FIA renunta la noul sistem de punctaj

sigla_fia1După reacţiile dure ale FOTA (asociaţia echipelor din F1) şi ale unor foşti şi actuali piloţi de top (Alonso, Michael Schumacher sau Hamilton), Federaţia Internaţională de Automobilism este pregătită să amâne introducerea regulii conform căreia pilotul cu cele mai multe victorii devine automat campion mondial.

FIA este dispusă să amâne introducerea noului sistem până în 2010, dacă echipele sunt nemulţumite de acesta. Reacţia federaţiei vine după ce FOTA a criticat schimbarea regulamentului cu atât de puţin timp înaintea startului de sezon şi fără să existe acordul unanim al echipelor.

sigla_fia

Pe 17 martie, Consiliul Mondial al Motorsportului a respins în mod unanim propunerea FOTA de modificare a sistemului de punctare. Propunerea ca învingătorul să ia tot, făcută de deţinătorul drepturilor comerciale (care a spus că echipele sunt de acord), a fost atunci aprobată. Dacă, din orice motiv, echipele din Formula 1 nu sunt de acord cu noul sistem, aplicarea lui va fi amânată până în 2010„, se arată într-un comunicat al FIA.

Cu alte cuvinte, propunerea lui Ecclestone a fost luată de bună de FIA, fără a avea şi un punct de vedere oficial al echipelor, ci doar cuvântul lui Bernie. Şi, ca tabloul competenţei celor de la FIA să fie complet, trebuie spus că decizia de schimbare a regulilor de punctaj este şi ilegală (conform Codului Sportiv Internaţional), întrucât nu putea fi făcută cu atât de puţin timp înaintea startului de sezon fără acordul tuturor echipelor. Bravo Max, keep up the good work!

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.