FIA GT lasa Bucurestiul pentru Budapesta

bucharest_challengePrin grija deosebită a primarului Oprescu (nume predestinat se pare), România a rămas fără unul dintre puţinele evenimente sportive de rang internaţional organizate pe la noi (dacă nu cam singurul). Scriam deunăzi de Le Mans şi de maşinile extraordinare care pot fi văzute acolo şi chiar mă gândeam că mai e puţin şi o să le putem vedea din nou la Bucureşti (mă refer la cele de la clasele GT1 şi GT2). Ei bine, primăria de toată jena a Bucureştiului a avut grijă să ne ia şi această bucurie.

Organizatorul cursei, Bucharest Ring SRL, a emis un comunicat în care anunţă că evenimentul va fi mutat la Budapesta, pe circuitul Hungaroring, în urma nerespectării angajamentelor de către primăria Capitalei. Astfel, deşi părţile aveau un contract valabil până în 2015, „municipalitatea oraşului Bucuresti nu s-a achitat de obligaţiile care prevedeau că trebuie să permită companiei Bucharest Ring să organizeze Bucharest City Challenge şi in 2009„, spune organizatorul Hartmut Beyer în comunicat.

Practic, chirurgul general şi-a luat mâna de pe acest eveniment, deşi avea obligaţia să ducă la bun sfârşit contractul. Nu vreau să mă refer acum la idioţii care au contestat acest eveniment pentru că erau deranjaţi de restricţiile de trafic şi de zgomotul maşinilor de curse. Să fim serioşi, restricţiile durau doar o săptămână, în luna august, când nu prea mai lucrează nimeni prin Bucureşti. Iar zgomotul dura 3 zile, timp în care foştii nomenclaturişti din blocurile de pe traseu puteau să plece pe la vilele lor de la munte şi să facă bani buni din închirierea apartamentelor către cei care voiau să vadă de sus cursa (aşa cum se întâmplă la Monaco).

Cam astea erau dezavantajele. Iar avantajele? Oraşul putea fi promovat ca destinaţie turistică, cursa de FIA GT fiind urmărită la televizor de peste 600 milioane de persoane! Asta înseamnă multă publicitate gratuită care se făcea oraşului, estimată la circa 25-30 milioane de euro! Ca să nu mai vorbim nici de cei 3500 de turişti străini care au venit anul trecut la Bucureşti să vadă cursa. Şi nici de cei 15.000 (!!) aşteptaţi anul ăsta, care ar fi cheltuit în medie 300-400 euro pe zi în hotelurile şi restaurantele noastre. Dar nu, astea nu contează. Cel mai important e că vom avea linişte. Multă linişte.

PS: Aş fi tare curios să aud o explicaţie oficială a primăriei privind motivele anulării acestei curse. Or fi uitat nemţii să fie „atenţi” cu noua administraţie a Capitalei?

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *