Ford EcoSport: fotografii si informatii oficiale despre SUV-ul ce ar putea fi produs la Craiova

Ford-EcoSport-2
Ford va aduce la Salonul Auto de la Geneva un model foarte important pentru divizia sa europeană și, cu puțin noroc, pentru industria auto românească. SUV-ul de clasă mică Ford EcoSport, aflat deja în vânzare pe piețele din America de Sud și India, va fi prezentat și în versiunea adaptată piețelor europene.

Va fi un salon cu multe premiere din acest segment, de la Renault Captur și Peugeot 2008 la Ford EcoSport și Suzuki S-Cross (concept care prefigurează viitorul SX4). Față de modelul vândut în America Latină și Asia, Ford EcoSport pentru Europa arată exact la fel, noutățile fiind legate de motorizări, dotări și setarea suspensiilor și a direcției conform preferințelor europenilor.

Motorizări între 90 și 125 CP

La fel ca Fiesta și B-MAX, modele construite pe aceeași platformă, EcoSport va fi oferit cu motorizarea de 1,0 litri EcoBoost care dezvoltă 125 CP (cea de bază de 100 CP nu va fi disponibilă pentru micul SUV). În ofertă va exista și un diesel de 1,5 litri și 90 CP, dar și un benzinar clasic de 1,5 litri și 110 CP. Conform Ford, EcoSport combină agilitatea și consumul redus de combustibil al unui automobil de clasă mică cu flexibilitatea, spațiul, poziția de condus înaltă și atractivitatea unui SUV. Apropo de ceea ce înseamnă un SUV, Ford nu a oferit nici un detaliu despre o eventuală versiune 4×4 a lui EcoSport.

Un pic mai mic decât Dacia Duster

Ford EcoSport are 4,24 metri lungime și 1,69 metri înălțime, fiind practic cu 7,5 centimetri mai scurt decât Dacia Duster, care are 4,315 metri, dar mai înalt cu 6,5 cm (Duster are 1,625 metri înălțime). Volumul portbagajului lui EcoSport este însă mult mai mic decât la Duster: la EcoSport măsoară 322 litri (705 litri cu bancheta spate rabatată), în timp ce la Duster este de 475 litri (1.636 litri cu bancheta spate rabatată).

Va fi echipat cu sistemele de conectivitate Ford SYNC

Ford EcoSport va fi printre primele modele ale mărcii de pe piața europeană echipate cu sistemele Ford SYNC (conectivitate bazată pe comenzi vocale) și SYNC Emergency Assistance (care sună serviciile de urgență în caz de accident), iar pentru a sublinia importanța acestor tehnologii, EcoSport este expus începând de astăzi la salonul de tehnologie Mobile World Congress din Barcelona.

De asemenea, EcoSport va fi disponibil și cu Ford SYNC AppLink, care permite șoferului să controleze aplicațiile de pe smartphone prin comenzi vocale. Ford nu a precizat data exactă a lansării lui EcoSport în Europa, comunicatul oficial spunând doar că modelul va ajunge pe piață mai târziu în acest an.

Ford nu a anunțat încă unde va fi produs, Craiova e în cărți

În prezent, Ford EcoSport este produs în Brazilia pentru piețele din America Latină și în India pentru piața locală și alte țări din zonă. Pentru constructorul american nu ar fi rentabil să importe mașina în Europa din aceste țări îndepărtate, așa că varianta producției lui EcoSport în Europa este foarte probabilă.

Uzina rămâne deocamdată o necunoscută, însă fabrica de la Craiova se află printre favorite. Deja produce un model pe aceeași platformă (B-MAX), iar mâna de lucru ieftină o avantajează față de uzinele din Spania și Germania care produc modelele Fiesta. În plus, Ford a confirmat recent că va construi un al doilea model în România în viitor. Să sperăm că e vorba de EcoSport, ar însemna foarte mult pentru industria auto de la noi și pentru economie în general. Așteptăm vești bune de la Geneva!

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.