Ferrari SA Aperta sau 599 GTO in varianta roadster

Din fericire, zvonurile că Ferrari pregăteşte o versiune cabrio pentru GT-ul 599 GTB au fost adevărate. Italienii vor aduce la Paris modelul SA Aperta, o ediţie mai mult decât limitată: doar 80 de exemplare vor ajunge pe străzile din Monaco, Dubai, Moscova sau alte oraşe ce nu duc lipsă de miliardari.

Maşina a fost concepută de Pininfarina şi se numeşte SA în onoarea lui Sergio şi a lui Andrea Pininfarina (decedat într-un accident rutier în 2008), fiul şi nepotul fondatorului casei de design ajunse la a 80-a aniversare. Legătura dintre Ferrari şi Pininfarina este una indisolubilă, majoritatea covârşitoare a modelelor de stradă ale „Căluţului Cabrat” fiind semnate de celebra companie din Torino.

Ferrari SA Aperta („deschisă” în limba italiană) va fi construită în doar 80 de exemplare, evident deja acontate. SA are sub capotă acelaşi V12 de 660 cai-putere ca 599 GTO şi beneficiază de un plafon textil uşor, utilizabil doar atunci când condiţiile meteo sunt nefavorabile (ceva în genul celui de la Porsche Boxster Spyder).

Diferenţele estetice faţă de coupe sunt reprezentate de parbrizul mai scurt şi de garda la sol mai mică, modificări necesare pentru îmbunătăţirea aerodinamicii. Tot în acelaşi scop, Ferrari SA Aperta beneficiază de două panouri laterale gri, amplasate lângă cele două roll-bar-uri din spatele scaunelor.

Nu pot să adaug decât că expresia „maşină de vis” a fost concepută pentru acest Ferrari.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Ferrari SA Aperta sau 599 GTO in varianta roadster”

  1. Este echipata cu propulsor V12 de 660 CP nu 670… 670 sunt PS sau CV 😉

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *