Ford Focus RS500, fratele “malefic” al lui RS

Dacă cei de la Ford erau considerați nebuni atunci când lansau noul Focus RS de 305 cai-putere (toţi îngrămădiţi pe puntea față!!) acum se poate spune că sunt nebuni de legat. Astăzi au dezvăluit detalii despre ediția limitată RS500, cel mai hardcore model cu tracțiune față de pe piață: dezvoltă 350 cai-putere și un cuplu de 460 Nm, disponibil încă de la 2500 rpm.

Cine spunea că la volanul noului Focus RS nu simţi torque-steer-ul înseamnă că nu a mers niciodată cu această maşină. E clar că suspensia Revo Knuckle nu a reușit să elimine complet acest fenomen. Nici nu vreau să mă gândesc cum va fi să conduci tare acest RS500. Dacă RS e o maşină care abia aşteaptă un moment de relaxare din partea ta ca să te plesnească peste faţă, pentru RS500 cred că va trebui să faci o meditaţie înainte de a te urca la volan. Şi să zici şi „Tatăl nostru”. Just in case. Acest hot-hatch dement va fi produs în doar 500 de unități și va semnala sfârșitul carierei actualei generații Focus, care va fi înlocuită în cursul acestui an.

Plusul de putere față de RS a fost obţinut prin modificarea sistemului de admisie şi a celui de evacuare, iar cei 45 CP rezultaţi se văd în sprintul de la 0 la 100 km/h, care a scăzut de la 5,9 la 5,6 secunde. Viteza maximă de 263 km/h a rămas însă neschimbată. Cât despre exterior, acesta nu a suferit modificări semnificative. Cu o singură mare excepţie: folia într-o nuanţă negru-mat care a fost aplicată peste vopsea pentru a da efectul pe care îl vedeţi în fotografii. Astfel „îmbrăcat”, Focus RS500 arată malefic. Adică exact aşa cum e.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Ford Focus RS500, fratele “malefic” al lui RS”

  1. Din cate stiu lansarea acestei editii limitate s-a facut exclusiv pe net. Au pus la dispozitie wallpapere si altele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.