Ford B-MAX Concept, viitorul MPV mic ce ar putea fi construit in Romania


Ford a adus la Geneva monovolumul de clasă mică B-MAX, model care ar putea fi construit la uzina din Craiova a constructorului american. Deşi este un concept, modelul de serie nu va diferi foarte mult de exemplarul pe care îl vedeţi în fotografii. Va adopta până şi sistemul inedit de deschidere a portierelor, care asigură cel mai bun acces în interior din clasa MPV-urilor mici, după cum susţine Ford.

La fel ca la principalul concurent, Opel Meriva, portierele au deschidere în oglindă, însă există două diferenţe majore: la Ford, cele din spate sunt culisante, iar montantul central lipseşte cu desăvârşire, rolul de siguranţă al acestuia fiind luat de uşile care au primit ranforsări suplimentare. Prin anularea montantului B, Ford B-MAX beneficiază de o lăţime de acces de peste 1,5 metri. Maşina are puţin peste 4 metri lungime, fiind cu 11 cm mai lungă şi cu 11 cm mai înaltă decât Fiesta în 5 uşi, model cu care împarte platforma tehnică. Totodată, este cu 32 cm mai scurtă decât MPV-ul compact C-MAX.

Asta se traduce printr-un spaţiu interior suficient pentru cinci persoane. În plus, bancheta din spate este rabatabilă 60/40, iar atunci când se pliază se obţine un spaţiu de încărcare plat pe care pot fi transportate obiecte lungi de până la 2,35 metri (cu condiţia ca şi scaunul pasagerului din faţă să fie pliat).

Stil inspirat de iosis MAX şi S-MAX

Design-ul lui B-MAX este unul plăcut, care urmează filosofia „Kinetic” şi se inspiră de la modele precum conceptul iosis MAX sau noul S-MAX. Partea frontală este dominată de grila trapezoidală enormă şi de farurile mult întinse pe flancuri. Profilul este fluid şi dinamic (lipsesc mânerele portierelor), iar spatele aminteşte de S-MAX. Conceptul este „încălţat” cu roţi de 18 ţoli, ceea ce pe modelul de serie mă îndoiesc că o să vedem.

Interiorul se aseamănă mult cu cel al modelului Fiesta, dar împrumută elemente şi de la fratele mai mare C-MAX. Faptul că avem de-a face cu un concept se vede şi în atmosfera luxoasă din interior, care va pierde cu siguranţă din „stele” o dată cu intrarea în producţia de serie.

Motor EcoBoost de 1 litru cu trei cilindri în linie

Cât priveşte motorizările, Ford a dezvăluit doar că B-MAX va inaugura noul motor pe benzină EcoBoost de 1 litru, care foloseşte injecţia directă şi supraalimentarea, fiind de asemenea legat la un sistem Auto-Start-Stop pentru scăderea consumului şi emisiilor. Nu se precizează puterea sau consumul realizat de acest propulsor, în schimb comunicatul de presă spune că acesta va înlocui în viitor motoarele convenţionale mai mari cu patru cilindri.

Referitor la producţia de serie a lui B-MAX, Ford nu dă nici un indiciu oficial legat de Craiova, până acum existând doar declaraţii ale unor oficiali anonimi din cadrul companiei în acest sens. Conform unei surse din interiorul Ford citate de Automotive News Europe, la Craiova va fi construit un model din segmentul B, producţia urmând să înceapă în prima parte a anului 2012.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Ford B-MAX Concept, viitorul MPV mic ce ar putea fi construit in Romania”

  1. Oare scuturile pentru masini Ford – cele care protejeaza baia de ulei si motorul – sunt facute tot in fabrica lor?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.