Fotografii oficiale cu Pagani Huayra, noul Zonda


Exotica marcă italiană va lansa în curând al doilea său model din istorie, după cunoscutul Zonda (cu multele sale versiuni). Denumit Huayra (după zeul vântului venerat de populaţiile din Anzi), noul supercar va fi prezentat oficial la Salonul Auto de la Geneva, acolo unde şi noul Lamborghini Murcielago îşi va face apariţia.

Pagani Huayra nu este atât de nou în privinţa motorizării, fiind folosit acelaşi V12 biturbo de origine AMG ca şi până acum. La o cilindree de 6 litri, propulsorul scoate 700 CP şi nu mai puţin de 1000 Nm! Transmisia secvenţială cu şapte trepte de origine XTRAC este montată transversal în spatele motorului, iar combinaţia dintre cele două componente face ca Huayra să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3,3 secunde şi să atingă o viteză maximă de 370 km/h.

Nici la nivelul designului schimbările nu sunt radicale, Huayra fiind o evoluţie a lui Zonda. Forma maşinii a fost dictată de eficienţa aerodinamică, la fel ca în cazul modelului precedent. Chiar dacă este un supercar focusat pe performanţă, interiorul nu e spartan. Dimpotrivă, cockpit-ul e o orgie de piele fină, aluminiu şi fibră de carbon care aminteşte de Bugatti Veyron, deşi cam abuzează de materiale lucioase. Cei doi pasageri au la dispoziţie şi un touch-screen, precum şi conectivitate Bluetooth.

Huayra cântăreşte 1.350 kg, mai mult cu 120 kg faţă de Zonda, motivul fiind acela al omologării pentru SUA, unde cerinţele de siguranţă sunt mai severe. Preţul estimativ pentru Pagani Huayra este de 1 milion de euro.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *