Ferrari SA Aperta sau 599 GTO in varianta roadster

Din fericire, zvonurile că Ferrari pregăteşte o versiune cabrio pentru GT-ul 599 GTB au fost adevărate. Italienii vor aduce la Paris modelul SA Aperta, o ediţie mai mult decât limitată: doar 80 de exemplare vor ajunge pe străzile din Monaco, Dubai, Moscova sau alte oraşe ce nu duc lipsă de miliardari.

Maşina a fost concepută de Pininfarina şi se numeşte SA în onoarea lui Sergio şi a lui Andrea Pininfarina (decedat într-un accident rutier în 2008), fiul şi nepotul fondatorului casei de design ajunse la a 80-a aniversare. Legătura dintre Ferrari şi Pininfarina este una indisolubilă, majoritatea covârşitoare a modelelor de stradă ale „Căluţului Cabrat” fiind semnate de celebra companie din Torino.

Ferrari SA Aperta („deschisă” în limba italiană) va fi construită în doar 80 de exemplare, evident deja acontate. SA are sub capotă acelaşi V12 de 660 cai-putere ca 599 GTO şi beneficiază de un plafon textil uşor, utilizabil doar atunci când condiţiile meteo sunt nefavorabile (ceva în genul celui de la Porsche Boxster Spyder).

Diferenţele estetice faţă de coupe sunt reprezentate de parbrizul mai scurt şi de garda la sol mai mică, modificări necesare pentru îmbunătăţirea aerodinamicii. Tot în acelaşi scop, Ferrari SA Aperta beneficiază de două panouri laterale gri, amplasate lângă cele două roll-bar-uri din spatele scaunelor.

Nu pot să adaug decât că expresia „maşină de vis” a fost concepută pentru acest Ferrari.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Ferrari SA Aperta sau 599 GTO in varianta roadster”

  1. Este echipata cu propulsor V12 de 660 CP nu 670… 670 sunt PS sau CV 😉

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.