Facelift pentru Nissan Qashqai, “varul” japonez al lui Duster

nissan_qashqai5Pentru 2010, Nissan a operat câteva modificări la modelul Qashqai, care va intra în curînd în al patrulea an de producţie. Schimbările sunt mai mult de ordin estetic şi sunt evidente în primul rând la partea frontală.

Qashqai are acum o nouă faţă, mai agresivă, datorată capotei cu „nervuri”, grilei îngustate a radiatorului dar şi a farurilor „încruntate”. În plus, spoilerul a fost şi el redesenat în aceeaşi notă. În ceea ce priveşte partea posterioară, forma stopurilor a rămas neschimbată, însă acestea au acum un design mai transparent şi sunt dotate cu tehnologia LED. Modelul Qashqai+2 a primit şi el acelaşi tratament.

La capitolul modificări exterioare mai enumerăm apariţia a două noi culori (Magnetic Red şi Titanium Grey) şi un nou model de jantă pe 17 ţoli, cu cinci braţe. În ceea ce priveşte interiorul, modificările sunt mai greu de reperat. Computerul de bord a fost redesenat şi amplasat între cele două ceasuri principale de bord, au apărut noi spaţii de depozitare, iar în catalog şi-a făcut apariţia şi o nouă schemă de culori, denumită Pearl Grey.

ACELEAŞI MOTOARE PLUS O VERSIUNE ECO
În ceea ce priveşte tehnica, gama de motorizări rămâne neschimbată. Vor fi disponibile aceleaşi două motoare pe benzină (1,6 de 114 CP şi 2,0 de 141 CP) şi aceleaşi diesel-uri (1,5 de 105 CP şi 2,0 de 150 CP). Noutatea constă în propunerea unei versiuni eco, denumită „Pure Drive 129g”, care, aţi ghicit, emite doar 129 CO2/km. Este dotată cu motorul 1.5 dCi de 105 cai-putere, acelaşi care va fi şi pe Duster, şi consumă doar 4,8 litri/100 km (cu 0,3 litri mai puţin decât modelul standard).

Ca şi până acum, doar motoarele de 2 litri vor fi disponibile cu tracţiune integrală (Dacia, ia aminte!). Nissan Qashqai facelift va fi prezentat oficial în primăvara lui 2010, la Geneva, tot atunci urmând să înceapă şi comercializarea.

PS: Am uitat să spun că îmi place mai mult modelul original, cel de dinainte de facelift.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *