Ferrari F430 a murit, traiasca 458 Italia!

458_Italia_03De fiecare dată când Ferrari prezintă un nou model este un moment special. Cu atât mai mult cu cât e vorba de succesorul celui mai bine vândut model din gamă, mezinul F430. Astăzi Ferrari a dezvăluit primele fotografii şi informaţii oficiale legate de 458 Italia, noul model „entry-level” al casei italiene.

La fel ca predecesorul său, 458 Italia este dotat cu un motor V8, însă cu o cilindree mărită la 4499 cmc şi cu injecţie directă de benzină. Puterea dezvoltată este de 570 CP, disponibilă la un regim de turaţie la care majoritatea maşinilor pot doar visa: 9.000 rpm. Evident, şi cuplul maxim a crescut faţă de F430 şi nu cu puţin, ci cu 25%. Astfel că 458 Italia dispune de 540 Nm de la 6.000 rmp. Mai relevant este însă faptul că 80% din valoarea cuplului se obţine încă de la 3.250 rpm.

0-100 km/h în 3,4 secunde, 325 km/h

Motorul lui 458 Italia dezvoltă 125 CP/litru, fiind propulsorul cu cea mai mare putere litrică din istoria modelelor de stradă Ferrari. Mai am doar trei numere: 1380 kg (masa maşinii), 325 km/h (viteza maximă) şi 3,4 secunde (acceleraţia de la 0 la 100 km/h). Da, aţi citit bine, 3,4!

La fel ca la California, transmisia este de tip dublu-ambreiaj şi are şapte trepte, iar celebrul „mannetino” va exista în continuare, permiţând şoferului să se joace cu setările cutiei de viteze şi ale sistemelor de stabilitate. Deşi nu au fost încă furnizate imagini din interiorul maşinii, Ferrari susţine că poziţia la volan este inspirată de la maşinile de Formula 1, însuşi Michael Schumacher contribuind la ergonomia postului de conducere.

Aerodinamică la greu

Experienţa din Formula 1 este folosită la maxim la 458 Italia. Podeaua este complet plată, iar pe „nasul” maşinii se află aripioare „aero-elastice”, care generează forţă de apăsare. Pe măsură ce creşte viteza, acestea se deformează pentru a reduce rezistenţa la înaintare. La 200 km/h, Ferrari susţine că 458 Italia generează o forţă de apăsare de 140 kg. Nu că ar fi foarte important la un Ferrari, dar merită amintit şi consumul mediu: 13,7 litri/100 km, în timp ce emisiile de CO2 sunt de 320 g/km.

Cât despre design… Pininfarina s-a întrecut pe sine şi de data aceasta. Să faci un supercar să arate atât de curat şi de firesc când în el trebuie să „încapă” atâta tehnologie şi atâtea „chestii” aerodinamice e o artă. Profilul arată incredibil, iar cele trei ţevi de eşapament din spate… OMG!

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Ferrari F430 a murit, traiasca 458 Italia!”

  1. Pingback: Auto-blog.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *