Ford Vertrek Concept, dovada ca SUV-ul Kuga are un viitor frumos

Ford a adus la Detroit un concept denumit Vertrek, care ne arată practic în ce direcţie se îndreaptă designul „Kinetic” al mărcii în general şi al viitorului SUV Kuga în particular.

În 2013 Kuga va trece la a doua generaţie, noul model urmând să se inspire puternic de la acest concept. Nu doar viitorul Kuga va prelua elemente de design de la Vertrek, ci şi viitorul Escape, SUV-ul compact vândut în SUA. Practic, Ford va avea un SUV compact global, conform strategiei One Ford, deja aplicată în cazul noului Focus.

Designul respectă în continuare filosofia „Kinetic”, însă pare mai unitar şi mai puţin excesiv în detalii. Arată foarte bine şi cred că dincolo de artificiile de show-car, precum roţile uriaşe de 21 ţoli, pragurile din fibră de carbon sau scaunele futuriste, avem în faţă chiar modelul de serie.

Viitorul SUV global Ford va folosi platforma noului Focus, la fel ca modelele C-Max şi Grand C-Max, astfel că în Europa cele mai vândute motorizări vor fi cele diesel, care reprezintă actualmente 96% din vânzările Ford Kuga. Pe lângă diesel-uri vor fi oferite şi motorizări pe benzină EcoBoost, cu injecţie directă şi supraalimentate. Transmisiile vor fi toate cu şase trepte.

Conform celor de la Ford, viitorul SUV va dispune de tehnologii menite să scadă consumul, cum ar fi sistemul start-stop sau cel de recuperare a energiei rezultate la frânare.

Premiera modelului de serie va avea loc în 2012, iar vânzările vor demara în 2013. Mai rămâne problema numelui. Fiind un automobil global, ar trebui să poarte acelaşi nume peste tot. Aşa că viitorul Kuga s-ar putea numi chiar Vertrek. Eu aş merge însă pe Escape, mi se pare cel mai inspirat.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.