Sezonul 2011 de Formula 1 a început la Melbourne cu destule noutăţi importante: un nou furnizor de pneuri (Pirelli), reintroducerea sistemului KERS şi introducerea unuia nou denumit Drag Reduction System (DRS). Ultimele două au ca scop înmulţirea depăşirilor, însă judecând după ce am văzut în Australia nu mi se pare că această intenţie s-a materializat.
Aşa cum arătase încă din calificări, Red Bull (a se citi aici în primul rând Sebastian Vettel) a dominat clar ostilităţile, echipa austriacă fiind de neatins. Plecat din pole-position, campionul mondial en-titre a dominat cursa de la început până la final, chiar dacă a fost urmărit cu o asiduitate remarcabilă de Lewis Hamilton, care din turul 33 a rulat cu podeaua maşinii desprinsă.
Englezul de la McLaren a terminat cursa pe doi, însă surpriza cea mai mare a fost ocupantul locului al treilea, rusul Vitaly Petrov de la Renault. Acesta a dovedit că nu doar criteriile politice au stat la baza propulsării sale în Formula 1, ci şi talentul. Plecat de pe şase, Petrov a urcat pe poziţia a patra după primul viraj, profitând de trasele greşite abordate de Button şi Alonso. Rusul a mai câştigat un loc după prima rundă de opriri la boxe şi nu l-a mai cedat până la final, obţinând prima lui clasare pe podium din carieră.
Nu pot însă să nu mă gândesc la ce ar fi făcut Kubica la Melbourne, dacă Petrov a terminat cursa pe trei… Cu polonezul la start, Renault ar fi fost echipa ideală a Europei de Est. Sper să-şi revină cât mai curând după accidentul oribil de la raliuri şi să-l vedem chiar anul ăsta în monopostul de Formula 1 Renault.
Pe patru a terminat Alonso, care spre deosebire de primii trei clasaţi a adoptat o strategie cu trei opriri la boxe. Cu atât mai meritorie e clasarea lui cu cât nici Ferrari-ul nu a rupt gura târgului, iar startul a fost unul foarte slab, spaniolul căzând de pe cinci pe nouă înainte de primul viraj. Cursa de recuperare a lui Alonso a făcut ca acesta să termine cursa pe patru, în timp ce Massa a încheiat cursa pe şapte, beneficiind de descalificarea celor două monoposturi Sauber-Ferrari (pentru eleron posterior neregulamentar).
Mercedes GP a avut o cursă de coşmar, ambii piloţi abandonând. Schumi în turul 19 după ce chiar din primul tur avusese o pană de cauciuc pe spate, iar Rosberg în turul 22, după ce a fost acroşat de Barrichello.
În rest, spectacolul nu mi s-a părut îmbunătăţit faţă de ceea ce am văzut anul trecut, dovadă că schimbările de regulament n-au adus mai multe depăşiri. Poate că e de vină doar prima cursă, să vedem ce va fi în următoarea (Malaysia, 10 aprilie).
Salut, nu stiu cu cine sa vorbesc asa ca postez si eu o intrebare pe forumul tau.
Intrebarea mea este, de unde pot sa imi iau bilete pentru o cursa, si niste informatii. Vreau sa ma duc la monza iar biletele de pe site ul lor oficial nu inteleg nimica.
Daca sti ceva te rog sa imi zici si mie.