Fotografii oficiale cu Dacia Duster No Limit, prototipul de 850 CP pentru cursa de la Pikes Peak


Renault a arătat fotografiile oficiale ale Daciei Duster pregătite special pentru Pikes Peak International Hill Climb, cel mai spectaculos concurs de acest gen din lume. Francezii au ambiții destul de mari, dorind chiar victoria, în condițiile în care sunt la prima participare. Mașina cu care vor încerca asta este o Dacia Duster, mă rog, o carcasă de Duster mai exact, căci sub ea se află lucruri care n-au nici o legătură cu modelul de serie.

Prototipul se numește Dacia Duster „No Limit”, aluzie la clasa de vehicule în care este încadrată, denumită „Unlimited”, adică clasa în care nu se impun limite de putere maximă sau cuplu maxim al motoarelor. Este clasa din care se aleg învingătorii la general. Mașina are 850 CP și va fi pilotată de Jean-Philippe Dayraut, triplul campion al Trofeului Andros, și el la prima experiență în Pikes Peak. Păcat că nu vom vedea steagul României pe mașină, un pilot român pe acest Duster la Pikes Peak ar fi fost o imagine de vis. În schimb, schema de culori a maşinii trimite la steagul Franţei.

Dacia Duster „No Limit” a fost construită de Tork Engineering (companie responsabilă de design, producție, asamblare și dezvoltare) și de Sodemo (motor), în asociere cu Renault Sport Technologies, care a furnizat anumite componente. Clasa „Unlimited” nu impune o greutate minimă a mașinii și nu există restricții nici cu privire la transmisie sau aerodinamică. Apropo de aerodinamică, sigur ați remarcat uriașa aripă deportantă posterioară. Forma și dimensiunile acesteia au fost modelate de testele din tunelul de vânt.

Sub caroseria realizată din fibră de sticlă găsim un motor V6 de 3,8 litri și 850 CP, bazat pe cel al lui Nissan GT-R și amplasat central. Acesta e cuplat la o transmisie secvențială cu șase trepte dezvoltată de Sadev. Jean-Philippe Dayraut este cel care a convins Renault să accepte această provocare, francezul având în palmares şase titluri naţionale în curse de monoposturi şi touring cars, pe lângă cele trei titluri din Trophee Andros.

Traseul Pikes Peak are o lungime de 20 km şi începe de la o altitudine de 2,860 metri, sosirea fiind situată la 4,300 metri. Este un traseu foarte dificil, asfaltul alternând cu pământul, iar motoarele pierzând circa 30% din putere către vârful muntelui din cauza aerului rarefiat. Baftă Dacia!


PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB
Locatie: Colorado, SUA, 26 iunie 2011
Cursa de 20 km
altitudinea la plecare: 2 860 m
altitudinea la sosire: 4 300 m
50% asfalt, 50% macadam
Recordul pana acum in categoria Unlimited: 10 min, 01s, 42 m
Recordul a fost obtinut de japonezul Tajima Nobuhiro (Suzuki) în 2007

CARACTERISTICILE TEHNICE ALE DACIA DUSTER „NO LIMIT”

ŞASIU
De tip tubular din oţel 25CD4S
Suspensii cu dublu triunghi
Amortizor OHLINS TT 40 MK2

MOTOR
Baza motor: NISSAN VR 38 DETT / Nissan GTR
6 cilindri în V 3.8 litri bi-turbo 4 supape / cilindru
Alezaj x Cursă = 95.5 x 88.4 mm
Putere maxima: 850 CP la 7000 rot./min
Cuplu maxim: 900 Nm la 5000 rot./min

TRANSMISIE
Cutia de viteze secventială SADEV cu 6 viteze
Puntea fata SADEV

SISTEM DE FRANARE
Frana fata (diametru în mm – tip) 355 – otel galvanizat
Frana spate (diametru în mm – tip) 330 – otel galvanizat

ROTI
9’’x18’’ aliaj de aluminiu forjat
Pneuri Pirelli 24/65 -18

DIMENSIUNI / MASA
Lungime: 4 450 mm
Latime: 1 900 mm
Ecartament fata/ spate: 1 690 mm
Ampatament: 2 500 mm
Masa: 950 kg
Rezervor de carburant : 80 l

PARTENERI & SPONSORI
Dacia
Eurodatacar
Motul
Pirelli
Renault Sport Technologies
Tork Engineering
BRM
Sodemo (care în acest an aniversează 35 de ani de existenţă şi colaborare cu Renault Sport Technologies)
Sadev
SN Diffusion
Ohlins

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Fotografii oficiale cu Dacia Duster No Limit, prototipul de 850 CP pentru cursa de la Pikes Peak”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.