Facelift pentru Nissan Qashqai, “varul” japonez al lui Duster

nissan_qashqai5Pentru 2010, Nissan a operat câteva modificări la modelul Qashqai, care va intra în curînd în al patrulea an de producţie. Schimbările sunt mai mult de ordin estetic şi sunt evidente în primul rând la partea frontală.

Qashqai are acum o nouă faţă, mai agresivă, datorată capotei cu „nervuri”, grilei îngustate a radiatorului dar şi a farurilor „încruntate”. În plus, spoilerul a fost şi el redesenat în aceeaşi notă. În ceea ce priveşte partea posterioară, forma stopurilor a rămas neschimbată, însă acestea au acum un design mai transparent şi sunt dotate cu tehnologia LED. Modelul Qashqai+2 a primit şi el acelaşi tratament.

La capitolul modificări exterioare mai enumerăm apariţia a două noi culori (Magnetic Red şi Titanium Grey) şi un nou model de jantă pe 17 ţoli, cu cinci braţe. În ceea ce priveşte interiorul, modificările sunt mai greu de reperat. Computerul de bord a fost redesenat şi amplasat între cele două ceasuri principale de bord, au apărut noi spaţii de depozitare, iar în catalog şi-a făcut apariţia şi o nouă schemă de culori, denumită Pearl Grey.

ACELEAŞI MOTOARE PLUS O VERSIUNE ECO
În ceea ce priveşte tehnica, gama de motorizări rămâne neschimbată. Vor fi disponibile aceleaşi două motoare pe benzină (1,6 de 114 CP şi 2,0 de 141 CP) şi aceleaşi diesel-uri (1,5 de 105 CP şi 2,0 de 150 CP). Noutatea constă în propunerea unei versiuni eco, denumită „Pure Drive 129g”, care, aţi ghicit, emite doar 129 CO2/km. Este dotată cu motorul 1.5 dCi de 105 cai-putere, acelaşi care va fi şi pe Duster, şi consumă doar 4,8 litri/100 km (cu 0,3 litri mai puţin decât modelul standard).

Ca şi până acum, doar motoarele de 2 litri vor fi disponibile cu tracţiune integrală (Dacia, ia aminte!). Nissan Qashqai facelift va fi prezentat oficial în primăvara lui 2010, la Geneva, tot atunci urmând să înceapă şi comercializarea.

PS: Am uitat să spun că îmi place mai mult modelul original, cel de dinainte de facelift.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.