FIA renunta la noul sistem de punctaj

sigla_fia1După reacţiile dure ale FOTA (asociaţia echipelor din F1) şi ale unor foşti şi actuali piloţi de top (Alonso, Michael Schumacher sau Hamilton), Federaţia Internaţională de Automobilism este pregătită să amâne introducerea regulii conform căreia pilotul cu cele mai multe victorii devine automat campion mondial.

FIA este dispusă să amâne introducerea noului sistem până în 2010, dacă echipele sunt nemulţumite de acesta. Reacţia federaţiei vine după ce FOTA a criticat schimbarea regulamentului cu atât de puţin timp înaintea startului de sezon şi fără să existe acordul unanim al echipelor.

sigla_fia

Pe 17 martie, Consiliul Mondial al Motorsportului a respins în mod unanim propunerea FOTA de modificare a sistemului de punctare. Propunerea ca învingătorul să ia tot, făcută de deţinătorul drepturilor comerciale (care a spus că echipele sunt de acord), a fost atunci aprobată. Dacă, din orice motiv, echipele din Formula 1 nu sunt de acord cu noul sistem, aplicarea lui va fi amânată până în 2010„, se arată într-un comunicat al FIA.

Cu alte cuvinte, propunerea lui Ecclestone a fost luată de bună de FIA, fără a avea şi un punct de vedere oficial al echipelor, ci doar cuvântul lui Bernie. Şi, ca tabloul competenţei celor de la FIA să fie complet, trebuie spus că decizia de schimbare a regulilor de punctaj este şi ilegală (conform Codului Sportiv Internaţional), întrucât nu putea fi făcută cu atât de puţin timp înaintea startului de sezon fără acordul tuturor echipelor. Bravo Max, keep up the good work!

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *