că sunt identice cu cele de la Golf V, lucru normal întrucât caroseria este aceeaşi. Oricum, atmosfera în interior este mai rafinată şi mai premium decât până acum.

Motor/transmisie: nota 10 pe linie

Dacă până acum te ştiau toţi vecinii că ţi-ai pornit maşina pentru că Golf-ul tău TDI suna ca un tractor, acum lucrurile s-au schimbat foarte mult. Volkswagen a renunţat în sfârşit la sistemul pompă-injector şi a trecut pe commonrail. Iar efectele sunt vizibile (dar mai ales audibile). Motorul nu mai sună atât de agricol, ba chiar e o plăcere să-l asculţi după c s-a încălzit. Iar în interior, zgomotul lui e abia perceptibil, graţie şi antifonării foarte bune. Când e turat, sunetul se aseamănă cu al unui benzinar, ceea ce e foarte bine. Cei 140 de cai-putere sunt arhisuficienţi pentru un utilizator normal, iar cutia de viteze DSG cu şase trepte e o bijuterie. Oricât de fan al cutiei manuale aş fi, tot nu văd motivul pentru care să nu-ţi iei DSG. În oraş condusul devine o plăcere, iar în afară nimeni nu poate să schimbe treptele mai rapid ca tine – pardon, ca DSG-ul :). Ce nu mi-a plăcut a fost că modelul de test nu avea padele pe volan pentru schimbarea manuală a treptelor, schimbarea de la manetă fiind cam incomodă.

Ţinută de drum: Confort de limuzină

golfvi7Golf V a fost renumit pentru ţinuta sa de drum exemplară, iar Golf VI nu face excepţie. Modelul testat era dotat cu suspensie reglabilă, având două moduri în afară de cel normal: confort şi sport. În primul, Golf-ul se transformă într-un mijloc de transport foarte confortabil, care înghite denivelări şi gropi fără să-şi deranjeze prea tare pasagerii. E ideal pentru rularea prin oraş sau pe drumuri mai proaste. În modul sport, situaţia se schimbă: amortizoarele se întăresc iar maşina se înclină mai puţin în viraje. Simţi mai tare denivelările, dar ca sportivitate diferenţa nu e foarte mare faţă de confort. Oricum, nu e în nici un caz o maşină sportivă. Pentru aşa ceva ar trebui să apelaţi la un Golf GTD.

Siguranţă: de cinci stele

Cele cinci stele obţinute la EuroNCAP spun destul în această privinţă. Golf-ul testat avea în dotarea standard 9 airbag-uri (frontale, laterale, de tip cortină, pentru pasagerii din spate şi pentru genunchii şoferului) şi era dotat în serie cu ABS, ASR, ESP şi asistenţă la urcarea în rampă (standard la DSG).

Dotări/Preţ: Scump doamnă, scump!

Se ştie că Golf-urile diesel nu sunt deloc ieftine, iar acest model nu face nici el excepţie. Modelul testat, în echiparea Comfortline, are un preţ de pornire de 21.807 euro (cu TVA), mai scump cu circa 1.800 euro decât modelul echivalent cu cutie manuală. De aceşti bani primiţi transmisie DSG, aer condiţionat manual, tempomat, geamuri electrice, faruri de ceaţă cu lumină statică la virare, oglinzi şi mânere uşi în culoarea caroseriei, cotiera centrală cu spaţiu de depozitare, închidere centralizată cu telecomandă sau oglinzi exterioare reglabile electric şi încălzite.

Pe lângă dotările de serie, maşina de test dispunea de o serie de „jucării” distractive, dar care atentează serios la buzunar: suspensie reglabilă adaptivă (807 euro), sistem multimedia cu ecran color RCD 510 (359 euro), volan multifuncţional îmbrăcat în piele (432 euro) , climatizare automată cu două zone (177 euro), computer de bord plus (46 euro) şi jante pe 17 ţoli „Porto” (807 euro). În total, maşina testată costa 24.435 euro, cu TVA inclus. Cam mult pentru o „maşină a poporului”, nu credeţi?

Toate dotările de serie şi opţionale şi toate preţurile gamei Golf le găsiţi aici.

Foto: Liviu Comăneanu

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Drive test / Volkswagen Golf VI 2.0 TDI Comfortline: Mereu acelasi, dar mai bun”

  1. As face si eu un test, daca as avea bani, l-as cumpara fara ezitare, voi nu?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.