În limba engleză există două cuvinte care exprimă foarte bine nivelul de bogăţie al unei persoane: „rich” şi „wealthy”. Eşti „rich” dacă îţi permiţi un Ferrari, dar numai dacă eşti „wealthy” poţi să-ţi comanzi un Ferrari unicat, doar al tău. A doua situaţie e mult mai rară, aşa că atunci când se întâmplă trebuie comentată.
La ediţia de anul acesta a „Villa d’Este Concorso d’Eleganza” (20-22 mai), desfăşurat la Cernobbio, pe malul lacului Como, Ferrari va expune un model unicat. Denumit Superamerica 45, acesta este realizat întocmai după dorinţele unui mare colecţionar de Ferrari şi totodată un miliardar american, Peter Kalikow pe numele lui. Cifra 45 vine de la aniversarea a 45 de ani de când Kalikow şi-a cumpărat primul Ferrari, iar Superamerica este o denumire întâlnită şi în trecut la modelele Ferrari cu plafon rotativ.
După cum se poate vedea în poze, Ferrari Superamerica 45 este bazat pe un 599 GTB Fiorano, stilul maşinii fiind realizat de divizia Ferrari Special Projects care reînvie spiritul carosierilor de altă dată. Plafonul rotativ este realizat din fibră de carbon şi încorporează un geam în partea din spate. Funcţionează în mod similar celui de la Ferrari 575 Superamerica, fiind o modalitate foarte comodă de a avea o maşină decapotabilă şi una coupe în acelaşi timp.
Datorită adoptării acestui tip de plafon, partea din spate a lui Superamerica 45 a suferit modificări în zona portbagajului, însă maşina dispune şi de alte detalii unice cum ar fi aerisirile duble de pe aripile faţă, cele din spatele portierelor şi cele din spoilerul spate. Grila radiatorului este cromată, iar montanţii A, oglinzile şi mânerele portierelor sunt în nuanţă aluminiului mat. Culoarea maşinii nu putea fi decât unică, proprietarul alegând nuanţa Blu Antille care se regăseşte şi pe primul lui Ferrari din 1961, un 400 Superamerica.
Jantele din aliaj uşor sunt şi ele colorate în aceeaşi nuanţă, în timp ce plafonul şi celelalte elemente din fibră de carbon (splitter-ul frontal, pragurile şi difuzorul de aer) sunt vopsite într-o nuanţă mai închisă de albastru. La interior, aceeaşi culoare se găseşte şi pe bord, în timp ce tapiţeria din piele Cuoio şi elementele din fibră de carbon Blu Scuro completează peisajul.
Ştiu că gusturile nu se discută şi chiar cred că proprietarul nu a exagerat cu ideile personale în detrimentul celor ale designerilor Ferrari, însă nu pot trece cu vederea un singur detaliu: jantele. A pune nişte jante vopsite pe un Ferrari mi se pare puţin deplasat. În rest, maşina arată fabulos. Prețul lui Superamerica 45 nu a fost divulgat.