Ford Vertrek Concept, dovada ca SUV-ul Kuga are un viitor frumos

Ford a adus la Detroit un concept denumit Vertrek, care ne arată practic în ce direcţie se îndreaptă designul „Kinetic” al mărcii în general şi al viitorului SUV Kuga în particular.

În 2013 Kuga va trece la a doua generaţie, noul model urmând să se inspire puternic de la acest concept. Nu doar viitorul Kuga va prelua elemente de design de la Vertrek, ci şi viitorul Escape, SUV-ul compact vândut în SUA. Practic, Ford va avea un SUV compact global, conform strategiei One Ford, deja aplicată în cazul noului Focus.

Designul respectă în continuare filosofia „Kinetic”, însă pare mai unitar şi mai puţin excesiv în detalii. Arată foarte bine şi cred că dincolo de artificiile de show-car, precum roţile uriaşe de 21 ţoli, pragurile din fibră de carbon sau scaunele futuriste, avem în faţă chiar modelul de serie.

Viitorul SUV global Ford va folosi platforma noului Focus, la fel ca modelele C-Max şi Grand C-Max, astfel că în Europa cele mai vândute motorizări vor fi cele diesel, care reprezintă actualmente 96% din vânzările Ford Kuga. Pe lângă diesel-uri vor fi oferite şi motorizări pe benzină EcoBoost, cu injecţie directă şi supraalimentate. Transmisiile vor fi toate cu şase trepte.

Conform celor de la Ford, viitorul SUV va dispune de tehnologii menite să scadă consumul, cum ar fi sistemul start-stop sau cel de recuperare a energiei rezultate la frânare.

Premiera modelului de serie va avea loc în 2012, iar vânzările vor demara în 2013. Mai rămâne problema numelui. Fiind un automobil global, ar trebui să poarte acelaşi nume peste tot. Aşa că viitorul Kuga s-ar putea numi chiar Vertrek. Eu aş merge însă pe Escape, mi se pare cel mai inspirat.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *