Ford EcoSport: fotografii si informatii oficiale despre SUV-ul ce ar putea fi produs la Craiova

Ford-EcoSport-2
Ford va aduce la Salonul Auto de la Geneva un model foarte important pentru divizia sa europeană și, cu puțin noroc, pentru industria auto românească. SUV-ul de clasă mică Ford EcoSport, aflat deja în vânzare pe piețele din America de Sud și India, va fi prezentat și în versiunea adaptată piețelor europene.

Va fi un salon cu multe premiere din acest segment, de la Renault Captur și Peugeot 2008 la Ford EcoSport și Suzuki S-Cross (concept care prefigurează viitorul SX4). Față de modelul vândut în America Latină și Asia, Ford EcoSport pentru Europa arată exact la fel, noutățile fiind legate de motorizări, dotări și setarea suspensiilor și a direcției conform preferințelor europenilor.

Motorizări între 90 și 125 CP

La fel ca Fiesta și B-MAX, modele construite pe aceeași platformă, EcoSport va fi oferit cu motorizarea de 1,0 litri EcoBoost care dezvoltă 125 CP (cea de bază de 100 CP nu va fi disponibilă pentru micul SUV). În ofertă va exista și un diesel de 1,5 litri și 90 CP, dar și un benzinar clasic de 1,5 litri și 110 CP. Conform Ford, EcoSport combină agilitatea și consumul redus de combustibil al unui automobil de clasă mică cu flexibilitatea, spațiul, poziția de condus înaltă și atractivitatea unui SUV. Apropo de ceea ce înseamnă un SUV, Ford nu a oferit nici un detaliu despre o eventuală versiune 4×4 a lui EcoSport.

Un pic mai mic decât Dacia Duster

Ford EcoSport are 4,24 metri lungime și 1,69 metri înălțime, fiind practic cu 7,5 centimetri mai scurt decât Dacia Duster, care are 4,315 metri, dar mai înalt cu 6,5 cm (Duster are 1,625 metri înălțime). Volumul portbagajului lui EcoSport este însă mult mai mic decât la Duster: la EcoSport măsoară 322 litri (705 litri cu bancheta spate rabatată), în timp ce la Duster este de 475 litri (1.636 litri cu bancheta spate rabatată).

Va fi echipat cu sistemele de conectivitate Ford SYNC

Ford EcoSport va fi printre primele modele ale mărcii de pe piața europeană echipate cu sistemele Ford SYNC (conectivitate bazată pe comenzi vocale) și SYNC Emergency Assistance (care sună serviciile de urgență în caz de accident), iar pentru a sublinia importanța acestor tehnologii, EcoSport este expus începând de astăzi la salonul de tehnologie Mobile World Congress din Barcelona.

De asemenea, EcoSport va fi disponibil și cu Ford SYNC AppLink, care permite șoferului să controleze aplicațiile de pe smartphone prin comenzi vocale. Ford nu a precizat data exactă a lansării lui EcoSport în Europa, comunicatul oficial spunând doar că modelul va ajunge pe piață mai târziu în acest an.

Ford nu a anunțat încă unde va fi produs, Craiova e în cărți

În prezent, Ford EcoSport este produs în Brazilia pentru piețele din America Latină și în India pentru piața locală și alte țări din zonă. Pentru constructorul american nu ar fi rentabil să importe mașina în Europa din aceste țări îndepărtate, așa că varianta producției lui EcoSport în Europa este foarte probabilă.

Uzina rămâne deocamdată o necunoscută, însă fabrica de la Craiova se află printre favorite. Deja produce un model pe aceeași platformă (B-MAX), iar mâna de lucru ieftină o avantajează față de uzinele din Spania și Germania care produc modelele Fiesta. În plus, Ford a confirmat recent că va construi un al doilea model în România în viitor. Să sperăm că e vorba de EcoSport, ar însemna foarte mult pentru industria auto de la noi și pentru economie în general. Așteptăm vești bune de la Geneva!

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *