Ford Focus RS500, fratele “malefic” al lui RS

Dacă cei de la Ford erau considerați nebuni atunci când lansau noul Focus RS de 305 cai-putere (toţi îngrămădiţi pe puntea față!!) acum se poate spune că sunt nebuni de legat. Astăzi au dezvăluit detalii despre ediția limitată RS500, cel mai hardcore model cu tracțiune față de pe piață: dezvoltă 350 cai-putere și un cuplu de 460 Nm, disponibil încă de la 2500 rpm.

Cine spunea că la volanul noului Focus RS nu simţi torque-steer-ul înseamnă că nu a mers niciodată cu această maşină. E clar că suspensia Revo Knuckle nu a reușit să elimine complet acest fenomen. Nici nu vreau să mă gândesc cum va fi să conduci tare acest RS500. Dacă RS e o maşină care abia aşteaptă un moment de relaxare din partea ta ca să te plesnească peste faţă, pentru RS500 cred că va trebui să faci o meditaţie înainte de a te urca la volan. Şi să zici şi „Tatăl nostru”. Just in case. Acest hot-hatch dement va fi produs în doar 500 de unități și va semnala sfârșitul carierei actualei generații Focus, care va fi înlocuită în cursul acestui an.

Plusul de putere față de RS a fost obţinut prin modificarea sistemului de admisie şi a celui de evacuare, iar cei 45 CP rezultaţi se văd în sprintul de la 0 la 100 km/h, care a scăzut de la 5,9 la 5,6 secunde. Viteza maximă de 263 km/h a rămas însă neschimbată. Cât despre exterior, acesta nu a suferit modificări semnificative. Cu o singură mare excepţie: folia într-o nuanţă negru-mat care a fost aplicată peste vopsea pentru a da efectul pe care îl vedeţi în fotografii. Astfel „îmbrăcat”, Focus RS500 arată malefic. Adică exact aşa cum e.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Ford Focus RS500, fratele “malefic” al lui RS”

  1. Din cate stiu lansarea acestei editii limitate s-a facut exclusiv pe net. Au pus la dispozitie wallpapere si altele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *