Ford Fiesta ST Concept: 180 CP, in productie din 2012

Tot de la Ford și tot de la divizia de înaltă performanță ST vine un alt model prezentat la Frankfurt, Fiesta ST Concept. Nu vă lăsați păcăliți însă de cuvântul concept, întrucât hot-hatch-ul Fiesta va intra în producție anul viitor chiar în această formă. Fiesta ST se va lua de guler cu Renault Clio RS sau VW Polo GTI.

La fel ca în cazul lui Focus ST, și Fiesta ST va fi un automobil global, urmând a fi vândut atât în Europa, cât și în SUA și Asia. Fiesta ST Concept are sub capotă un motor de 1,6 litri ce dezvoltă 180 CP şi 240 Nm și este cuplat la o transmisie manuală cu șase trepte. Motorul beneficiază de tehnologia EcoBoost și împinge Fiesta de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 7 secunde, viteza maximă fiind de 220 km/h. Despre consumul de combustibil, Ford spune doar că va fi „atractiv”, în timp ce emisiile de CO2 se vor situa sub 140 g/km.

Estetic, Fiesta ST împrumută elemente de la modelul de raliuri Fiesta RS WRC dar și de la Focus ST. Kit-ul de caroserie ST, grila mare trapezoidală (dizgrațioasă dacă mă întrebați pe mine), difuzorul de aer din spate, evacuarea dublă sau jantele de 17 țoli arată că acest Fiesta e pus pe treabă. Impresie întărită și la interior de scaunele Recaro. Având în vedere şi faptul că setările șasiului se inspiră de la modelele de curse Fiesta, nu putem spune decât că Fiesta ST va fi un concurent de seamă în segmentul hot-hatch-urilor de clasă mică.

 

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Ford Fiesta ST Concept: 180 CP, in productie din 2012”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.