Ford Kuga TDCi 2.0 136 CP AWD. Adica masina mea

A fost odată ca niciodată… aşa încep povestirile… acum 2 ani şi ceva când am văzut pentru prima oară prototipul Iosis X. Atunci am simţit ceva, imposibil de descris, ceva între fluturi în stomac şi o dulce durere de cap şi am decis pe loc că o să cumpărăm această maşină (eu şi ai mei – soţie şi fiu).

Pe vremea aceea aveam un Ford Fusion Collection, full-option, cu motor de 1400 cmc Tdci. Menţionez că de vreo 15 ani sunt „ford-ist” convins, cu mici scăpări la Audi şi VW, dar tot Ford văd în faţa ochilor. Zis şi făcut, am dat năvală la dealerul Ford din Trento (trăiesc în Italia) şi am pus la punct strategia pentru Kuga, primul din Trento 🙂

Iată „radiografia” dotărilor modelului comandat de mine:

– Titanium pack
– verde chill
– jante 18″
– mp3 sony cu 8 difuzoare
– sistem climatizare automată
– oglinda heliomată
– senzori ploaie
– senzori lumină
– faruri automate
– parbriz cu degivrare
– bare plafon
– geamuri negre spate
– tapiţerie parţial piele
– ABS, EBD, ESP
– direcţie adjustabilă electronic
– cruise control
– plafon din sticlă
– asigurare Ford 5 ani

Pentru alte „figuri”, dacă o să am nevoie, o să apelez la aftermarket. Maşina am comandat-o în iunie, a fost fabricată în iulie şi am înmatriculat-o în august. Am aşteptat 60 de zile, dar a meritat. Când au sunat pentru livrare, eram undeva la graniţa cu Franţa şi aş fi vrut să zbor până acasă! Am luat-o seara, după orele de muncă. Eram în al nouălea cer…

În prima săptămână unde mă opream, se găseau mereu curioşi… cât costă, ce dotări are, cum ai luat-o, iar pentru mine era un motiv de mândrie. În luna august 2008 am făcut primul drum acasă cu al meu Ford Kuga, era ceva diferit în comparaţie cu alte dăţi: cruise-control setat pe 120, viteză de croaziera acceptabilă zic eu (defect profesional). Am scos un consum de 6,4 până în Oradea, de acolo am crescut la 6,8, dar pentru străzile noastre a fost OK. Gropile le suportă bine, la fel şi traficul (la Cluj era infernal, îmi părea rău după Milano), dar cu răbdare am ajuns acasă.

Am uitat, la vama din Borş funcţionarul vamal a confundat Kuga cu Toyota, dar când a văzut că mă uit urât şi-a cerut scuze, hehe… era la primul impact!

Până acum am făcut cu ea aproape 60.000 km, prin Europa, dar şi în România, pe toate tipurile de drumuri: asfalt, macadam etc. Nu am avut nici o problemă cu ea, referitor la motor, tren de rulare, cutie, caroserie şi sper să nici nu am în curând. Singura chestie haioasă este că în prima zi mi-a rămas blocat pistolul pompei de motorină în gura rezervorului. Mai mult, de aproape 9 luni, Kuga este supusă la toate chinurile şi de cel mic, începător, şi văd că rezistă cu brio. Cam atât până acum.

Foto: Blogul lui VT880

Mai multe informaţii şi un jurnal la zi al maşinii găsiţi aici.

Un comentariu la “Ford Kuga TDCi 2.0 136 CP AWD. Adica masina mea”

  1. foarte interesanta masina, atat ca design cat si ca dotari. E destul de frumoasa. Sincer nu am mai vazut suv-uri de la FORD.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *