Ferrari Superamerica 45, un unicat bazat pe 599 GTB Fiorano


În limba engleză există două cuvinte care exprimă foarte bine nivelul de bogăţie al unei persoane: „rich” şi „wealthy”. Eşti „rich” dacă îţi permiţi un Ferrari, dar numai dacă eşti „wealthy” poţi să-ţi comanzi un Ferrari unicat, doar al tău. A doua situaţie e mult mai rară, aşa că atunci când se întâmplă trebuie comentată.

La ediţia de anul acesta a „Villa d’Este Concorso d’Eleganza” (20-22 mai), desfăşurat la Cernobbio, pe malul lacului Como, Ferrari va expune un model unicat. Denumit Superamerica 45, acesta este realizat întocmai după dorinţele unui mare colecţionar de Ferrari şi totodată un miliardar american, Peter Kalikow pe numele lui. Cifra 45 vine de la aniversarea a 45 de ani de când Kalikow şi-a cumpărat primul Ferrari, iar Superamerica este o denumire întâlnită şi în trecut la modelele Ferrari cu plafon rotativ.

După cum se poate vedea în poze, Ferrari Superamerica 45 este bazat pe un 599 GTB Fiorano, stilul maşinii fiind realizat de divizia Ferrari Special Projects care reînvie spiritul carosierilor de altă dată. Plafonul rotativ este realizat din fibră de carbon şi încorporează un geam în partea din spate. Funcţionează în mod similar celui de la Ferrari 575 Superamerica, fiind o modalitate foarte comodă de a avea o maşină decapotabilă şi una coupe în acelaşi timp.

Datorită adoptării acestui tip de plafon, partea din spate a lui Superamerica 45 a suferit modificări în zona portbagajului, însă maşina dispune şi de alte detalii unice cum ar fi aerisirile duble de pe aripile faţă, cele din spatele portierelor şi cele din spoilerul spate. Grila radiatorului este cromată, iar montanţii A, oglinzile şi mânerele portierelor sunt în nuanţă aluminiului mat. Culoarea maşinii nu putea fi decât unică, proprietarul alegând nuanţa Blu Antille care se regăseşte şi pe primul lui Ferrari din 1961, un 400 Superamerica.

Jantele din aliaj uşor sunt şi ele colorate în aceeaşi nuanţă, în timp ce plafonul şi celelalte elemente din fibră de carbon (splitter-ul frontal, pragurile şi difuzorul de aer) sunt vopsite într-o nuanţă mai închisă de albastru. La interior, aceeaşi culoare se găseşte şi pe bord, în timp ce tapiţeria din piele Cuoio şi elementele din fibră de carbon Blu Scuro completează peisajul.

Ştiu că gusturile nu se discută şi chiar cred că proprietarul nu a exagerat cu ideile personale în detrimentul celor ale designerilor Ferrari, însă nu pot trece cu vederea un singur detaliu: jantele. A pune nişte jante vopsite pe un Ferrari mi se pare puţin deplasat. În rest, maşina arată fabulos. Prețul lui Superamerica 45 nu a fost divulgat.

 

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.