Facelift low-cost pentru Dacia Duster

Dacia-Duster-facelift-1
La Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie Dacia va prezenta primul facelift al celui mai bine vândut model al său, SUV-ul Duster. Primele fotografii oficiale prezentate de Dacia ne arată doar exteriorul mașinii, iar cele mai semnificative schimbări se observă la partea frontală.

Astfel, Duster primește o nouă „față” cu faruri redesenate care amintesc de cele ale conceptului Renault DCross prezentat anul trecut în Brazilia. Chiar dacă forma farurilor a rămas neschimbată (nefiind practic necesară nici o modificare a panourilor caroseriei), desenul lor interior s-a schimbat, fiind împărțite în trei elemente distincte. Duster facelift primește acum și lumini de zi obligatorii (Daytime Running Lights) cu LED-uri, amplasate în colțurile exterioare ale farurilor. Tot la partea frontală se observă și grila mai impunătoare mulțumită celor două benzi cromate și a prizei de aer ușor coborâte.

Duster facelift primește și bare de portbagaj inscripționate cu numele modelului și jante de aliaj „Dark Metal” pe 16 țoli. În spate, doar un avizat va observa modificările, limitate la desenul interior al stopurilor, evacuarea cromată și inscripția „4WD” cu un nou tip de litere. Nu există încă fotografii cu interiorul, însă din pozele-spion care au circulat până acum pe internet se pare că Duster va avea un bord redesenat care va include un sistem de navigație cu touchscreen, tapițerii și materiale de mai bună calitate.

Nici despre motorizări nu se aude încă nimic, deși lui Duster nu i-ar strica deloc o versiune mai puternică – de preferat diesel. În concluzie, un facelift low-cost care presupune modificări minime ale liniei de montaj și o împrospătare a imaginii Duster-ului fără prea mari cheltuieli. Trebuie să recunosc că Renault este expert la asta, nu degeaba este liderul nișei low-cost. Chiar îmi plac noile faruri, dar mi-aș fi dorit o schimbare la fel de semnificativă și la partea din spate. Nu ne rămâne decât să așteptăm interiorul, poate Dacia ne va face o surpriză plăcută.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

17 comentarii la „Facelift low-cost pentru Dacia Duster”

  1. Felicitari celor de la Dacia. Le multumim si pentru modelul Logan destinat exclusiv romanilor.

  2. Nu am fost niciodata fan Dacia, dar am apreciat modelele vechi datorita simplitatii lor. Dusterul il apreciez destul de mult incat pe viitor probabil imi achizitiona unu. Foarte bun articol!

  3. Dusterul este oricum o evolutie pentru Dacia. Nu putem sa ne asteptam la lux de la el. Este o masina reusita zic eu, pentru segmentul de piata careia i se adreseaza.

  4. Plasticele de la interior tot asa proaste sunt? Iar scartie dupa 1000 km ?

  5. Interior complet schimbat, nn motor nou-nouţ…povesti de adormit copii?

  6. Oare chiar nu puteau găsi un alt model de jante din aliaj? 🙂 Nu zic că acestea ar fi urâte, dar cred că se putea mai bine de atât, asta pentru că jante cu care vine echipată mașina sunt trecute la capitolul noutăți.

  7. Eu zic ca mai au mult de schimbat pana ca aceasta masina sa devina un SUV adevarat. Zeci de facelift-uri care poate vizual imbunatatesc imaginea masinii dar ar trebuii sa se concentreze si pe performante cei de la Dacia.

  8. Probabil va avea si ceva modificari la interior altfel vorba lui Cosmin doar niste faruri modificate nu se poate numi „facelift”.Asteptam poze oficiale si ne mai dam cu parerea atunci.

  9. Acest facelift nu pare sa aduca schimbari semnificative atat la exterior cat si la interior. DRL puteau pune de la prima versiune Dacia Duster.Oare de cand o optiune in plus poate fi considerata facelift :).Draguta totusi grila insa in privinta farurilor cred ca le puteau face si mai dragute.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.