Ford B-MAX Concept, viitorul MPV mic ce ar putea fi construit in Romania


Ford a adus la Geneva monovolumul de clasă mică B-MAX, model care ar putea fi construit la uzina din Craiova a constructorului american. Deşi este un concept, modelul de serie nu va diferi foarte mult de exemplarul pe care îl vedeţi în fotografii. Va adopta până şi sistemul inedit de deschidere a portierelor, care asigură cel mai bun acces în interior din clasa MPV-urilor mici, după cum susţine Ford.

La fel ca la principalul concurent, Opel Meriva, portierele au deschidere în oglindă, însă există două diferenţe majore: la Ford, cele din spate sunt culisante, iar montantul central lipseşte cu desăvârşire, rolul de siguranţă al acestuia fiind luat de uşile care au primit ranforsări suplimentare. Prin anularea montantului B, Ford B-MAX beneficiază de o lăţime de acces de peste 1,5 metri. Maşina are puţin peste 4 metri lungime, fiind cu 11 cm mai lungă şi cu 11 cm mai înaltă decât Fiesta în 5 uşi, model cu care împarte platforma tehnică. Totodată, este cu 32 cm mai scurtă decât MPV-ul compact C-MAX.

Asta se traduce printr-un spaţiu interior suficient pentru cinci persoane. În plus, bancheta din spate este rabatabilă 60/40, iar atunci când se pliază se obţine un spaţiu de încărcare plat pe care pot fi transportate obiecte lungi de până la 2,35 metri (cu condiţia ca şi scaunul pasagerului din faţă să fie pliat).

Stil inspirat de iosis MAX şi S-MAX

Design-ul lui B-MAX este unul plăcut, care urmează filosofia „Kinetic” şi se inspiră de la modele precum conceptul iosis MAX sau noul S-MAX. Partea frontală este dominată de grila trapezoidală enormă şi de farurile mult întinse pe flancuri. Profilul este fluid şi dinamic (lipsesc mânerele portierelor), iar spatele aminteşte de S-MAX. Conceptul este „încălţat” cu roţi de 18 ţoli, ceea ce pe modelul de serie mă îndoiesc că o să vedem.

Interiorul se aseamănă mult cu cel al modelului Fiesta, dar împrumută elemente şi de la fratele mai mare C-MAX. Faptul că avem de-a face cu un concept se vede şi în atmosfera luxoasă din interior, care va pierde cu siguranţă din „stele” o dată cu intrarea în producţia de serie.

Motor EcoBoost de 1 litru cu trei cilindri în linie

Cât priveşte motorizările, Ford a dezvăluit doar că B-MAX va inaugura noul motor pe benzină EcoBoost de 1 litru, care foloseşte injecţia directă şi supraalimentarea, fiind de asemenea legat la un sistem Auto-Start-Stop pentru scăderea consumului şi emisiilor. Nu se precizează puterea sau consumul realizat de acest propulsor, în schimb comunicatul de presă spune că acesta va înlocui în viitor motoarele convenţionale mai mari cu patru cilindri.

Referitor la producţia de serie a lui B-MAX, Ford nu dă nici un indiciu oficial legat de Craiova, până acum existând doar declaraţii ale unor oficiali anonimi din cadrul companiei în acest sens. Conform unei surse din interiorul Ford citate de Automotive News Europe, la Craiova va fi construit un model din segmentul B, producţia urmând să înceapă în prima parte a anului 2012.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Ford B-MAX Concept, viitorul MPV mic ce ar putea fi construit in Romania”

  1. Oare scuturile pentru masini Ford – cele care protejeaza baia de ulei si motorul – sunt facute tot in fabrica lor?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *