Facelift substantial pentru Kia cee’d

kia_ceed3Deşi n-au trecut nici trei ani de la lansare, popularul model Kia cee’d trece printr-o restilizare, menită să-l menţină în continuare atractiv. Modificările nu sunt doar de suprafaţă, maşina primind un nou motor diesel, un interior schimbat şi o „figură” nouă, în ton cu noua direcţie de design a constructorului coreean.

„Faţă” mai dinamică, interior actualizat

Modificarea principală este la partea frontală, unde a fost implantată noua grilă Kia, precum şi faruri cu un desen agresiv, inspirate de cele ale modelului Forte Koup. De asemenea, spoilerele au fost actualizate, de aici rezultând şi creşterea în lungime a maşinii cu 25 mm. În rest, profilul şi partea din spate nu afişează schimbări importante, doar un ochi mai atent putând observa oglinzile cu semnalizator încorporat sau noul desen interior al stopurilor.

Nici habitaclul nu a fost neglijat, cee’d primind o nouă consolă centrală, un alt sistem audio şi climatizare bi-zonă. La toate acestea se adaugă volanul redesenat şi lumina roşie pentru instrumentele de bord.

Diesel nou de 1,6 litri, cutie cu şase trepte

La capitolul tehnic, Kia se laudă că noua gamă cee’d consumă cu 5% mai puţin combustibil, graţie în primul rând sistemului „ISG” (stop&start), disponibil atât pe „benzinare” cât şi pe diesel-uri. Acest sistem este disponibil şi pe noul motor diesel de 1,6 litri, cuplat la o cutie manuală cu şase trepte. Până acum, doar versiunea de 2,0 litri şi 140 CP avea transmisie cu şase raporturi. Kia mai anunţă şi că sistemul ESP dispune de o nouă funcţie, fără a detalia.

Facelift-ul se aplică tuturor celor trei versiuni de caroserie (hatchback, SW şi pro_cee’d), iar lansarea oficială va avea loc la Salonul Auto de la Frankfurt. Este unul din rarele facelift-uri reuşite, după părerea mea. Aştept pozele cu pro_cee’d ca să mă conving în totalitate.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Facelift substantial pentru Kia cee’d”

  1. Stii cum e, gusturile nu se discută. Nici mie nu mi se pare deloc urâtă „faţa” actuală, doar că apreciez faptul că nu au „stricat” maşina, aşa cum se întâmplă de cele mai multe ori în cazul unui facelift.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *