Facelift substantial pentru Kia cee’d

kia_ceed3Deşi n-au trecut nici trei ani de la lansare, popularul model Kia cee’d trece printr-o restilizare, menită să-l menţină în continuare atractiv. Modificările nu sunt doar de suprafaţă, maşina primind un nou motor diesel, un interior schimbat şi o „figură” nouă, în ton cu noua direcţie de design a constructorului coreean.

„Faţă” mai dinamică, interior actualizat

Modificarea principală este la partea frontală, unde a fost implantată noua grilă Kia, precum şi faruri cu un desen agresiv, inspirate de cele ale modelului Forte Koup. De asemenea, spoilerele au fost actualizate, de aici rezultând şi creşterea în lungime a maşinii cu 25 mm. În rest, profilul şi partea din spate nu afişează schimbări importante, doar un ochi mai atent putând observa oglinzile cu semnalizator încorporat sau noul desen interior al stopurilor.

Nici habitaclul nu a fost neglijat, cee’d primind o nouă consolă centrală, un alt sistem audio şi climatizare bi-zonă. La toate acestea se adaugă volanul redesenat şi lumina roşie pentru instrumentele de bord.

Diesel nou de 1,6 litri, cutie cu şase trepte

La capitolul tehnic, Kia se laudă că noua gamă cee’d consumă cu 5% mai puţin combustibil, graţie în primul rând sistemului „ISG” (stop&start), disponibil atât pe „benzinare” cât şi pe diesel-uri. Acest sistem este disponibil şi pe noul motor diesel de 1,6 litri, cuplat la o cutie manuală cu şase trepte. Până acum, doar versiunea de 2,0 litri şi 140 CP avea transmisie cu şase raporturi. Kia mai anunţă şi că sistemul ESP dispune de o nouă funcţie, fără a detalia.

Facelift-ul se aplică tuturor celor trei versiuni de caroserie (hatchback, SW şi pro_cee’d), iar lansarea oficială va avea loc la Salonul Auto de la Frankfurt. Este unul din rarele facelift-uri reuşite, după părerea mea. Aştept pozele cu pro_cee’d ca să mă conving în totalitate.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Facelift substantial pentru Kia cee’d”

  1. Stii cum e, gusturile nu se discută. Nici mie nu mi se pare deloc urâtă „faţa” actuală, doar că apreciez faptul că nu au „stricat” maşina, aşa cum se întâmplă de cele mai multe ori în cazul unui facelift.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.