Facelift discret pentru Audi Q7

q7facelift1La trei ani de la lansare, gigantul SUV Q7 trece printr-o restilizare, schimbările fiind discrete estetic, dar semnificative din punct de vedere tehnic. La exterior, Q7 a primit un tratament cu LED-uri, prezente atât în faruri, cât şi pe spoiler, sub formă de lumini de semnalizare. În plus, grila radiatorului are acum segmentele verticale cromate, în contrast cu plasticul negru finisat din care este realizată. Spoilerele au fost şi ele modificate, deşi doar un fan şi-ar putea da seama de asta. La partea posterioară, singurele elemente de care îţi dai seama că au fost schimbate sunt stopurile, mai precis desenul lor interior şi LED-urile încorporate. Din lateral, se remarcă imediat părţile inferioare ale uşilor ieşite în relief, cam exagerate după părerea mea.

Aceleaşi motoare, consum mai mic

De mai mare importanţă sunt modificările tehnice. Este vorba practic de aceleaşi motoare ca şi până acum, dar optimizate. Astfel, la capitolul „benzinare”, clienţii vor avea de ales dintre aceleaşi 3.6 FSI V6 de 280 CP şi 4.2 FSI V8 de 350 CP. Schimbarea vine în ceea ce priveşte consumul, mai mic cu 0,6 litri, respectiv 0,9  litri/100 km decât până acum.

Gama de motoare diesel a rămas şi ea aceeaşi (V6, V8 şi V12), dar aici schimbările sunt mai semnificative. Cele mai multe privesc best-seller-ul V6 de 3,0 litri şi 240 CP, care acum este disponibil în două versiuni: una normală şi una Clean Diesel, cu emisii mai mici de noxe şi care deja respectă normele Euro 6 (valabile din 2014). Ambele afişează un consum mai mic decât înainte: 9,1 litri, respectiv 8,9 litri/100 km (faţă de 9,8 cât consuma vechiul 3.o TDI).

În ceea ce priveşte V8-ul de 4,2 litri, puterea a crescut de la 326 la 340 CP, în timp ce consumul a scăzut cu 1,2 litri/100 km. La V12, datele rămân aceleaşi: 500 CP şi 11,3 litri/100 km. Toate modelele sunt dotate cu un alternator care reîncarcă bateria cu energia rezultată din timpul frânărilor şi perioadelor de decelerare, dispozitivul reducând emisiile de CO2 cu 5 g/km. Asta e pentru ca viitorii proprietari să arate că le pasă de mediu. Dacă le-ar păsa cu adevărat şi-ar lua un A3…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *