Ford Focus ST, acum si in versiune break


Ford a adus la Frankfurt hot-hatch-ul Focus ST în versiunea de serie, însă nu asta e surpriza pregătită de americani fanilor. Pe lângă versiunea cu cinci uşi pe care o aştepta toată lumea, Ford va produce modelul de performanță ST și într-o versiune combi, denumită Wagon, numai pentru europeni, cei mai mari amatori de break-uri.

Noul Focus ST renunță la gurmandul motor de 2,5 litri cu cinci cilindri în linie și adoptă un propulsor cu patru cilindri de 2,0 litri și 250 CP (cu 25 CP mai mult) care folosește tehnologia EcoBoost (injecție directă, supraalimentare și distribuție variabilă). Și mai impresionant este cuplul maxim realizat de acest motor: 360 Nm. Propulsorul este cuplat la o transmisie manuală cu șase trepte care trimite puterea către roțile față. Nu știm deocamdată în câte secunde atinge noul ST 100 km/h, însă e clar că își surclasează predecesorul, care accelera de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde. În plus, cilindreea mai mică face din noul ST un model mai economic decât până acum.

Focus ST riscă însă ceva pierderi la capitolul feeling prin renunțarea la motorul de 2,5 litri, al cărui sunet specific nu poate fi egalat de un „patru în linie”. Cei de la Ford susțin însă că au depus eforturi deosebite ca acustica noului motor să-i facă pe clienți să uite de cel anterior. Noul Focus ST va fi vândut în 40 de țări din 2012, însă versiunea break va ajunge doar în unele țări europene.

Noul Focus nu-mi place în mod deosebit ca design, iar artificiile versiunii ST nu reușesc să mascheze unghiurile nefavorabile ale mașinii. Dimpotrivă, partea frontală a lui ST mi se pare mai urâtă decât la modelele „normale”. Însă dacă ar trebui să aleg între Focus ST hatch și Focus ST Wagon, aș alege break-ul fără să stau pe gânduri. În condiții normale însă, aș alege Renault Megane RS…

 

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.