Ford zice ca B-MAX va fi cel mai economic MPV din clasa mica

Ford ne dă cu porţia noutăţi despre B-MAX, atât cât să nu ne plictisim înainte de premiera mondială a maşinii din martie de la Geneva. Aşa aflăm de exemplu că B-MAX va fi echipat cu un motor diesel de 1,6 litri şi 95 CP, al cărui consum mediu de combustibil este de 4 litri/100 km, emisiile de CO2 fiind de 104 g/km.

Aşa cum a anunţat încă de la prezentarea conceptului, Ford va echipa B-MAX şi cu un motor pe benzină EcoBoost de 1,0 litri cu trei cilindri în linie. Motorul va dezvolta nu mai puţin de 120 CP, în condiţiile unui consum mediu de 4,9 litri/100 km şi unor emisii de CO2 de 114 g/km. Consumurile foarte mici se datorează nu numai motoarelor de ultimă generaţie, ci şi sistemelor Auto-Start-Stop sau Smart Regenerative Charging.

Practic, B-MAX va fi cel mai economic şi mai puţin poluant MPV din clasa mică, depăşind rivali precum Opel Meriva, Citroen C3 Picasso sau Renault Grand Modus. Un motiv în plus de mândrie pentru Craiova şi România. Mai jos aveţi un tabel comparativ realizat de Ford care arată cât de economic e B-MAX comparativ cu principalii rivali.

UPDATE: Ford a publicat și o poză cu sistemul de deschidere a portierelor. Cele din față se deschid normal, însă cele din spate sunt culisante și integrează montanții centrali. Atunci când ambele uși sunt deschise pe oricare din părțile mașinii, deschiderea este de 1,5 metri, dublă decât la Opel Meriva (0,7 metri) care are uși cu deschidere în oglindă dar nu a renunțat la montanții centrali.

MODELE PE BENZINĂ (PESTE 100 CP):

MODEL CO2 (G/KM) CONSUM MEDIU (L/100KM)
Ford B-MAX 1.0 EcoBoost S/S (120CP) 114 4.9
Opel Meriva 1.4 ecoFLEX S/S (120CP) 134 5.7
Citroen C3 Picasso 1.6 VTi 120 (120CP) 149 6.4
Renault Grand Modus 1.2 TCe 100 (103CP) 139 6.0

MODELE DIESEL (PESTE 85 CP):

MODEL CO2 (G/KM) CONSUM MEDIU (L/100KM)
Ford B-MAX 1.6 TDCi
(95CP)
104 4.0
Opel Meriva 1.3 CDTi ecoFLEX S/S (95CP) 109 4.1
Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 90 (92CP) 119 4.6
Renault Grand Modus 1.5 dCi 90 eco2 (88CP) 107 4.1

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.