Ford zice ca B-MAX va fi cel mai economic MPV din clasa mica

Ford ne dă cu porţia noutăţi despre B-MAX, atât cât să nu ne plictisim înainte de premiera mondială a maşinii din martie de la Geneva. Aşa aflăm de exemplu că B-MAX va fi echipat cu un motor diesel de 1,6 litri şi 95 CP, al cărui consum mediu de combustibil este de 4 litri/100 km, emisiile de CO2 fiind de 104 g/km.

Aşa cum a anunţat încă de la prezentarea conceptului, Ford va echipa B-MAX şi cu un motor pe benzină EcoBoost de 1,0 litri cu trei cilindri în linie. Motorul va dezvolta nu mai puţin de 120 CP, în condiţiile unui consum mediu de 4,9 litri/100 km şi unor emisii de CO2 de 114 g/km. Consumurile foarte mici se datorează nu numai motoarelor de ultimă generaţie, ci şi sistemelor Auto-Start-Stop sau Smart Regenerative Charging.

Practic, B-MAX va fi cel mai economic şi mai puţin poluant MPV din clasa mică, depăşind rivali precum Opel Meriva, Citroen C3 Picasso sau Renault Grand Modus. Un motiv în plus de mândrie pentru Craiova şi România. Mai jos aveţi un tabel comparativ realizat de Ford care arată cât de economic e B-MAX comparativ cu principalii rivali.

UPDATE: Ford a publicat și o poză cu sistemul de deschidere a portierelor. Cele din față se deschid normal, însă cele din spate sunt culisante și integrează montanții centrali. Atunci când ambele uși sunt deschise pe oricare din părțile mașinii, deschiderea este de 1,5 metri, dublă decât la Opel Meriva (0,7 metri) care are uși cu deschidere în oglindă dar nu a renunțat la montanții centrali.

MODELE PE BENZINĂ (PESTE 100 CP):

MODEL CO2 (G/KM) CONSUM MEDIU (L/100KM)
Ford B-MAX 1.0 EcoBoost S/S (120CP) 114 4.9
Opel Meriva 1.4 ecoFLEX S/S (120CP) 134 5.7
Citroen C3 Picasso 1.6 VTi 120 (120CP) 149 6.4
Renault Grand Modus 1.2 TCe 100 (103CP) 139 6.0

MODELE DIESEL (PESTE 85 CP):

MODEL CO2 (G/KM) CONSUM MEDIU (L/100KM)
Ford B-MAX 1.6 TDCi
(95CP)
104 4.0
Opel Meriva 1.3 CDTi ecoFLEX S/S (95CP) 109 4.1
Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 90 (92CP) 119 4.6
Renault Grand Modus 1.5 dCi 90 eco2 (88CP) 107 4.1

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *