Fotografii oficiale cu Pagani Huayra, noul Zonda


Exotica marcă italiană va lansa în curând al doilea său model din istorie, după cunoscutul Zonda (cu multele sale versiuni). Denumit Huayra (după zeul vântului venerat de populaţiile din Anzi), noul supercar va fi prezentat oficial la Salonul Auto de la Geneva, acolo unde şi noul Lamborghini Murcielago îşi va face apariţia.

Pagani Huayra nu este atât de nou în privinţa motorizării, fiind folosit acelaşi V12 biturbo de origine AMG ca şi până acum. La o cilindree de 6 litri, propulsorul scoate 700 CP şi nu mai puţin de 1000 Nm! Transmisia secvenţială cu şapte trepte de origine XTRAC este montată transversal în spatele motorului, iar combinaţia dintre cele două componente face ca Huayra să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3,3 secunde şi să atingă o viteză maximă de 370 km/h.

Nici la nivelul designului schimbările nu sunt radicale, Huayra fiind o evoluţie a lui Zonda. Forma maşinii a fost dictată de eficienţa aerodinamică, la fel ca în cazul modelului precedent. Chiar dacă este un supercar focusat pe performanţă, interiorul nu e spartan. Dimpotrivă, cockpit-ul e o orgie de piele fină, aluminiu şi fibră de carbon care aminteşte de Bugatti Veyron, deşi cam abuzează de materiale lucioase. Cei doi pasageri au la dispoziţie şi un touch-screen, precum şi conectivitate Bluetooth.

Huayra cântăreşte 1.350 kg, mai mult cu 120 kg faţă de Zonda, motivul fiind acela al omologării pentru SUA, unde cerinţele de siguranţă sunt mai severe. Preţul estimativ pentru Pagani Huayra este de 1 milion de euro.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.