Exista solidaritate de breasla in presa auto. Dar nu atunci cand trebuie…

Totul a început ieri cu o ştire, publicată de site-ul 0-100.ro, în care se anunţa că jurnalistul auto Mihai Morcovescu a avut un accident uşor la volanul unui Volvo S60, în timpul unui eveniment de presă desfăşurat la Romexpo, în Bucureşti. Un articol care putea trece neobservat, nefiind nici prima, nici ultima dată când o maşină este lovită de un reprezentant al presei.

Nu contează dacă de vină este maşina, şoferul sau organizatorii, ideea e că asemenea incidente se întâmplă în toată lumea, aşa că n-am dat prea multă importanţă ştirii, mai ales că nu am fost acolo să văd exact cum s-a întâmplat.

Citind însă azi zeci de comentarii critice din partea unor ziarişti auto la adresa site-ului amintit, mi-am dat seama că altul e subiectul demn de tratat. Nu că Mihai Morcovescu a lovit un Volvo S60, rănindu-se uşor, şi nici că în dreapta lui se afla Titi Aur. Subiectul e solidaritatea de breaslă prost-înţeleasă.

Cu riscul de a fi înjurat de unii foşti colegi din presa auto, trebuie să le amintesc că în 2005, în cadrul evenimentului de lansare pentru Volkswagen Passat, a avut loc un accident mult mai grav, pe un drum public. Atunci au murit doi oameni, însă despre asta nu a scris decât o publicație, deşi acolo se aflau cam 50 de jurnalişti. Iar cel vinovat de accident nici măcar nu era jurnalist, ci angajat al Porsche România. Şi atunci de ce nimeni nu a scris nimic? Mă refer aici în primul rând la jurnaliştii de la media generaliste, care de altfel abundă în ştiri cu morţi şi răniţi.

Dintr-un motiv simplu. Porsche România era (şi încă mai este) unul dintre cei mai mari clienţi de publicitate din presa românească. Cei care publicau ceva despre accident puteau să-şi ia adio de la reclamele importatorului. Dar acum? Care e miza? De ce să nu ai voie să scrii despre un incident precum cel de ieri cu Volvo S60? Citiţi şi voi textul şi daţi-vă cu părerea. Este pur şi simplu o relatare neutră a întâmplării.

Şi atunci cu ce drept vin unii să-l tragă de guler pe autorul articolului în numele solidarităţii de breaslă? E cumva interzis să scrii despre oamenii din presă? Sunt oare ei infailibili? Cu cei doi oameni nevinovaţi care au murit în 2005 de ce nu a fost nimeni solidar?

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Exista solidaritate de breasla in presa auto. Dar nu atunci cand trebuie…”

  1. Se stie ca Volvo nu marcheaza publicitate in presa auto decat la unele publicatii, putine la numar. Oricum cel implicat in accident nu era vreo valoare la volan… si nu ma refer aici la Titi Aur 🙂

    Hai sa nu facem din el un martir.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.