Ferrari F430 a murit, traiasca 458 Italia!

458_Italia_03De fiecare dată când Ferrari prezintă un nou model este un moment special. Cu atât mai mult cu cât e vorba de succesorul celui mai bine vândut model din gamă, mezinul F430. Astăzi Ferrari a dezvăluit primele fotografii şi informaţii oficiale legate de 458 Italia, noul model „entry-level” al casei italiene.

La fel ca predecesorul său, 458 Italia este dotat cu un motor V8, însă cu o cilindree mărită la 4499 cmc şi cu injecţie directă de benzină. Puterea dezvoltată este de 570 CP, disponibilă la un regim de turaţie la care majoritatea maşinilor pot doar visa: 9.000 rpm. Evident, şi cuplul maxim a crescut faţă de F430 şi nu cu puţin, ci cu 25%. Astfel că 458 Italia dispune de 540 Nm de la 6.000 rmp. Mai relevant este însă faptul că 80% din valoarea cuplului se obţine încă de la 3.250 rpm.

0-100 km/h în 3,4 secunde, 325 km/h

Motorul lui 458 Italia dezvoltă 125 CP/litru, fiind propulsorul cu cea mai mare putere litrică din istoria modelelor de stradă Ferrari. Mai am doar trei numere: 1380 kg (masa maşinii), 325 km/h (viteza maximă) şi 3,4 secunde (acceleraţia de la 0 la 100 km/h). Da, aţi citit bine, 3,4!

La fel ca la California, transmisia este de tip dublu-ambreiaj şi are şapte trepte, iar celebrul „mannetino” va exista în continuare, permiţând şoferului să se joace cu setările cutiei de viteze şi ale sistemelor de stabilitate. Deşi nu au fost încă furnizate imagini din interiorul maşinii, Ferrari susţine că poziţia la volan este inspirată de la maşinile de Formula 1, însuşi Michael Schumacher contribuind la ergonomia postului de conducere.

Aerodinamică la greu

Experienţa din Formula 1 este folosită la maxim la 458 Italia. Podeaua este complet plată, iar pe „nasul” maşinii se află aripioare „aero-elastice”, care generează forţă de apăsare. Pe măsură ce creşte viteza, acestea se deformează pentru a reduce rezistenţa la înaintare. La 200 km/h, Ferrari susţine că 458 Italia generează o forţă de apăsare de 140 kg. Nu că ar fi foarte important la un Ferrari, dar merită amintit şi consumul mediu: 13,7 litri/100 km, în timp ce emisiile de CO2 sunt de 320 g/km.

Cât despre design… Pininfarina s-a întrecut pe sine şi de data aceasta. Să faci un supercar să arate atât de curat şi de firesc când în el trebuie să „încapă” atâta tehnologie şi atâtea „chestii” aerodinamice e o artă. Profilul arată incredibil, iar cele trei ţevi de eşapament din spate… OMG!

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Ferrari F430 a murit, traiasca 458 Italia!”

  1. Pingback: Auto-blog.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.