Ford Focus ST, acum si in versiune break


Ford a adus la Frankfurt hot-hatch-ul Focus ST în versiunea de serie, însă nu asta e surpriza pregătită de americani fanilor. Pe lângă versiunea cu cinci uşi pe care o aştepta toată lumea, Ford va produce modelul de performanță ST și într-o versiune combi, denumită Wagon, numai pentru europeni, cei mai mari amatori de break-uri.

Noul Focus ST renunță la gurmandul motor de 2,5 litri cu cinci cilindri în linie și adoptă un propulsor cu patru cilindri de 2,0 litri și 250 CP (cu 25 CP mai mult) care folosește tehnologia EcoBoost (injecție directă, supraalimentare și distribuție variabilă). Și mai impresionant este cuplul maxim realizat de acest motor: 360 Nm. Propulsorul este cuplat la o transmisie manuală cu șase trepte care trimite puterea către roțile față. Nu știm deocamdată în câte secunde atinge noul ST 100 km/h, însă e clar că își surclasează predecesorul, care accelera de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde. În plus, cilindreea mai mică face din noul ST un model mai economic decât până acum.

Focus ST riscă însă ceva pierderi la capitolul feeling prin renunțarea la motorul de 2,5 litri, al cărui sunet specific nu poate fi egalat de un „patru în linie”. Cei de la Ford susțin însă că au depus eforturi deosebite ca acustica noului motor să-i facă pe clienți să uite de cel anterior. Noul Focus ST va fi vândut în 40 de țări din 2012, însă versiunea break va ajunge doar în unele țări europene.

Noul Focus nu-mi place în mod deosebit ca design, iar artificiile versiunii ST nu reușesc să mascheze unghiurile nefavorabile ale mașinii. Dimpotrivă, partea frontală a lui ST mi se pare mai urâtă decât la modelele „normale”. Însă dacă ar trebui să aleg între Focus ST hatch și Focus ST Wagon, aș alege break-ul fără să stau pe gânduri. În condiții normale însă, aș alege Renault Megane RS…

 

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *