Dubla Ferrari in prima cursa din 2010. Alonso castiga pe ghinionul lui Vettel

Şi începu şi Formula 1. Cu câteva schimbări de regulament. Cea mai importantă, interdicţia realimentării cu combustibil în timpul cursei. Care a adus şi bune şi rele. Plecate în cursă cu peste 250 litri de combustibil la bord, maşinile au fost lente în prima parte a cursei, una anostă care putea fi confundată cu o defilare. E drept, şi circuitul din Bahrain a contribuit la lipsa spectacolului, fiind, ca toate cele construite de Hermann Tilke, o pistă superbă ca arhitectură, dar nu concepută pentru depăşiri.

După cum au decurs lucrurile în prima parte, puteai să juri că în regulament s-a introdus şi interdicţia efectuării depăşirilor. Numai că spectacolul s-a îmbunătăţit pe parcurs, o dată cu intrările la boxe pentru schimbarea pneurilor şi o dată ce maşinile au devenit tot mai uşoare.

Startul a fost excelent pentru Sebastian Vettel, care a plecat din pole-position şi părea că nu poate fi prins din urmă de nimeni, distanţându-se la cinci secunde de Alonso înainte de primele opriri la boxe. În turul 34 însă, motorul său a început să piardă putere, iar Vettel a fost depăşit de Alonso şi apoi de Massa. Cei doi nu au mai schimbat ordinea până la final, Ferrari reuşind dubla, iar Alonso prima victorie la debutul pentru Scuderia.

Şi Lewis Hamilton a profitat de problemele lui Vettel, terminând pe trei, la 23 de secunde de câştigător. Vettel a reuşit totuşi să treacă linia de finish al patrulea, obţinând puncte valoroase, în ciuda problemelor tehnice. Germanul a fost urmat de componenţii echipei Mercedes GP, Nico Rosberg şi Michael Schumacher, care nu au impresionat cu nimic. Septuplul campion mondial a pierdut primul său duel cu coechipierul. Următorul rendez-vous cu Formula 1 e peste două săptămâni la Melbourne.

PS: Mi-a plăcut să văd din nou cauciucurile slick pe maşinile de Formula 1. Iar sistemul nou de punctare (vezi mai jos) mi se pare o idee bună, pentru că dă o importanţă mai mare victoriei.

CLASAMENTUL MP AL BAHRAINULUI:

Loc  Pilot         Echipă                     Timp
 1.  Alonso        Ferrari                    1h39:20.396
 2.  Massa         Ferrari                    +    16.099
 3.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +    23.182
 4.  Vettel        Red Bull-Renault           +    38.713
 5.  Rosberg       Mercedes                   +    40.263
 6.  Schumacher    Mercedes                   +    44.180
 7.  Button        McLaren-Mercedes           +    45.260
 8.  Webber        Red Bull-Renault           +    46.308
 9.  Liuzzi        Force India-Mercedes       +    53.089
10.  Barrichello   Williams-Cosworth          +  1:02.400
11.  Kubica        Renault                    +  1:09.093
12.  Sutil         Force India-Mercedes       +  1:22.958
13.  Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari         +  1:32.656
14.  Hulkenberg    Williams-Cosworth          +     1 tur
15.  Kovalainen    Lotus-Cosworth             +     1 tur
16.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari         +    3 tururi
17.  Trulli        Lotus-Cosworth             +    3 tururi

Cel mai rapid tur: Alonso, 1:58.287

Neclasaţi/Abandonuri:

Pilot         Echipă                       În turul
De la Rosa    Sauber-Ferrari               30
Senna         HRT-Cosworth                 18
Glock         Virgin-Cosworth              17
Petrov        Renault                      14
Kobayashi     Sauber-Ferrari               12
Di Grassi     Virgin-Cosworth              3
Chandhok      HRT-Cosworth                 2

CLASAMENTE GENERALE:

Piloţi:                      Constructori:             
 1.  Alonso        25 p      1.  Ferrari                   43 p
 2.  Massa         18        2.  McLaren-Mercedes           21
 3.  Hamilton      15        3.  Mercedes                   18
 4.  Vettel        12        4.  Red Bull-Renault           16
 5.  Rosberg       10        5.  Force India-Mercedes        2
 6.  Schumacher     8        6.  Williams-Cosworth           1
 7.  Button         6
 8.  Webber         4
 9.  Liuzzi         2
10.  Barrichello    1

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.