Ferrari FF, ideea italienilor despre un break 4X4

GT-ul 612 Scaglietti va fi înlocuit în gama Ferrari de un model special. Italienii au dezvăluit azi primele amănunte despre FF, un shooting-brake atipic din mai multe puncte de vedere pentru marca din Maranello. Cel mai important, este primul model de serie Ferrari cu tracţiune integrală! Se numeşte FF pentru că are patru locuri veritabile şi tracţiune integrală (de la „four seats” şi „four-wheel drive”). Polivalenţa este principala noutate pe care o aduce acest model la Ferrari, asta pentru că maşina va putea fi condusă „pe orice drum şi pe orice vreme„, conform comunicatului de presă.

4×4, dar fără a afecta plăcerea de a conduce
Sistemul de tracţiune integrală, denumit 4RM, este mai uşor cu 50% decât alte sisteme similare, astfel că FF cântăreşte 1.795 kg, mai puţin cu 50 kg decât modelul pe care îl înlocuieşte, 612 Scaglietti. În mod normal, cuplul este transmis roţilor spate, însă când aderenţa e precară, roţile din faţă pun şi ele „osul la treabă”. Şasiul lui FF este complet nou, oferind o suspensie independentă pe toate roţile ce foloseşte amortizoare autoreglabile magnetic de ultimă generaţie şi frâne ceramice Brembo.

Ferrari cu portbagaj de Seria 3!
Caroseria tip shooting-brake e o altă caracteristică inedită pentru Ferrari, aducând avantajul spaţiului interior generos şi a unui portbagaj corespunzător pentru patru persoane (450 litri). Desenat de Pininfarina, FF nu putea arăta decât senzaţional. Proporţiile sunt perfecte, agresivitatea şi sportivitatea sunt emanate prin toţi porii, iar elementele de design inspirate de la 458 Italia, cum ar fi blocurile optice faţă şi spate, încadrează noul model în stilul curent al mărcii.

660 CP, 0-100 în 3,7 secunde
Ca un GranTurismo veritabil, FF are un motor V12 de 6,25 litri amplasat frontal, ce dezvoltă 660 CP la 8.000 rpm şi un cuplu maxim de 683 Nm, disponibil de la 5.000 rpm. Porpulsorul e cuplat la o transmisie cu dublu-ambreiaj şi şapte trepte care, alături de tehnologia stop-start şi de sistemul de regenerare a energiei rezultate la frânare, determină obţinerea unui consum mediu de 15,4 litri/100 km şi emisii de carbon de „numai” 360 g/km.

La capitolul dinamică, FF rămâne un Ferrari adevărat: accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,7 secunde şi nu se opreşte până nu atinge o viteză maximă de 335 km/h.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Ferrari FF, ideea italienilor despre un break 4X4”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *