Ferrari Superamerica 45, un unicat bazat pe 599 GTB Fiorano


În limba engleză există două cuvinte care exprimă foarte bine nivelul de bogăţie al unei persoane: „rich” şi „wealthy”. Eşti „rich” dacă îţi permiţi un Ferrari, dar numai dacă eşti „wealthy” poţi să-ţi comanzi un Ferrari unicat, doar al tău. A doua situaţie e mult mai rară, aşa că atunci când se întâmplă trebuie comentată.

La ediţia de anul acesta a „Villa d’Este Concorso d’Eleganza” (20-22 mai), desfăşurat la Cernobbio, pe malul lacului Como, Ferrari va expune un model unicat. Denumit Superamerica 45, acesta este realizat întocmai după dorinţele unui mare colecţionar de Ferrari şi totodată un miliardar american, Peter Kalikow pe numele lui. Cifra 45 vine de la aniversarea a 45 de ani de când Kalikow şi-a cumpărat primul Ferrari, iar Superamerica este o denumire întâlnită şi în trecut la modelele Ferrari cu plafon rotativ.

După cum se poate vedea în poze, Ferrari Superamerica 45 este bazat pe un 599 GTB Fiorano, stilul maşinii fiind realizat de divizia Ferrari Special Projects care reînvie spiritul carosierilor de altă dată. Plafonul rotativ este realizat din fibră de carbon şi încorporează un geam în partea din spate. Funcţionează în mod similar celui de la Ferrari 575 Superamerica, fiind o modalitate foarte comodă de a avea o maşină decapotabilă şi una coupe în acelaşi timp.

Datorită adoptării acestui tip de plafon, partea din spate a lui Superamerica 45 a suferit modificări în zona portbagajului, însă maşina dispune şi de alte detalii unice cum ar fi aerisirile duble de pe aripile faţă, cele din spatele portierelor şi cele din spoilerul spate. Grila radiatorului este cromată, iar montanţii A, oglinzile şi mânerele portierelor sunt în nuanţă aluminiului mat. Culoarea maşinii nu putea fi decât unică, proprietarul alegând nuanţa Blu Antille care se regăseşte şi pe primul lui Ferrari din 1961, un 400 Superamerica.

Jantele din aliaj uşor sunt şi ele colorate în aceeaşi nuanţă, în timp ce plafonul şi celelalte elemente din fibră de carbon (splitter-ul frontal, pragurile şi difuzorul de aer) sunt vopsite într-o nuanţă mai închisă de albastru. La interior, aceeaşi culoare se găseşte şi pe bord, în timp ce tapiţeria din piele Cuoio şi elementele din fibră de carbon Blu Scuro completează peisajul.

Ştiu că gusturile nu se discută şi chiar cred că proprietarul nu a exagerat cu ideile personale în detrimentul celor ale designerilor Ferrari, însă nu pot trece cu vederea un singur detaliu: jantele. A pune nişte jante vopsite pe un Ferrari mi se pare puţin deplasat. În rest, maşina arată fabulos. Prețul lui Superamerica 45 nu a fost divulgat.

 

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *