Ferrari F10, masina cu care Scuderia ataca titlul mondial in Formula 1

Ferrari a dezvăluit astăzi monopostul de Formula 1 cu care va participa în acest an în „Marele Circ”. Denumită F10, maşina este rezultatul a mai multor luni de muncă, echipa începând lucrul la aceasta încă din timpul sezonului trecut, când era clar că şansele la titlu sunt compromise.

Deşi anul trecut Scuderia a câştigat o singură cursă (la Spa-Francorchamps, prin Raikkonen), pentru 2010 speranţele sunt mari. La echipă a venit dublul campion mondial Fernando Alonso, iar Felipe Massa şi-a revenit după accidentul de la Hungaroring. În plus, maşina este una la care s-a lucrat pe îndelete.

Difuzor de aer dublu

Atuul principal al noii maşini? Difuzorul de aer din spate. „Este mult mai mare şi se comportă mult mai bine comparativ cu cel de anul trecut„, a declarat Nicholas Tombazis, designerul-şef al Ferrari. „Difuzorul dublu a revoluţionat concepţia acestui proiect. Punctul nostru forte este faptul că maşina, motorul şi transmisia au fost concepute sub acelaşi acoperiş„, l-a completat Aldo Costa, directorul tehnic al echipei. Din păcate, Ferrari nu a dezvăluit difuzorul pe maşina expusă, partea din spate fiind ascunsă privirilor jurnaliştilor.

Este şi normal, echipele din Formula 1 se ascund unele de celelalte, pentru că într-un sport atât de competitiv orice componentă diferită poate face diferenţa (vezi Brawn GP anul trecut şi povestea difuzorului).

În privinţa motorului, se ştie că echipele nu au voie să facă modificări structurale: „Motorul nu poate fi schimbat, deci în acest an nu mai avem KERS, am investit în materiale şi procese pentru a reduce costurile, am optimizat combustibilii şi lubrifianţii astfel încât să facem din F10 o maşină victorioasă„, spune Luca Marmorini, şeful departamentului motoare.

Ca aspect, monopostul este foarte similar celui de anul trecut, cu excepţia difuzorului de aer care nu se ştie încă cum arată. Culoarea roşie e predominantă, însă cele două eleroane sunt albe, la cererea sponsorului principal Santander, al cărui nume tronează pe acestea.

Pentru „maniacii” datelor tehnice, iată detaliile furnizate de Ferrari:

ŞASIU:

– construit din fibră de carbon
– cutie de viteze amplasată longitudinal
– diferenţial autoblocant
– cutie de viteze semiautomată secvenţială controlată electronic, cu sistem quick shift
– număr de trepte: 7 + marşarier
– frâne pe discuri ventilate din fibră de carbon, produse de Brembo
– suspensie independentă de tip push rod
– greutate totală cu apă, uleiuri şi pilot: 620 kg
– roţi faţă spate produse de BBS, pe 13 ţoli

MOTOR:

– tip: 056
– număr de cilindri: 8
– bloc motor turnat din aluminiu, V8 la 90 de grade
– numar de supape: 32
– distribuţie pneumatică
– cilindree: 2.393 cm cubi
– greutate motor: peste 95 kg
– injecţie şi aprindere electronice
– carburant: Shell V-Power
– ulei de motor: Shell Helix Ultra

Foto: Ferrari

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.