Ford Fiesta ST Concept: 180 CP, in productie din 2012

Tot de la Ford și tot de la divizia de înaltă performanță ST vine un alt model prezentat la Frankfurt, Fiesta ST Concept. Nu vă lăsați păcăliți însă de cuvântul concept, întrucât hot-hatch-ul Fiesta va intra în producție anul viitor chiar în această formă. Fiesta ST se va lua de guler cu Renault Clio RS sau VW Polo GTI.

La fel ca în cazul lui Focus ST, și Fiesta ST va fi un automobil global, urmând a fi vândut atât în Europa, cât și în SUA și Asia. Fiesta ST Concept are sub capotă un motor de 1,6 litri ce dezvoltă 180 CP şi 240 Nm și este cuplat la o transmisie manuală cu șase trepte. Motorul beneficiază de tehnologia EcoBoost și împinge Fiesta de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 7 secunde, viteza maximă fiind de 220 km/h. Despre consumul de combustibil, Ford spune doar că va fi „atractiv”, în timp ce emisiile de CO2 se vor situa sub 140 g/km.

Estetic, Fiesta ST împrumută elemente de la modelul de raliuri Fiesta RS WRC dar și de la Focus ST. Kit-ul de caroserie ST, grila mare trapezoidală (dizgrațioasă dacă mă întrebați pe mine), difuzorul de aer din spate, evacuarea dublă sau jantele de 17 țoli arată că acest Fiesta e pus pe treabă. Impresie întărită și la interior de scaunele Recaro. Având în vedere şi faptul că setările șasiului se inspiră de la modelele de curse Fiesta, nu putem spune decât că Fiesta ST va fi un concurent de seamă în segmentul hot-hatch-urilor de clasă mică.

 

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Ford Fiesta ST Concept: 180 CP, in productie din 2012”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *